קריפטו

המנכ"ל תקשר עם נוכלים בוואטסאפ והעביר להם מיליונים, הבנק התמוטט

מה קורה כשמנהל בנק קטן מקנזס מוצא את עצמו מדבר בוואטסאפ על עסקת ענק מבוססת קריפטו? במקרה של שאן היינס, התשובה היא 24 שנים בכלא
שרון בירקמן | 
שוד קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שאן היינס (53), לשעבר מנכ"ל בקנזס, נידון לעונש מאסר של 24 שנים לאחר שנפל קורבן לתרמית קריפטו מתוחכמת. היינס נפל קורבן לתרמית שנקראת "שחיטת חזירים", אבל רוב הכסף שאבד כלל לא היה שלו. 
בנק Heartland Tri-State היה בנק קטן בעיר אלקהרט, קנזס, בה חיים כאלפיים תושבים בלבד. היינס, אז עמוד תווך בקהילה המקומית, שדד במשך שמונה שנים 47 מיליון דולר מהבנק שניהל ושלח אותם לארנקים דיגיטליים בבעלות נוכלים שהבטיחו לו תשואות פנטסטיות. היינס תקשר עם הנוכלים באמצעות וואטסאפ.
היינס השתמש בכספו הפרטי כדי לרכוש מטבעות קריפטוגרפיים אבל פיתח תיאבון לרווחים גבוהים יותר. וכך, במקום להשקיע רק את כספו בעסקה שנשמעה טובה מכדי להיות אמיתית, מצא את עצמו מרוקן את תכנית החיסכון להשכלה גבוהה שפתח עבור אחת מבנותיו. כשגם זה לא הספיק, הוא עבר להשתמש בכספים של לקוחות הבנק.

כמו בכל תרמית, הכסף נעלם והיינס לא קיבל אפילו פני בחזרה. כשהבנק התמוטט והבנק המרכזי נאלץ לקחת את המושכות, כבר היה מאוחר מכדי להציל את בעלי המניות שהשקעותיהם בבנק נמחקו לחלוטין. חלק ממחזיקי החשבונות איבדו את רוב הפנסיה שלהם. זהו אחד מחמשת הבנקים היחידים בארצות הברית שקרסו בשנת 2023.
היינס הודה באשמה בסעיף בודד של מעילה. השופט דן אותו למאסר של 293 חודשים, 29 חודשים יותר ממה שהתביעה ביקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה