כסף וצרכנות

הטבת מס חדשה בדרך: למה לא אתם תיהנו ממנה?

הטבת המס שמציע אבי שמחון, שתהפוך להוראת שעה רק ל-2024, תאפשר למדינה לרשום הכנסות בטווח המיידי ובכך יוכלו בממשלה למנוע הידרדרות לגירעון חסר תקדים. אלא שבמשרד האוצר חוששים מהקטנה בהכנסות ממסים בשנים שלאחר מכן
מערכת ice | 
תביעות נזקים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הטבת המס החדשה שעשויה להיכנס לתוקף תיטיב עם לא מעט ישראלים, אבל כנראה לא אלו שמייצגים נתח גדול באוכלוסיה, אלא דווקא את הצמרת. נראה שהמאבק בין משרד האוצר ליועץ הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבי שמחון, הולך ומתעצם, כאשר האחרון מנסה להכניס מהלך להטבת מס משמעותית שתטיב עם בעלי חברות שימשכו מהן רווחים בלתי מחולקים.
נציגי העסקים כמובן תומכים, אבל על פי דה מרקר, הטבת המס, שתהפוך להוראת שעה רק ל-2024, תאפשר למדינה לרשום הכנסות בטווח המיידי בכך יוכלו בממשלה למנוע הידרדרות לגירעון חסר תקדים. הדרך המוצעת שבה שמחון והממשלה מציעים להגדיל את ההכנסות הוא גידול חד בהכנסות ממסים במהלך שנת 2024. מהלך שעשוי לגרום עיוות ובשנים הבאות דווקא יקטין את ההכנסות לכאורה.

בדה מרקר הסבירו כי: "בעלי החברות נמנעים מלמשוך אותם כדיווידנד לחשבונם הפרטי, משום שמשיכה כזאת חייבת במס נוסף – מס דיווידנד של כ-30%, ולרוב גם מס יסף של 3%, המושת על בעלי הכנסות גבוהות. בחלק גדול מהמקרים, הרווחים מצויים בחברות ארנק – חברות שמקימים שכירים אמידים כדי להקטין את חבות המס שלהם".
למעשה, הטבת המס שרוצה להציע שמחון תהווה תמריץ נוסף לבעלי חברות. דווח כי ברשות המסים, מתנגדים ודווקא יוזמים מהלך משלהם, לפיו ייושם חוק שכופה על חלק מהחברות לשלם מס בגין חלק מהרווחים הבלתי מחולקים, בלי כל הטבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה