כסף וצרכנות

מותג שוקולד חדש מגיע לישראל: כרמית שוברת את השוק?

כרמית ממתקים חתמה על הסכם הפצה עם תאגיד המזון הבינלאומי Mondelez; תשמש כמפיצה הרשמית בישראל של מותג השוקולד Marabou
מערכת ice |  1
שוקולד (צילום vecteezy)
חברת כרמית תעשיות ממתקים מדווחת היום על הרחבת פעילותה בתחום הייבוא, ציון דרך משמעותי בפעילות החברה. על פי הדיווח, כרמית, המתמחה בייצור, פיתוח, שיווק וייצוא של מוצרי שוקולד, מאפה וגרנולה, חתמה על הסכם הפצה עם תאגיד המזון הבינלאומי מונדליז (Mondelēz), על פיו היא תשמש כמפיצה הרשמית בישראל של מותג השוקולד השבדי מאראבו (Marabou) שבבעלותו. הסכם ההפצה הינו עד סוף 2025, עם אופציה להארכה אוטומטית לתקופות נוספות.
ההסכם הינו צעד משמעותי עבור כרמית, שבאמצעותו מיישמת יצרנית השוקולד הוותיקה את האסטרטגיה שלה ומפתחת מנוע צמיחה של ייבוא, במקביל לפעילותה בתחומי הייצור והייצוא. מותג השוקולד מאראבו ירחיב את סל המוצרים של כרמית, לצד מוצרי שוקולד אחרים שהחברה מייצרת המיועדים לקהלי היעד השונים במדינת ישראל. על פי נתוני Storenext, היקף שוק השוקולד בישראל נאמד בחצי מיליארד שקל בשנה, נכון לשנת 2022.

מונדליז הינו מתאגידי המזון הגדולים בעולם, המתמחה בייצור ושיווק של מוצרי מזון, ובין מותגיו האייקונים ניתן למצוא את מילקה, אוראו וטובלרון.  מונדליז פועלת בכ-160 מדינות ברחבי העולם ומטה החברה ממוקם בשיקגו, ארה"ב. בישראל משווקת החברה את מותגי אוראו, מילקה, טובלרון, קוט ד'אור וגבינת פילדלפיה. מאראבו, אשר יושק לראשונה בישראל, הוא שוקולד עשיר ואיכותי, מהמותגים הוותיקים של מונדליז ונחשב למוצר דגל של התאגיד בסקנדינביה ובצפון אירופה.
כרמית, אשר ציינה רק לאחרונה 50 שנה להקמתה, עברה בשנה האחרונה תהליך של ארגון מחדש בפעילותה ובהנהלתה. החברה, בשליטתו של היו"ר לני סאקסטין, מינתה הנהלה חדשה, ובראשה המנכ"ל מוטי כהן. במקביל, הקימה החברה מפעל מתקדם וחדיש באזור התעשייה ציפורית במקום מפעלה הוותיק ששכן בראשון לציון, וזאת בהשקעה של כ-120 מיליון שקל. המפעל החדש של כרמית מייצר כ-10,000 טון שוקולד בשנה ומעסיק כ-250 עובדים. כרמית סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם גידול בהכנסותיה של כ-118.5 מיליון שקל ועם עלייה ב-EBITDA לכ-12 מיליון שקל.
מנכ"ל כרמית, מוטי כהן, מסר: "ההסכם היוקרתי עם קונצרן מונדליז הינו ציון דרך חשוב ביותר בתולדותיה של כרמית. עצם העובדה, שתאגיד מזון בינלאומי מוביל החליט לחבור לכרמית ולהפקיד בידיה את ההפצה של אחד ממותגי השוקולד המוכרים שלו בשוק הישראלי, הינה הבעת אמון שאינה משתמעת לשתי פנים בחוזקה של החברה וביכולותיה. אנו שמחים להעניק ללקוחותינו מוצר איכותי ובעל מוניטין יוצא דופן באירופה, ובכך להרחיב את היצע המוצרים של כרמית. זהו צעד ראשון במסגרת האסטרטגיה שלנו להתרחב ולצמוח, לרבות המשך הפיתוח של זרוע הייבוא שלנו, באמצעות חבירה ליצרנים בינלאומיים של מותגי שוקולד וממתקים מובילים נוספים".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה רבו (ל"ת)
    ליאם 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור