כסף וצרכנות

פנים חדשות לפאונד הבריטי: השינוי הראשון יוצא לדרך

מותה של המלכה אליזבת' היה אמנם לא מפתיע, אבל בהחלט כואב לעם הבריטי. יחד עם זאת, כעת הוא מוציא לפועל עשרות תכניות לשינוי, ואחת מהן היא שינוי הפנים שמתנוססות על שטרות ומטבעות הפאונד לפניו של המלך החדש, צ'ארלס השלישי
מערכת ice | 
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)
אתמול (חמישי) אחה"צ הלכה המלכה אליזבת' השנייה לעולמה בגיל 96 ולמרות שלא מדובר בדבר מפתיע למדי, עקב בעיות הבריאות שחוותה בתקופה האחרונה, הממלכה כולה באבל כבד. יחד עם זאת, מותו של בן מלוכה מלווה תמיד בפרוטוקולים שהוכנו ותוכננו טרם עת ואחד מהם כבר נחשף פחות מיממה לאחר פטירתה של המלכה.
'גשר לונדון נפל' הוא שם הקוד למותה של אליזבת' ומעת שנאמר התחילו לצאת לפועל עשרות התוכניות הקשורות בהחלפת מלכותה בזו של בנה, כעת צ'ארלס השלישי מלך אנגליה. אחד מן השינויים הללו ייקח זמן אך הוא יהיה שינוי מהותי ביותר והעם הבריטי, הקנדי וגם האוסטרלי יצטרכו להתחיל להתרגל אליו בקרוב.
השינוי המדובר הוא שינוי פני המטבע, תרתי משמע, של חלק מן המטבעות והשטרות של הפאונד. לפי עיתון הגארדיאן, השינוי הראשון ייקח זמן של כשנתיים וההחלפה תחל בשטר של 4.5 פאונד שיוחזר ויוחלף בפניו של צ'ארלס כשהוא פונה לצד שמאל וזאת בעקבות מסורת מרובת שנים שהחלה משנת 1660, שבה המלך או המלכה החדשים יפנו לצד ההפוך מן הצד של השליט לפניו.
יש לציין כי שינוי מטבעות הפאונד הוא מהלך שעדיין נמצא בתכנון ולמרות ההחלפה הראשונה, כל המטבעות עם פניה של המלכה המנוחה עדיין יהיו תקפים לשימוש וההחלפה המלאה תתחיל לאחר תקופת האבל הנהוגה.
 
כאמור, גם באוסטרליה צפוי שינוי והמטבעות שם יוחלפו ויישאו את פניו של המלך החדש, גם כן לכיוון שמאל. יחד עם זאת אין תכנון לעשות 'ריקול' למטבעות עם פניה של אליזבת' ושני המטבעות יהיו תקפים במקביל. בקנדה לעומת זאת, שטרות של 20 דולר ומטבעות עדיין יהיו עם פני המלכה וזאת עד לעת בה ראש הממשלה, ג'סטין טרודו וממשלתו יחליטו לבצע שינוי, על פי דיווח של אתר בלומברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה