קריפטו

FTX הציעה לנושים את הכסף בחזרה, אבל הם לא רוצים

מפרקי בורסת הקריפטו הצליחו לאסוף סכום משמעותי אותו יוכלו להחזיר ל-98% מנושיה. במסגרת ההסדר המוצע, FTX תחזיר חובות באמצעות כסף פיאט ומטבעות יציבים. הנושים מתנגדים לתשלום במטבעות יציבים והרשות לניירות ערך "שומרת לעצמה את הזכות לאתגר את העסקאות"
שרון בירקמן | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) החלה לבחון את תוכנית הסדר החוב של פלטפורמת הקריפטו FTX. הרשות שוקלת להתנגד לכך ש-FTX תשלם חובות לנושים באמצעות מטבעות יציבים (Stablecoins). בבקשה שהוגשה על ידי הרשות ביום שישי האחרון, צוין: "ה-SEC לא מביעה דעה לגבי חוקיות העסקאות על פי חוקי ניירות הערך הפדרליים, אך שומרת לעצמה את הזכות לאתגר עסקאות הכוללות נכסי קריפטו".
FTX, שהחלה בהליכי פשיטת רגל בנובמבר 2022 עם חוב של שמונה מיליארד דולר, הצליחה למצוא נכסים דיגיטליים נוספים, והצליחה לאסוף סכום משמעותי אותו תוכל להחזיר לנושים. באפריל האחרון, הציעו המפרקים של הבורסה להחזיר לנושים עד 118% מהחובות במזומן. התוכנית תחול רק על נושים עם חובות של 50,000 דולר ומטה, שהם כ-98% מכלל הנושים.
נושים לא-ממשלתיים יקבלו את חובותיהם במלואם עם ריבית של 9% שתחושב מהתאריך בו הוגשה הבקשה לפשיטת רגל. 

התנגדות לתוכנית נרשמת בקרב נושים החוששים כי תשלומים במטבעות יציבים עלולים לגרום להם לחבות מס משמעותית. כעת החשש מקבל אישוש מהרשות לניירות ערך. "פורטפוליו הנושים כולל ניירות ערך של נכסי קריפטו, אותם ייתכן וינסו להנזיל ולחלק בהתאם לתוכנית. הנושים בוחנים אפשרויות חלוקה שונות, כולל אפשרות לחלק מטבעות יציבים לחלק מהנושים", נמסר הרשות. "בנוסף, הנושים לא זיהו את סוכן החלוקה, שעשוי להנפיק מטבעות יציבים לנושים בהתאם לתוכנית".
FTX, שהיתה אחת הבורסות הגדולות ביותר למסחר במטבעות קריפטו, קרסה בנובמבר 2022. ההתמוטטות נגרמה בעקבות בעיות ניהול וביקורת כספית על פעילותה. המייסד ומנכ"ל החברה לשעבר, סם בנקמן-פריד, הורשע בהונאה ובניהול כושל של החברה ונידון ל-25 שנות מאסר. FTX  הסדירה את חובה לנציבות הסחר בחוזים עתידיים של הסחורות (CFTC)  ביולי השנה. במסגרת הסדר החוב, הבורסה שילמה לרשות 12.7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה