קריפטו

מהפכה בשוק הקריפטו: קרנות הסל של את'ריום החלו להיסחר בוול סטריט

היסטוריה בוול סטריט: חצי שנה אחרי ההשקעה של קרנות הסל המחקות את פעילות הביטקוין, כעת אחרי שהתקבלו כל האישורים הגיעו תורו של אחיו הקטן. קרנות סל מחקות של פעילות האת'ריום החלו להיסחר בבורסה. מה התחזית שהן קיבלו מבכירי השוק? כל הפרטים
מערכת ice | 
אתריום (צילום pexels)
עד לא מזמן, רבים ראו את שוק הקריפטו כתחום לא יציב ואת ההשקעה כלא פחות מהימור. לאט לאט, נראה שהוא מתחיל הכרה בקרב הממסד. אחת ההוכחות הגדולות בשטח לכך קרתה לפני חצי שנה כאשר בוול סטריט הושקו קרנות סל המחקות את פעילותו של הביטקוין, המטבע החזק ביותר בשוק.
כעת, הגיע תורו של אחיו הקטן האת'ריום והחל מהיום (שלישי), יחלו להיסחר בבורסה קרנות אשר מחקות את פעילותו. למי שלא מכיר, האת'ריום הוא המטבע השני בגודלו בשוק מטבעות הקריפטו כאשר שווי השוק שלו עומד נכון להיום על 423.28 מיליארד דולר. 
המהלך, יוצא לפועל לאחר שהרשות לניירות ערך בארה"ב אישרה לאחרונה לכמה גופים להשיק את אותן קרנות סל שיחקו את המטבע בצורה ישירה. נראה כי שווי האת'ריום הושפע מן המהלך והיום במסגרת יום המסחר האתריום עלה ב-0.74% בזמן שמרבית המטבעות בשוק (בניהן גם הביטקוין), היו במגמת ירידה. 
למרות החשיבות שבהשקת הקרנות, גורמים רבים בשוק חוששים שבשל כמה סיבות, המהלך יוכח ככישלון. ראשית, בשונה מקרנות הביטקוין, הרשות לניירות ערך בארה"ב לא חייבה את בתי ההשקעות לתמוך באופן ישיר באת'ריום, על כן המשקיעים לא יקבלו ביטחון כלשהו להשקעה שלהם.
על פי הערכות של אנליסטים שהיקף הכספים שיוזרמו לקרנות של האת'ריום יהיה נמוך משמעותית מזה שהוזרם לקרנות הביטקוין, שבשונה מאת'ריום גופים ומשקיעים גדולים כבר סחרו בו גם לפני השקת קרנות המסחר.  כמו כן, אין זה סביר שגופים שכבר מחזיקים בבעלותם קרנות ביטקוין, ימכרו את אלו, ישלמו מיסים בגין הרווחים ואז יקנו קרנות של את'ריום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה