קריפטו

סוחרי הקריפטו יעזבו את ישראל? "לקוחות מתלוננים, דרישות הזויות"

למרות האירועים האחרונים שהובילו לזינוק ערכו של הביטקוין למעל לרבע מיליון שקל, גורמים בתעשייה טוענים כי הבנקים המקומיים ממשיכים להערים קשיים על הלקוחות. אמנם הוראותיו של בנק ישראל והמדיניות החדשה של רשות המיסים אמורות להקל על משיכת הכסף, אולם מה באמת קורה בשטח?

מערכת ice | 
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
ביום שישי האחרון שוחחנו עם נבחרת בכירי הקריפטו בניסיון לשמוע מה דעתם על הנוהל החדש של רשות המיסים, שאמור להקל על הלקוחות הישראלים למשוך את כספי הרווחים מן המטבע הדיגיטלי. התשובות שקיבלנו מגוונות ואפילו סותרות. גם הוראת בנק ישראל בנושא אמורה להקל, לכאורה, על סוחרי הקריפטו הישראלים.
על פי הוראת בנק ישראל, בנקים ישראליים מחוייבים להפסיק את סירובם הגורף על משיכת כספי הרווחים ממטבעות דיגיטליים. אלא שלמרות ההקלות והצמיחה של יותר מ-100% בשוק הקריפטו בשנה האחרונה נראה כי המצב בישראל מסובך יותר משנראה. בצל המתיחות מול המערכת הבנקאית, גורמים רבים חוששים כי סוחרי הקריפטו שנתקלים בקשיים יבחרו לעזוב את ישראל. 
 
על פי דיווח שפורסם הבוקר (רביעי) ב-ynet, המשקיעים הישראלים נתקלים בקשיים רבים במשיכת כספיהם, הבנקים עדיין חוששים מהמסחר בקריפטו והרגולציה מתעכבת. שני בנקים ישראלים מסרבים ללקוחותיהם הפרטיים למשוך דרכם את כספי הרווחים מן המטבעות הדיגיטליים. הבנק הדיגיטלי החדש יחסית, בנק One Zero (וואן זירו) ובנק ירושלים, טוענים כי הם פועלים במסגרת החוק ושהוראות בנק ישראל אינן חלות עליהם.
סירובו של בנק ירושלים מפתיע עוד יותר בהתחשב בעובדה שהבנק דווקא מאפשר ללקוחות עסקיים גדולים לסחור במטבע דיגיטלי. גם הבנקים האחרים, שמאפשרים לכאורה מסחר קריפטו, מערימים קשיים על הלקוחות הישראלים. "לקוחות בנקים שונים מתלוננים על היחס ועל הדרישות ההזויות שנערמות על לקוחות" סיפר בן סמוחה, מנהל ומייסד האתר CryptoJungle לאתר ynet.
 
​לדבריו, הלקוחות נדרשים לשלם עבור דוחות כספיים יקרים העוקבים אחרי מקורות המטבע. החשש המרכזי בבנקים הוא ממימון פעילות בלתי חוקית או ארגוני טרור באמצעות המטבע המבוזר. מצב מסובך זה מתרחש על רקע אירוע החצייה של ביטקוין שיתרחש בעוד כשבועיים, במסגרתו צפוי הערך של המטבע המוביל את שוק הקריפטו לעלות.
אירוע החצייה יקשה באופן מלאכותי על כריית ביטקוין, ובכך צפוי להעלות את ערכו של המטבע. העלייה הצפויה בערך המטבע מתרחשת על רקע החלטת רשות המיסים האמריקנית לאפשר מסחר של קרנות סל העוקבות אחרי שער מטבעות דיגיטליים. החלטה זו מאפשרת למשקיעים לסחור במטבעות דיגיטליים ללא ארנק דיגיטלי, מה שהוביל לצמיחה בשוק. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה