קריפטו

האם "נשיא הקריפטו" דונלד טראמפ נמצא בניגוד עניינים?

תוך כדי קמפיין שלו לנשיאות, דונלד טראמפ השיק פלטפורמה חדשה למסחר בקריפטו והוא מקדם אותה ברשתות החברתיות המשמשות אותו לקמפיין הבחירות. הדבר עשוי להציב אותו במצב של ניגוד עניינים אם ייבחר שוב לנשיאות, כיוון שיהיה במצב לדחוף לשינויים רגולטוריים שייטיבו עם התחום ממנו הוא מרוויח בעצמו
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום אילוסטרציה AI)
דונלד טראמפ, שנמצא כעת בעיצומו של קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ארצות הברית, הצהיר לאחרונה כי אם יחזור לבית הלבן בכוונתו להפוך את המדינה  ל"בירת הקריפטו של העולם". מההבטחה הזו, כך מזהירים ארגוני חברה אזרחית, הוא עשוי להרוויח בעצמו בצורה משמעותית.
במקביל לקמפיין, טראמפ השיק לאחרונה מיזם חדש למסחר במטבעות קריפטוגרפיים בשם World Liberty Financial. טראמפ ובני משפחתו, הבנים דונלנד ג'וניור ואריק וכלתו לארה, מקדמים את הפלטפורמה החדשה באותן רשתות חברתיות בהן הוא משתמש גם לצורכי הבחירות. לארה, הנשואה לאריק, משמשת גם כמשנה לראש הוועדה הרפובליקנית הלאומית.

טראמפ משלב בין עסקיו הפרטיים ופעילותו הפוליטית לאורך שנים. במהלך כהונתו בבית הלבן נטען כי קידם את עסקי המלונות ואת מגרשי הגולף שבבעלותו. גם במהלך הקמפיין הנוכחי לנשיאות, טראמפ ממשיך להפיק הכנסות ממכירת מוצרים שונים, כגון סניקרס, ספרי תנ"ך וכרטיסי מסחר דיגיטליים (NFT).
הפלטפורמה החדשה של טראמפ עלול להעצים את הקונפליקט בין האינטרסים העסקיים שלו לבין תפקידו הפוליטי, אם ייבחר לנשיאות. ג'ורדן ליבוביץ, דובר הארגון "אזרחים למען אחריות ואתיקה" בוושינגטון (Citizens for Responsibility and Ethics), אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי "הבעיה אינה בהכרח בכך שטראמפ תומך במטבעות הקריפטוגרפיים, אלא קידום עסק אישי שעלול להרוויח מהשינויים שטראמפ עשוי לקדם אם ייבחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה