כסף וצרכנות

הרכבת הקלה מעוררת סערה: רשות המסים צריכה להתערב?

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין טוען: "בדומה לפיצוי הניתן לעסקים בתקופות מלחמה - האוצר וראשי הערים חייבים לבנות מנגנון פיצוי אחיד לעסקים שמחזור עסקיהם רשם ירידה של לפחות 25% במהלך השנים שבהן הוקמה הרכבת הקלה – את הקרן צריכה לנהל רשות המסים"
מערכת ice |  3
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר במתקפה חריפה על ראשי הערים בתוואי הרכבת הקלה: נהגתם כמעט בהפקרות בהתייחסות לעסקים שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה ועבודות התשתיות בעורקי התחבורה הפנימיים – הקרן היחידה שפעלה בת"א – כמעט ואינה פעילה.

לין: בדומה לפיצוי הניתן לעסקים בתקופות מלחמה - האוצר וראשי הערים חייבים לבנות מנגנון פיצוי אחיד לעסקים שמחזור עסקיהם רשם ירידה של לפחות 25% במהלך השנים שבהן הוקמה הרכבת הקלה – את הקרן צריכה לנהל רשות המסים.
איגוד לשכות המסחר יוצא היום במתקפה חריפה נגד ראשי הערים לאורך תוואי הרכבת הקלה, שתושק בשבוע הבא. באיגוד טוענים כי ראשי הערים ת"א, רמת גן, פ"ת, בני ברק, ראשל"צ, חולון ובת ים הזניחו לחלוטין את העסקים שנפגעו מהעבודות שהתארכו הרבה מעבר לצפוי וקוראים להקים מנגנון פיצוי אחיד לעסקים שנפגעו, בדומה למנגנון הפיצוי הניתן לעסקים בתקופות מלחמה.
בפניה דחופה לראשי  הערים לאורך תוואי הרכבת, ולחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, טוענים באיגוד לשכות המסחר כי מאז החל פרויקט הרכבת הקלה לפני מס שנים, התעלמה המדינה לחלוטין ממצוקת העסקים לאורך התוואי. עסקים רבים נפגעו כתוצאה מסגירת הרחובות ומירידה דרסטית במספר הלקוחות ובמחזורי העסקאות. במקרים רבים הדבר הביא לסגירה מוחלטת של אותם עסקים וחנויות רחוב. מעבר לכך, במהלך השנים האחרונות עיריות רבות "ניצלו" את עבודות הקמת הרכבת הקלה לצורך ביצוע עבודות תשתית מקומיות כמו שידרוג ביוב, מסלולי אופניים ועוד. מדובר אמנם במהלך מבורך שיתרום בעתיד לתושבי העיר ולעסקים הפעילים בה, אולם בזמן העבודות עצמן נגרם נזק כבד לפעילות העסקית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פיצוי
    ירון 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבס תומר צודקים! העיריות הארורות, פגעו קשות בבעלי העסקים, כשחיוך מאוזן לאוזן שפוך על פניהן המדושנות!
    סגור
  • 2.
    חולדאי נתחשבן בבחירות
    פרוספר 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נשכח לך את העושק החנויות באלנבי ריקות ואתה גובה ארנונה מלאה ונשכנית ניפגש בבחירות ,מי שיתמוך בנו יקבל את קולותינו,רק למי שיתחייב לפצות אותנו אנחהו שבורים
    סגור
  • 1.
    כשבכוונת המדינה לגזול כספי ארנונה..
    נמאס 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך יכולות הרשויות המקומיות לפצות? רשות המיסים צריכה לדאוג לפיצוי מקופת המדינה. הרכבת הקלה אינה משרתת רק את תושבי המטרופולין. מה חלקו של מי שאישר את ביצוע העבודות? זה רק פורום ראשי הערים. למשרד התחבורה אין חלק ? משום מה מזכיר את התקלות ברכבת בגלל רכיב של חברה זוכה לא בגלל האיכות אלא המחיר הנמוך. מקבלי החלטות בלתי מקצועיים... מה שזול יוצא יקר.
    סגור