כסף וצרכנות

זהירות - תרמית בוואסטאפ: כך נעקצו חברי קבוצה באלפי שקלים

חבר ביקש מכם בוואטסאפ שתעזרו לו במשיכת כסף מכספומט? בדקו קודם שלא פרצו לו לנייד. מספר הודעות שפורסמו בקבוצות וואטסאפ שונות באחרונה, גרמו לקורבנות תמימות להעביר אלפי שקלים לנוכלים
מערכת ice | 
פריצה לחשבונות וואטסאפ של ח"כים (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
כולנו חברים בקבוצות וואטסאפ ומכירים משם עשרות או מאות אנשים, אם כי את רובם באופן שטחי. אבל מה קורה כשאחד מהם פונה אלינו ומבקש עזרה קטנה? זה מה שקרה למשתמשים באפליקציה שהתלוננו במשטרה על עקיצה של אלפי שקלים.
התרמית נחשפה באתר mako, ולפיה באחת מקבוצות הוואטסאפ כתבה מישהי ש"נתקעה בלי הכרטיס של הכספומט", ושאלה למי יש כרטיס של פועלים, לאומי או דיסקונט. אחת מחברות הקבוצה התנדבה לעזור, ונתבקשה על ידה להעביר לה 2000 שקלים, אותם תחזיר לה בהעברה בנקאית.

לדברי הקורבן, הנוכלת ביקשה שתוציא קוד דרך האפליקציה של הבנק למשיכת כסף ללא כרטיס, ושלחה לה סרטון שמסביר כיצד לעשות זאת. מאחר וחשדה בה, שאלה את מנהלת הקבוצה שאישרה שהיא מכירה אותה, והעבירה לה בתחילה רק 100 שקלים.
הנוכלת התעקשה על 2000 שקל, ושלחה לקורבן צילום מסך של העברה בנקאית מזויפת של 2,000 שקל לחשבון שלה. אחרי שקיבלה את הקוד, משכה את הסכום מהכספומט דרך החשבון שלה. אלא שמאוחר מדי גילתה הקורבן שהעברה לא היתה, והנוכלת כמובן נעלמה עם הכסף.
מספר ימים לאחר מכן הופיעה אותה בקשה לעזרה ממישהו שנתקעה בלי הכרטיס של הכספומט, בקבוצה נוספת, וגם שם העבירה לה מתנדבת תמימה 2,000 שקל.
כשההודעה הופיעה בקבוצת וואטסאפ שלישית, זיהתה חברה ערנית שמדובר בתרמית, והזהירה את כל החברים מהעוקץ. מסתבר שמדובר בנוכלים שפרצו לטלפון של מישהי, השתלטו על הוואטסאפ שלה וכך יכלו לפנות בשמה לכל חבריה.
מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, "וללא קשר לחקירת חשדות לעבירות מרמה והונאה, אנו ממליצים לציבור להימנע מהעברת כספים או פרטים רגישים אחרים לגורמים/אנשים שאינם מזוהים ומוכרים בכדי להימנע ממקרים מעין אלו בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה