כסף וצרכנות

רמי לוי שובר את השוק? זה המהלך המפתיע שהחליט לעשות

בצל המלחמה בענף החלב, לוי החליט לפעול מהר ולייבא חלב מפולין תחת המותג הפרטי שלו, בעוד שאר הקמעונאים עדיין חושבים על תכנית פעולה סביב ביטול דמי המכס על הייבוא
מערכת ice |  11
רמי לוי (צילום ארנון בוסאני, shutterstock)
רמי לוי לא מתכוון לחכות. לפני ימים ספורים בלבד הודיע שר האוצר סמוטריץ' כי הוא מבטל את דמי המכס על יבוא חלב במטרה להילחם ביוקר המחייה. אף שהבשורה התקבלה היטב בקרב הקמעונאים, בהם איתן יוחננוף, במועצת החלב וההנהגה החלקאית לא ממש חשבו שמדובר בבשורה משמחת, אלא שאיש העסקים ובעלי רשת 'שיווק השקמה', כבר נערך לייבא חלב מפולין ובכלכליסט העריכו כי כבר בשבועיים הקרובים יגיע לישראל החלב תחת המותג שלו.
לאור העובדה שלוי החליט לפעול מהר, מצטייר שפרסום טיוטת הצו להערות הציבור לפני כשבועיים לא פורסמה מתוך כוונה לבדוק את ההתנגדויות לה, אך ברשת 'שיווק השקמה' הסבירו שהמהלך הזה נובע בשל מחסור על המדפים בעקבות כמויות קטנות במיוחד שקיבלה הרשת מהספקים.
מועצת החלב שוקלת לעתור לבג"ץ נגד ביטול המכס על החלב. החלטה סופית תתקבל מחר במהלך הבוקר
רק אמש (שבת) התברר כי ייתכן והמצב יחריף בענף החלב, כאשר על פי דיווח חדש של כתבת חדשות 13, עינב קרנר, מועצת החלב תחליט במהלך הבוקר אם לעתור נגד הצו של השר לבג"ץ.
כאמור, לאחר הפצת הבשורה, בקרב החקלאים גינו את ההחלטה. יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר: ״החתימה החד צדדית על הצו המסיר את המכס ופותח את ייבוא החלב הניגר הינה פעולה תקדימית ולא אחראית ובעיקר כניעה לרשתות השיווק והיבואנים שכן אין כלל מחסור בייצור חלב בישראל. ההחלטה בעלת השלכות רוחב אדירות העלולות לפגוע בחקלאי הישראלי המתיישב בפריפריה, מחזיק אדמות סמוכות לגדר הגבול ומשתתף במאמץ הלאומי לשמירה על בטחון המזון. המהלך המתעדף את החקלאי הפולני על זה הישראלי מייצר חוסר יציבות בתקופה מאתגרת מאוד לחקלאות הישראלית".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רמי לוי אתה גורם לפיטורי עובדי רפת החלב
    מומו מהצפון 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 6
    מרוב שאתה רץ אחרי העושר אתה פוגע העובדים האוכלוסיה העובדת במשקי החלב צריך ,להחרים אותך דרך כל החברות בבעלותך עד שתחזור להתחשב בעובדים ותרגיש מה זה להפסיד
    סגור
  • מעולה, פחות אוכלי חינם (ל"ת)
    למה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    לסגור את המועצות החקלאיות ומועצת החלב שעושקות את הציבור (ל"ת)
    הגיע הזמן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    בטחון, בטחון.
    Joseph London 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שמעלה מחירים ומוכר יקר בארץ, נאחז במילה בטחון, פריפריה, שומר גבולות וכ״ו. מספיק לזבל, כל אלה הם לא סיבה למסיבה. הגיע. הזמן שיינקטו צעדים להשוות את מחיר המוצרים למחירים במדינות אירופה ולשכנים שלנו מסביב. אז אזרחים ישראלים יפסיקו לסכן את עצמם מבחינת בטחון ולא יסתכנו לערוך קניות בישובי מחבלים בגדה. תפסיקו לבלבל ת׳מוח עם מילות הקסם בטחון ותורידו את האיפלציה, יהיה לכם טוב ולכל המדינה.
    סגור
  • 4.
    דוגמא למה לעשות רפורמה דחוף!
    גבר גבר 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מי שלא הבין. התאגידים הכוחניים שולטים במשק. על ידי חברי כנסת ולוביסטים. בא שר שפועל כמו שצריך ( אחד המושמצים ביותר ) ומכניס להם מה שצריך לעשות.. והם רצים לבגצ. חלילה שאנחנו לא נקנה בזול ..עכשיו תחשבו שצריך לעשות זאת בעל המוצרים במשק. די להגן על העושקים! החלטות הרות גורל לא צריכות לעבור בכנסת על על ידי העם! משאל עם על כל נושא ! שהעם יפגין על חיזוקו ולא חיזוק ה" נבחרים" לא מימין ולא משמאל . הם לא דואגים לעם. הם דואגים לעצמם ולמקורבים!
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    אם אין מחסורבחלב,מי הבריון שהעלים מהמדפים?
    hary 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החקלאים טוענים ש"כלל אין מחסור בחלב בישראל. "לציבור מגיעה תשובה מושכלת מדוע המדפים ריקים מחלב ניגר ומי הבריון התורן שמחזיק את הציבור כבן ערובה?קדימה רמי לוי בהצלחה למען הציבור.שבוע טוב לכולם.
    סגור
  • 2.
    הפוך: תחרות מגבירה יציבות
    גדעון 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך לחסל את מועצת החלב (וגם הביצים, הכותנה וכו'). הן תוקעות את הענף אותו הן מייצגות. דברו עם החקלאים עצמם ותבינו.
    סגור
  • 1.
    אחלה מבצע קונה חלב בשקל מוכר לנו בעשר שקל (ל"ת)
    ישראל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • פרות וירקות
    רבק 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפרות והירקות אני לא קונה ממנו השחורה לא יפה בכלל
    סגור
  • חלב
    חי 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה קשקשן מחיר החלב מפוקח
    סגור
  • יש לך נתונים?
    אביב אטלס 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    או שכהרגלכם, משמיצים ומלכלכים?
    סגור