קריפטו

אחרי ששילמו מיליארדים, חברות הקריפטו גילו שהן "מוחרמות"

במירוץ פורמולה 1 שנערך בימים האחרונים בסינגפור חלק גדול מנותני החסויות הן חברות קריפטו, ששילמו מאות מיליוני דולרים כל אחת כדי להיות מוצגות לראווה – עד שהמדינה הודיעה שהיא אוסרת על כך
יאיר מור | 
ביטקוין (צילום pixabay)
היום (ראשון) מסתיים בסינגפור מירוץ הפורמולה 1 גרנד-פרי, שנערך בה זו הפעם ה-20, ולפי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג התאפיין בצעד חריג למדי: אחד הספונסורים העיקריים של התחרות לא יכול היה להציג פה פרסומות.
הספונסור הזה הוא אתר Crypto.com, שחתום על חוזה חסות עם קבוצת פורמולה 1 בשווי של 100 מיליון דולר. מלבד האתר, מציינים בבלומברג, גם 80% מהקבוצות המתחרות במירוץ חתומות על חוזים עם נותני חסות מתחום הקריפטו. אלא שבסינגפור הוטלו מגבלות על פרסומות לפעילות קריפטו, ועל כל החברות בתחום נאסר להציג שלטי פרסומת. עם זאת, הן כן הורשו להציג את הלוגואים שלהם על המכוניות עצמן ועל מדי המשתתפים, צורת פרסומת פחות בולטת אך עדיין ראויה.
כאמור, ל-80% מהקבוצות המתחרות בפורמולה 1 יש כיום לפחות ספונסור אחד מתחום הקריפטו. קבוצת מקלארן חתמה במאי על חוזה בשווי מאות מיליוני דולרים ל-5 שנים עם בורסת הקריפטו OKX; אסטון מרטין גם היא מחזיקה בחסות קריפטו, וגם במטבע אוהדים מבוסס קריפטו של חברת Socios, שיצרה מטבעות אוהדים עבור עשרות קבוצות כדורגל ברחבי העולם. גם לקבוצת אלפא רומיאו מטבע אוהדים כזה. מקלארן השיקה בשנה שעברה מטבע אוהדים בבורסה הטורקית Bitci, אך בתחילת השנה הנוכחית בוטל בשקט שיתוף הפעולה ביניהן, ככל הנראה בשל קשיים ב-Bitci.
לפי הדיווח בבלומברג, מצב שבו נותני חסות לאירועים, ובכללם מירוצי פורמולה 1 היקרים להחריד, אינם יכולים לפרסם בהם אינו חדש: זה שנים שחברות המייצרות מוצרי עישון ושתייה חריפה נתקלות באיסור על פרסום באירועי ספורט פומביים, ופיליפ מוריס אף התחכמה וביקשה מנבחרות פשוט לצבוע את המכוניות בצבעי הלוגו שלה ללא השם.
עבור Crypto.com, שבמירוץ פורמולה 1 הקודם שנערך בחודש מיאמי בפלורידה הופיע הלוגו שלו בכל מקום, מדובר במכה משמעותית. לפי מקורות בתעשייה, המגבלות על פרסומות קריפטו בסינגפור ומדינות נוספות הן חלק מהחמרת היחס למטבעות הדיגיטליים לאחר קריסת טרה בחודש מאי, שגרמה לאפקט דומינו בשוק כולו והובילה לקשיים בפעילותן של חברות רבות בתחום, ביניהן גם צלזיוס הישראלית. לפי המקורות, היום בוחנים מנהלי קבוצות ספורט בזהירות רבה את חברות הקריפטו שמציעות להן חסויות לפני שהם רצים לחתום על ההסכמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה