כסף וצרכנות
מנכ"ל מימי ונונו: "אנחנו הכי חזקים במצבי קיצון"
אסף גרינברג, מנכ"ל של קבוצת "נונו מימי", מדבר על שיא הפתיחה החזק ביותר של הרשת אי פעם דווקא בימי מלחמה, על ההתאוששות המהירה של הקהל הישראלי, על ניהול הרשת תוך כדי שירות מילואים פעיל ועוד. ריאיון
על רקע פתיחת הסניף החדש במודיעין, אסף גרינברג, מנכ"ל של קבוצת "נונו מימי", מדבר על שיא הפתיחה החזק ביותר של הרשת אי פעם דווקא בימי מלחמה, ההתאוששות המהירה של הקהל הישראלי, איך נשמרת שפיות בצל הלחימה והאם אפשר לסמוך על צוות כשמנהלים משלט רחוק? ראיון פתוח על קפה, קקאו, סופגניות, ואופטימיות זהירה.
גרינברג, מנכ"ל של קבוצת "נונומימי", יודע דבר או שניים על ניהול משברים, במיוחד כשהוא משרת במילואים פעילים. כשמחירי חומרי הגלם מאיימים לזנק והתחרות בשוק ההסעדה רק גוברת, הוא וקבוצתו ממשיכים לצמוח. בשיחה גלויה, גרינברג חושף את החזון הקבוצתי, את האתגרים בניהול מרחוק ואת הדרך שבה הרשת הופכת ל"עסק חיוני" עבור הקהילה שמחפשת לחזור לשגרה נורמלית, אפילו לכמה רגעים.
פתחתם זה עתה סניף חדש במודיעין. מה החזון של רשת "נונו מימי"?
"האמת היא שמודיעין קיבלה אותנו בזרועות פתוחות. נכנסנו למרכז מסחרי בבוכמן, ואנחנו מאוד מרוצים, זו הייתה הפתיחה החזקה ביותר שלנו אי פעם. "נונומימי" היא קבוצה שנותנת מגוון רחב של פתרונות הסעדה ותצורות: יש לנו מסעדות מלאות ("נונו"), שירותי קרי בולונז'רי ("מימי") וסניפים משולבים של שירות עצמי. בנוסף, אנחנו מחזיקים מעדנייה ושותפים עם "מיני וזה" (פרחים ומוצרי הום). אנחנו גם נותנים מענה רחב לקהילת ה"ללא גלוטן". אנחנו ממשיכים בצמיחה אורגנית וורסטילית, כרגע מונים 12 נקודות, ורואים פוטנציאל לעשרות סניפים נוספים בעשורים הקרובים".
"האמת היא שמודיעין קיבלה אותנו בזרועות פתוחות. נכנסנו למרכז מסחרי בבוכמן, ואנחנו מאוד מרוצים, זו הייתה הפתיחה החזקה ביותר שלנו אי פעם. "נונומימי" היא קבוצה שנותנת מגוון רחב של פתרונות הסעדה ותצורות: יש לנו מסעדות מלאות ("נונו"), שירותי קרי בולונז'רי ("מימי") וסניפים משולבים של שירות עצמי. בנוסף, אנחנו מחזיקים מעדנייה ושותפים עם "מיני וזה" (פרחים ומוצרי הום). אנחנו גם נותנים מענה רחב לקהילת ה"ללא גלוטן". אנחנו ממשיכים בצמיחה אורגנית וורסטילית, כרגע מונים 12 נקודות, ורואים פוטנציאל לעשרות סניפים נוספים בעשורים הקרובים".
היית תקופה ארוכה במילואים פעילים. איך מנהלים רשת בשלט רחוק, במיוחד בתקופה מורכבת של לחימה?
"אני גאה לשרת במילואים פעילים, ואני לא לבד, יש לנו הרבה עובדים ומנהלים פעילים. אני גאה במיוחד בשדרה הניהולית הבוגרת והסופר מקצועית שלנו. בתקופת הלחימה, במיוחד באנקדוטות של אזעקות, היינו צריכים להגיב ברמה שעתית: איפה מותר לפתוח ואיפה לא, עמידה בתקני מיגון, ולוודא תיאום רשויות. אנחנו עובדים כמו צבא: הערכת מצב כל כמה שעות, שימוש בטכנולוגיה, וניהול בזום. העובדה שלקבוצה יש מפעל בבעלותה המייצר את מירב המוצרים עבורנו, מאפשרת לנו גמישות מדהימה להגיב מהר לביקושים ולשנע סחורה".
"אני גאה לשרת במילואים פעילים, ואני לא לבד, יש לנו הרבה עובדים ומנהלים פעילים. אני גאה במיוחד בשדרה הניהולית הבוגרת והסופר מקצועית שלנו. בתקופת הלחימה, במיוחד באנקדוטות של אזעקות, היינו צריכים להגיב ברמה שעתית: איפה מותר לפתוח ואיפה לא, עמידה בתקני מיגון, ולוודא תיאום רשויות. אנחנו עובדים כמו צבא: הערכת מצב כל כמה שעות, שימוש בטכנולוגיה, וניהול בזום. העובדה שלקבוצה יש מפעל בבעלותה המייצר את מירב המוצרים עבורנו, מאפשרת לנו גמישות מדהימה להגיב מהר לביקושים ולשנע סחורה".
אבל זה לא קשוח? זו בסוף תרבות ישראלית שרק פה לומדים איך להתנהל עם זה
"זו תרבות ישראלית במיטבה. אנחנו הכי חזקים במצבי קיצון. נכון, נדרשתי לצאת מהמקום שבו לא הייתי זמין כמה פעמים ביום, לעלות לשיחות ועידה ולנהל מרחוק, ומדי פעם גם להגיע לנקודות בעצמי. אבל יש לי מטה רחב ודרג ביניים בתפעול, ויחד שיטינו על החוסרים. האירוע לא היה פשוט, אבל דווקא במצבים כאלה מתגלות החוזקות. עברנו את זה כמו גדולים".
"זו תרבות ישראלית במיטבה. אנחנו הכי חזקים במצבי קיצון. נכון, נדרשתי לצאת מהמקום שבו לא הייתי זמין כמה פעמים ביום, לעלות לשיחות ועידה ולנהל מרחוק, ומדי פעם גם להגיע לנקודות בעצמי. אבל יש לי מטה רחב ודרג ביניים בתפעול, ויחד שיטינו על החוסרים. האירוע לא היה פשוט, אבל דווקא במצבים כאלה מתגלות החוזקות. עברנו את זה כמו גדולים".
האם אתם מרגישים שינוי בהתנהגות הצרכנים עכשיו, עם ירידה מסוימת ברמת האינטנסיביות של הלחימה?
"רמת האינטנסיביות של הלחימה ירדה, ואנחנו מרגישים חד-משמעית שיפור במצב הרוח. כשטיל נפל ליד סניף 'מימי נס ציונה' ו'מימי ואזה', הוא שופץ והושבת לכמה שבועות. ביום שהרמנו את הסניף מחדש, חזרנו לאותו קצב מכירות שהיה לפני כן. המהירות של הקהל לחזור לשגרה הייתה מהירה מאוד. אני חושב שזה הרצון להתאוורר, לצאת מהבית ולחזור לשפיות. אנחנו רואים את השיפור במצב הרוח ומגמת הצמיחה נמשכת".
"רמת האינטנסיביות של הלחימה ירדה, ואנחנו מרגישים חד-משמעית שיפור במצב הרוח. כשטיל נפל ליד סניף 'מימי נס ציונה' ו'מימי ואזה', הוא שופץ והושבת לכמה שבועות. ביום שהרמנו את הסניף מחדש, חזרנו לאותו קצב מכירות שהיה לפני כן. המהירות של הקהל לחזור לשגרה הייתה מהירה מאוד. אני חושב שזה הרצון להתאוורר, לצאת מהבית ולחזור לשפיות. אנחנו רואים את השיפור במצב הרוח ומגמת הצמיחה נמשכת".
איך מתמודדים עם יוקר המחייה, כשמחירי חומרי הגלם, השכר והשכירויות רק עולים?
"זו בעיה כלל עולמית. אנחנו משתדלים לגלם חלק מהעליות כדי לשמור על מחירים נגישים, מבלי להתפשר באיכות. איננו שוחקים את איכות המוצרים שלנו. מאחר שאנחנו קבוצה גדולה, אנחנו מנצלים את יתרון הגודל שלנו בתנאי סחר ובמשא ומתן. בנוסף, אנחנו מנצלים את גודל הנכסים שלנו כדי להרחיב את הפעילויות: בנוסף לאוכל טוב וקפה, הוספנו פרחים ומעדנייה. אנחנו למעשה נותנים פתרונות מוצרים מגוונים כדי למקסם את הפעילות ולהימנע מפגיעה בלקוחות".
"זו בעיה כלל עולמית. אנחנו משתדלים לגלם חלק מהעליות כדי לשמור על מחירים נגישים, מבלי להתפשר באיכות. איננו שוחקים את איכות המוצרים שלנו. מאחר שאנחנו קבוצה גדולה, אנחנו מנצלים את יתרון הגודל שלנו בתנאי סחר ובמשא ומתן. בנוסף, אנחנו מנצלים את גודל הנכסים שלנו כדי להרחיב את הפעילויות: בנוסף לאוכל טוב וקפה, הוספנו פרחים ומעדנייה. אנחנו למעשה נותנים פתרונות מוצרים מגוונים כדי למקסם את הפעילות ולהימנע מפגיעה בלקוחות".
האם יוקר המחיה משפיע על כמות היציאה למסעדות?
"מבחינת נוכחות, אנחנו נהנים מתוצאה הפוכה. אנשים רוצים לצאת ולהתאוורר. שאלו אותי פעם אם אנחנו עסק חיוני? השבתי שכן, חד-משמעית. אנשים באים לשמור על השפיות שלהם, לשבת במקום מחייך עם אווירה טובה, מוזיקה טובה וצוות חייכני. זה עסק חיוני. יוקר המחיה לא הולך לשום מקום וזו לא רק תוצאה של השוק הישראלי, אלא של כלכלה גלובלית סוערת (הובלות, שוק הקפה והקקאו). כקבוצה גדולה, יש לנו יכולת לשמור על כיוון יציב יחסית".
"מבחינת נוכחות, אנחנו נהנים מתוצאה הפוכה. אנשים רוצים לצאת ולהתאוורר. שאלו אותי פעם אם אנחנו עסק חיוני? השבתי שכן, חד-משמעית. אנשים באים לשמור על השפיות שלהם, לשבת במקום מחייך עם אווירה טובה, מוזיקה טובה וצוות חייכני. זה עסק חיוני. יוקר המחיה לא הולך לשום מקום וזו לא רק תוצאה של השוק הישראלי, אלא של כלכלה גלובלית סוערת (הובלות, שוק הקפה והקקאו). כקבוצה גדולה, יש לנו יכולת לשמור על כיוון יציב יחסית".
אנחנו מתקרבים לחנוכה: מה צפוי לנו בבייקרי מבחינת סופגניות, ומה טווח המחירים?
"החל משבוע הבא נתחיל למכור סופגניות בשתי קטגוריות: בצק קלאסי ובצק ללא גלוטן, עם מגוון מילויים וציפויים. הכמויות גדולות, אנחנו אוהבים סופגניות. בצק קלאסי: מתחיל מ-8 שקלים (ריבה/קינמון). סופגניות עם טופינג יקר יותר (שוקולד/קרמל) יעלו 13 שקלים. ללא גלוטן: מתחיל מ-13 שקלים (ריבה) ועם טופינג ב-15 שקלים. נשארנו באותם מחירים של שנה שעברה. הסופגניות הן מוצר שירות, לא מוצר רווח גדול, ואנחנו עושים מאמץ לתת את הטוב ביותר כחלק מהחג והמסורת".
"החל משבוע הבא נתחיל למכור סופגניות בשתי קטגוריות: בצק קלאסי ובצק ללא גלוטן, עם מגוון מילויים וציפויים. הכמויות גדולות, אנחנו אוהבים סופגניות. בצק קלאסי: מתחיל מ-8 שקלים (ריבה/קינמון). סופגניות עם טופינג יקר יותר (שוקולד/קרמל) יעלו 13 שקלים. ללא גלוטן: מתחיל מ-13 שקלים (ריבה) ועם טופינג ב-15 שקלים. נשארנו באותם מחירים של שנה שעברה. הסופגניות הן מוצר שירות, לא מוצר רווח גדול, ואנחנו עושים מאמץ לתת את הטוב ביותר כחלק מהחג והמסורת".

מימי ונונו. קרדיט: דניאל לילה
מבחינת מכירות סופגניות קלאסיות, מה לדעתך הגבול בו המחיר שבו זה עדיין לא נחשב מוגזם?
"אני חושב שסופגניות קלאסיות מבצק איכותי ב-8 שקלים זה מחיר סביר. כל תוספת מחיר נוספת היא ברגישות של שקל ימינה או שמאלה".
"אני חושב שסופגניות קלאסיות מבצק איכותי ב-8 שקלים זה מחיר סביר. כל תוספת מחיר נוספת היא ברגישות של שקל ימינה או שמאלה".
איך מתמודדים עם תחרות כה רחבה בשוק ההסעדה?
"התחרות היא תמיד רחבה, ולכן אנחנו שואפים להוביל את הקטגוריות שבהן אנחנו נמצאים. אנחנו פחות עסוקים במתחרים הישירים ויותר מתמקדים באורחים שלנו. שביעות הרצון שלהם היא שתנצח כל אתגר. יש לנו מועדון לקוחות שחצה כבר 200,000 חברים פעילים, וצוות קולינרי ששומר על איכות מוצר והדרכות שירות ללא פשרות. אנחנו מוודאים שהלקוח ייהנה, יחייך, ויחזור שוב ויביא את חבריו".
"התחרות היא תמיד רחבה, ולכן אנחנו שואפים להוביל את הקטגוריות שבהן אנחנו נמצאים. אנחנו פחות עסוקים במתחרים הישירים ויותר מתמקדים באורחים שלנו. שביעות הרצון שלהם היא שתנצח כל אתגר. יש לנו מועדון לקוחות שחצה כבר 200,000 חברים פעילים, וצוות קולינרי ששומר על איכות מוצר והדרכות שירות ללא פשרות. אנחנו מוודאים שהלקוח ייהנה, יחייך, ויחזור שוב ויביא את חבריו".
עוד ב-
מהן התוכניות של "נונו ומימי" לשנת 2026?
"כרגע מתוכננים שני סניפים חתומים באזור תל אביב, שנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים. אנחנו מחפשים לוקיישנים שיתאימו לסניפים רחבי ידיים, עם אווירה גדולה, כאלה שיכולים להיות "דסטיניישן" בפני עצמם. במקביל לצמיחה האורגנית, אנחנו כל הזמן מעדכנים ומשכללים את התשתית של הקבוצה במטה ובמפעלים שלנו. יש לנו רצון להתרחב גם לתחומים נוספים בענף המזון וההסעדה, בהם יש לנו יתרון יחסי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



