קריפטו

אזהרה למשתמשי אפל: תוכנות חדשות גונבות לכם את ארנקי הקריפטו

תוכנות זדוניות חדשות מגיעות לארנקי הקריפטו של משתמשי מאק: Cthulhu Stealer מכוונת לארנקי קריפטו פופולריים כמו MetaMask, Coinbase, ו-Binance במערכות ההפעלה macOS; תוכנה זדונית נוספת בשם AMOS, גם היא מכוונת למשתמשי מאק, יכולה כעת לשכפל את תוכנת Ledger Live
שרון בירקמן | 
אבטחת מידע-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
בשנים האחרונות חלה עלייה במתקפות על מערכת ההפעלה macOS עד שב-22 באוגוסט פרסמה חברת האבטחה Cado Security אזהרה כי מערכת ההפעלה של מאק כבר אינה חסינה בפני נוזקות.
משתמשי מאק מתבקשים להיזהר מתוכנה זדונית חדשה בשם Cthulhu Stealer המכוונת לארנקי קריפטו פופולריים כמו MetaMask, Coinbase, ו-Binance במערכות ההפעלה macOS שעלולה לגנוב את המידע האישי שלהם ולפגוע בארנקי קריפטו. 
Cthulhu Stealer מופיעה כתמונת דיסק של אפל (DMG) ומתחזה לתוכנות לגיטימיות כמו CleanMyMac ו-Adobe GenP. כשהמשתמש פותח את הקובץ, מופעל כלי בשורת הפקודה של macOS שמריץ סקריפט של AppleScript ו-JavaScript. המשתמש מתבקש אז להזין סיסמה ולאחר שעשה זאת מופיעה בקשה שנייה לסיסמת ארנק ה-Ethereum הפופולרי MetaMask. התוכנה הזדונית פוגעת גם בארנקי קריפטו נוספים כמו Coinbase, Wasabi, Electrum, Atomic, Binance ו-Blockchain Wallet.

התוכנה הזדונית מאחסנת את המידע הגנוב בקבצי טקסט ולאחר מכן מבצעת איסוף נתונים ממחשב הקורבן, כולל כתובת ה-IP וגרסת מערכת ההפעלה.
Cthulhu Stealer דומה מאוד ל-Atomic Stealer, תוכנה זדונית שזוהתה ב-2023 ותוקפת מחשבי אפל. לדברי חוקרת ב- Cado Security, הדמיון מעיד על כך שמפתחי התוכנה הזדונית החדשה כנראה התבססו על הקוד של התוכנה הוותיקה יותר.
ב-23 באוגוסט דיווח Cointelegraph כי תוכנה זדונית נוספת בשם AMOS, אשר מכוונת גם היא למשתמשי מאק, יכולה כעת לשכפל את תוכנת Ledger Live.
אפל הכירה לאחרונה באיום המתגבר של תוכנות זדוניות המכוונות למערכות ההפעלה שלה. ענקית הטכנולוגיה הודיעה ב-6 באוגוסט על עדכון לגרסת macOS הבאה שתהפוך את המערכת למאובטחת יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה