קריפטו

נוכל הקריפטו מסתבך: שותפיו מודים בכוונה להונות את המשקיעים

שניים ממקורביו של סם בנקמן-פריד הודו בכך שהונו את המשתמשים והמשקיעים בכוונה תחילה, בסתירה מוחלטת לטענותיו של בנקמן-פריד עצמו מאז פשיטת הרגל של הבורסה. עסקת הטיעון איתם נשמרה בסוד מחשש שאם יידע ששותפיו בגדו בו – סב"פ יעשה כל מאמץ להימלט
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד (צילום צילום מסך NasDaily)
משפטו של "נוכל הקריפטו", סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), לא מפסיק להפתיע – וזה עוד לפני שאף התחיל. אמש, ממש בזמן שסב"פ הועלה למטוס מאיי בהאמה לניו-יורק בליווי סוכני ה-FBI, שלידיהם הוסגר, נחשף כי שני שותפיו הבכירים ביותר משתפים פעולה עם ההליכים נגדו.
התובע המחוזי של דרום ניו-יורק (מנהטן), דמיאן וויליאמס, חשף בהודעה שהקריא ברשתות החברתיות כי קארולין אליסון, מנכ"לית Alameda Research ובת זוגו של סב"פ (כל זה לשעבר, כמובן), וגרי וואנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של FTX, הודו ביום שני באשמה בהשתתפות במה שכעת נחשב לאחת ממזימות ההונאה הגדולות בהיסטוריה. ההודאה הושגה בעקבות עסקאות טיעון עם השניים, אך נחתמה בשימוע חסוי ונשמרה בסוד עד שסב"פ הועבר לידי ה-FBI. זאת מחשש שאם יידע ששותפיו משתפים פעולה עם התביעה נגדו הוא יעשה כל מאמץ אפשרי להימנע מהסגרה לארה"ב.
 
אליסון הואשמה בשבעה סעיפי אישום, ביניהם קשירת קשר לביצוע הונאה באמצעים אלקטרוניים, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך וקשירת קשר לביצוע הונאה בסחורות, שלושה סעיפים מקבילים של ביצוע כל השלושה בפועל, והלבנת כספים. העונש המקסימלי על העבירות הללו עשוי להגיע ל-110 שנות מאסר; וואנג הואשם בארבעה סעיפי אישום שכללו קשירת קשר וביצוע של הונאה. העונש המקסימלי על האישומים הללו הוא 50 שנות מאסר. כמובן ששניהם קיבלו התחייבות מצד התביעה לבקש מהשופטים עונשים מופחתים. השניים גם שוחררו בערבות של רבע מיליון דולר כל אחד.
אילן גרף, עורך דינו של וואנג, אמר לעיתון וושינגטון פוסט כי האחרון "נטל את האחריות על מעשיו ולוקח ברצינות את חובותיו כעד משתף פעולה"; עורך דינה של אליסון לא הגיב.
הודאתם של שני מקורביו של סב"פ היא סטירת לחי למיליארדר הקריפטו לשעבר בן ה-30, שטוען בשבועות האחרונים ללא הפסקה בראיונות לכל כלי תקשורת שמוכן לדבר איתו כי לא היתה לו כל כוונה לבצע הונאה, ושקריסת הבורסה נבעה מ"כשלים" ו"טעויות" בניהול.
"אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון ואנו רחוקים מסיום", אמר וויליאמס בהודעתו, וביקש מכל שותף אחר במזימה להסגיר את עצמו ולשתף פעולה כדי לקבל עסקאות טיעון דומות.
עם זאת, ייתכן כי הצרות של שותפיו של סב"פ רק מתחילות: במקביל להודעה על עסקאות הטיעון של השניים עם התביעה המחוזית בניו-יורק, הכריזה הנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC) על תביעה נפרדת שלה נגדם, בטענה שסייעו לסב"פ להפנות את כספי המשתמשים לצרכים פרטיים, להונות את המשקיעים ובמקרה של אליסון גם לנפח את ערך המטבע של הבורסה, FTT, כדי ליצור רושם שיש לה נכסים בסכום גבוה בהרבה מכפי שבאמת היה לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה