קריפטו

"אלפים הפסידו את כספם": הונאת קריפטו ענקית באוסטרליה

שוק מטבעות הקריפטו יצר לעצמו שם של שוק די מפוקפק ולא אמין, במיוחד בקרב המשקיעים הוותיקים בשוק ההון. אך עם הרצון העז של המשקיעים הצעירים למצוא אפיקי השקעה חדשים והמחסור ברגולציה, הדלת להונאות ענק פתוחה לרווחה
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
כבר בתחילת מהפכת הקריפטו, עם נסיקתו של שווי המטבע המפורסם בעולם, הביטקוין, התוויות שהודבקו לכל הקשור במסחר במטבעות קריפטוגרפיים הן הונאה, תרמית או "טרנד" חדש שייגמר בקרוב.
בינתיים, שוק הקריפטו ממשיך לצבור תאוצה מדי יום וגם המדינות והשווקים שלא הסדירו את המטבעות הקריפטוגרפיים, עוקבים בשקיקה אחר ביצועי המטבעות והמסחר בהם. בנוסף, מדינות רבות מנסות להתחיל את תהליך החקיקה במטרה להסדיר לגמרי את השוק, שלו פוטנציאל מסחר אדיר, אם יתקיים בצינורות המקובלים, המקנים ביטחון למשקיעים.
באוסטרליה ישנן פרצות רבות בחקיקה לגבי מסחר בנכנסים דיגיטליים ומטבעות קריפטוגרפיים, מה שאפשר להונאת ענק לקרות במדינה, והביאה לכך שאלפי אוסטרלים איבדו את כספם, כפי שדווח בגארדיאן האוסטרלי.
ההונאות המדוברות התרחשו במדינה על ידי סם לי ורייאן צ'ו, ששמם נקשר בעבר להרבה פרויקטים מפוקפקים ואף לכאלו שנחשבו להונאות פירמידה, כאשר השניים הם גם המייסדים של המיזם הכושל שהפסיד מיליונים, "בלוקצ'יין גלובל". ההונאות פעלו דרך חברות בשם הייפרפאנד והייפרוורס, שפעלו תחת המחסור ברגולציה וברחו מאימת החוק, מה גם שהכסף שאבד למשקיעים ככל הנראה כבר לא יחזור.
בעקבות המקרים האלו, נגד השניים והפרויקטים שהקימו יצאה הודעת אזהרה גלובלית למי שמעוניין בהשקעה או מסחר עם השניים. בהודעה החריגה המשותפת למדינות רבות מזהירים מפני השניים ובהונגריה אף פרסמו אזהרה בשנה שעברה מאחד הפרויקטים שלהם אשר מסתמן כהונאת פירמידה, כאשר הרווחים מגיעים מהמשתמשים עצמם ולא מפעילות כלכלית אמיתית. באוסטרליה הזהירו כי מאחורי המוצרים הכלכליים שמציעות החברות של שני היזמים המפוקפקים, אין רגולציה ומעקב ממשי של הרשויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה