קריפטו

תביעת ענק נגד האדם שמחק השקעות של מיליארדים בקריפטו

דו-יונג קוון, שפיתח את צמד מטבעות הקריפטו טרה וטרה-דולר, נתבע פעם נוספת, על ידי קבוצה של מאות משקיעים שדורשים ממנו להשיב להם עשרות מיליוני דולרים שהשקיעו
יאיר מור | 
טרה לונה (צילום pixabay)
האדם שנחשב לזה שעומד מאחורי אחד מ"אסונות הקריפטו" הקשים ביותר עד כה סופג תביעה נוספת: בסוף השבוע דיווח העיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל כי לפני כחמישה שבועות הוגשה נגד דוֹ-יוּנְג קְווֹן, מייסד Terraform Labs, תביעת ענק בסינגפור, הדורשת ממנו לשלם עשרות מיליוני דולרים למשקיעים במטבע הקריפטו שניהל, טרה.
נזכיר כי טרה-פורם לאבס ("מעבדות הארצה") ניהלה שני מטבעות קריפטו: האחד נקרא טרה או לונה (בדיחה שמבוססת על המילים הלטיניות ל"ארץ" ו"ירח"), שהיה מטבע קריפטו רגיל יחסית, והשני, שהיה ליבת הפרויקט וכונה "טרה-דולר". המטבע הזה אמור היה להיות שווה תמיד דולר אמריקאי אחד, כאשר בכל פעם שהוא חורג מהשווי הזה, רשת הקריפטו של החברה מבצעת שינויים במטבע הנלווה, כדי להאיט או להאיץ את המסחר בו עד שסך המטבעות הזמינים, המעניקים לטרה-דולר את שוויו, יתאזן.
הנוסחה נראתה כאילו היא עובדת במשך חודשים רבים, ושני המטבעות התברגו בעשיריית המטבעות המובילים בשוק. ואז, בחודש מאי האחרון, הם נכנסו לסחרחרת שהסתיימה במחיקה מוחלטת של כ-40 מיליארד דולר תוך שבוע.
את התביעה שהוגשה בסינגפור מובילים שני משקיעים במטבעות - אזרח סינגפורי בשם דאגלס גאן-יי דונג ואזרח ספרדי בשם חוּליאן מוֹרֶנוֹ בֶּלְטְרַאן, שטוען כי השקיע במטבע כמיליון אירו. יחד איתם חתומים על התביעה כ-350 משקיעים נוספים, שחלקם השקיעו עשרות אלפי דולרים שירדו לטימיון. הם דורשים מקוון להשיב להם כ-57 מיליון דולר - טיפה בים לעומת הסכום שאבד בקריסת המטבעות, אך עדיין, סכום כסף שלא ברור איך קוון יוכל לגייס, שכן הוא עצמו טען בעבר כי איבד את כל כספו בקריסת המטבעות.
התובעים טוענים כי קוון אשם בהצהרות כוזבות לגבי ביטחון הטרה-דולר, אך נציג של קוון מסר בתגובה כי "יש הבדל מכריע בין אירוע שהתרחש בשוק הפתוח לבין תרמית. המשקיעים קיבלו באופן חופשי את כל המידע על הסכנות ובחנו אותו, והקוד (של המטבעות) היה זמין לציבור (לבדיקה)".
התביעה הזו אינה היחידה העומדת בפני קוון. הוא נתבע גם בקוריאה ובארה"ב, וצו מעצר על שמו הוצא על ידי קוריאה והועבר לאינטרפול, כדי לוודא שייעצר ברגע שיימצא באחת מ-195 המדינות החברות בארגון. עם זאת, לפי דיווחים, קוון מסתתר בסינגפור (החברה בארגון, אך ככל הנראה לא בדיוק משקיעה תקציבי עתק בחיפוש שלו) - מה שהוביל להגשת תביעה אזרחית נגדו במדינה בה המשקיעים מאמינים כי הוא שוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה