כסף וצרכנות

האם התחום הלוהט בעולם הקריפטו קרס בגלל שוד אחד?

השוק הצומח ביותר של שנת 2021 חווה בימים האחרונים קריסה כמעט מוחלטת – והכל בגלל שוד אחד יחסית קטן
יאיר מור | 
NFT (צילום freepik)
המסחר ביצירות אמנות מבוססות בלוקצ'יין צנח בשבוע האחרון בעשרות אחוזים, במה שנראה כמו בשורה מרה למה שהסתמן ב-2021 כאגף הלוהט ביותר של עולם הקריטפו.
לפי נתונים של חברת מחקר שוק היישומים המבוזרים DappRadar שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, בשבוע שהסתיים אתמול (שלישי) צנח מספר המשתמשים הפעילים ב-OpenSea, הפלטפורמה המובילה ליצירת ומסחר ב-NFT, ב-19% ל-227,272, ופעילות המסחר צנחה ב-37%. גם בפלטפורמה המתחרה LooksRare צנחה הפעילות, ובשיעור דרמטי אף יותר – 65%. מתחרה אחרת, BlocoBay, דווקא ראתה זינוק של 215%.
הסיבה לצניחה בפעילות בשתי הפלטפורמות המובילות, לדברי DappRadar, היא שוד שאירוע ב-OpenSea בשבוע שעבר. כפי שדיווחנו בתחילת השבוע, נוכל שלח למשתמשים באתר שברשותם היו נכסים בשווי אטרקטיבי מיילים שהתחזו לאתר, ובישרו להם כי כדי להעביר את נכסיהם מהגרסה הישנה של החוזה החכם של האתר לגרסה החדשה, שאכן הושקה ביום שישי האחרון, עליהם לבצע פעולה של העברת הנכסים בין הרשתות. עם זאת, זה היה שקר, והפעולה שביצעו המשתמשים שנפלו בפח העבירה את הנכסים שלהם לשליטתו של הנוכל. סה"כ נפלו בתרמית 17 משתמשים, שאיבדו 254 נכסים. מנכ"ל OpenSea, דווין פינצר, העריך את שווי הגניבה ב-1.7 מיליון דולר, אך חוקרים עצמאיים מעריכים כי השווי נע בין 2 ל-3 מיליון דולר. שלושה מתוך אותם מאות נכסים נמכרו ב-LooksRare תמורת 667,000 דולר – מה שעשוי להסביר מדוע גם המשתמשים שלו איבדו אמון והפסיקו את הפעילות.
OpenSea, מצידה, הכחישה את הנתונים ומסרה כי "עבור מידע מדויק ושלם יותר, אנא פנו ל-Dune Analytics".
עם זאת, הנתונים הללו מהווים סיכה בבלון של שוק ה-NFT, שהגיע ב-2021 לכמעט 50 מיליארד דולר בסכום העסקאות השנתי, ויש שצפו כי השנה תעבור את שווי שוק האמנות הפיזית, שמוערך בטיפה יותר מאותו רף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה