קריפטו

אפל נגד הקריפטו: זו ההחלטה הדרמטית של החברה

יצרנית האייפון הודיעה על שורת נהלים חדשים, שמצד אחד מתירים לכאורה מסחר בנכסי קריפטו - אך מצד שני מהווים למעשה אזהרה לכל מי שנוגע בתחום כי החברה מנסה לרוקן את התחום מתוכנו ולהבריח את המשקיעים
יאיר מור |  1
אפל נגד הקריפטו (צילום vecteezy, unsplash)
אפל פרסמה אמש עדכונים למסמך המדיניות שלה עבור מפתחי אפליקציות לחנות האפליקציות הייעודית למכשירים שלה, והפתיעה עם הקשחת עמדות אגרסיבית נגד השימוש בנכסים קריפטוגרפיים.
לפי התנאים החדשים שפורסמו, אפליקציות קריפטו אמנם מורשות לפעול על מכשירי אפל, ולהציע למשתמשים שירותים כמו קנייה ומכירה של מטבעות ויצירות אמנות (NFT) - אך למעשה, החברה רומזת למפתחים באופן שאינו משתמע לשני פנים  שלא כדאי להם להתעסק במסחר קריפטו באפליקציות.
החברה עושה זאת על ידי איסור תשלום בקריפטו. כלומר: מותר לקנות מטבעות ונכסי קריפטו אחרים דרך אפליקציות הזמינות בחנות שלה - אך אסור להשתמש בהם לאחר שהם כבר בבעלות המשתמש כדי לרכוש תמורתם דברים אחרים, בין אם מדובר במטבעות או נכסים אחרים ובין אם מדובר בתכונות מיוחדות של האפליקציה. אפל אף מדגישה כי למפעילי אפליקציות אסור, בשום פנים ואופן, להציע "בונוסים" למי שבבעלותו נכסי קריפטו מסוימים, ואף כפתור שמאפשר לקנות נכס קריפטו אחד תמורת נכס קריפטו אחר.
הסיבה לכל זה אינה סלידה מקריפטו - אלא רדיפת בצע, חד וחלק. אפל חוזרת שוב ושוב במדיניות העדכנית על כך שלא איכפת לה כמה נכסים חסרי משמעות יימכרו באפליקציות שזמינות בחנות שלה, כל עוד כל פעולת העברה תיעשה בכסף אמתי ודרך מנגנון התשלום שלה, שבו היא גובה 30% עמלה על כל פעולה.
ניתן לנחש כי התוצאה של הכללים החדשים תהיה שאפל תחטוף תביעה נוספת מחברות קריפטו, שתימרח שנים ותיגמר לכל היותר בכניעה חלקית, שבמסגרתה תאפשר החברה במדינות מסוימות לאפליקציות קריפטו להציע למשתמשים כפתור שיפנה את המשתמשים לביצוע פעולות תשלום מחוץ לאפליקציה, לאחר אזהרות מבהילות על תרמיות. תרחיש פסימי אף יותר (כלומר, מבחינת הצרכנים - מבחינת אפל מדובר בחלום רטוב) הוא שבית המשפט יגבה אותה בטענה שהיא לא חייבת לאפשר פעולות שוות-כסף שאין עליהן פיקוח מחשש לתרמיות. או אז, היא תגיש מייד ערעור על פסיקות קיימות שחייבו אותה לאפשר תשלום על שירותים לא-קריפטוגרפיים באמצעות אתר חיצוני, ותשאל מה ההבדל, שכן גם זה יכול לשמש לתרמיות.
כל זה, כמובן, ייקח שנים. בינתיים, מי שיסבול הם המשתמשים, שיורידו אפליקציות שמבטיחות שירותים מסוימים רק כדי לגלות שחצי מהיכולות של אותם שירותים אינן זמינות דרך האפליקציה, ומכריחות אותן לצאת ממנה לאתר שעובד לאט יותר ובאופן שפחות מנצל את יכולות המכשיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם יקרנים ומושחתים, אל תשתמשו במוצרי אפל (ל"ת)
    אזרח פשוט 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור