קריפטו

סחיטה של 3.3 מיליארד: טתר מגיבה לתביעת המיליארדים של צלזיוס

קרב עצום מתנהל בין חברת הפינטק פושטת הרגל צלזיוס (Celsius Network) המתמחה בהלוואות מבוססות מטבעות קריפטוגרפיים, לבין חברת טתר (Tether) העומדת מאחורי המטבע היציב (stablecoin) באותו שם. על הכוונת: 57,428.64 ביטקוין בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
במרכז המחלוקת בין צלזיוס (Celsius Network) לטתר (Tether) עומד הסכם הלוואה שנעשה בין השתיים. לפי ההסכם, צלזיוס לוותה מטתר כמיליארד דולר במטבעות יציבים. צלזיוס השתמשה בביטקוין להבטחת ההלוואה.
הקריסה בשוק הקריפטו באמצע 2022 יצרה קושי כלכלי לצלזיוס, במיוחד על רקע החזר ההלוואה. לטענת צלזיוס, ביוני אותה שנה, עוד לפני שהגישה בקשה לפשיטת רגל, במקום להמתין או לדרוש את ההחזר במטבעות יציבים, טתר השתמשה בביטחונות הביטקוין שהופקדו בידיה בניסיון להגן על עצמה מפני פשיטת הרגל הצפויה. על פי הטענות בכתב התביעה, טתר מכרה את הביטקוין במחיר נמוך מדי וביצעה "העברות מועדפות ומזויפות". 
בפשטות, צלזיוס טוענת שבעצם מכירת הביטקוין במחיר נמוך מדי טתר מנעה ממנה להפיק את מלוא הערך מהבטחונות וגם הקשתה על החזר החוב. 
צלזיוס דורשת  את ביטול ההעברות והחזרת 57,428.64 ביטקוין, וכן פיצוי כספי של מאה מיליון דולר.

לטענת טתר, ההסכם קבע כי במקרה של קריסה בשוק צלזיוס תפקיד בטחונות נוספים על מנת למנוע את מכירת הבטחונות הקיימים, אך בטחונות נוספים לא הופקדו.
"טתר תגן על עצמה מפני תביעת הסחיטה שהוגשה על ידי צלזיוס", צייצה החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה