כסף וצרכנות

חודש הקניות: האם באמת שווה לקנות און ליין?

קנייה אונליין יכולה לחסוך לכם כסף,  אבל לא תמיד כמו שזה נראה. גלו מה באמת משתלם בארץ ובחו״ל

ענת סימן טוב | 
קניות (צילום shutterstock, freepik)
הקניות אונליין הפכו לחלק בלתי נפרד מהיומיום של הישראלים. סקר שנערך לאחרונה מצא כי כ‑85% מהישראלים רכשו באתרים מקוונים בשנה האחרונה, אך השאלה היא האם באמת משתלם לקנות מחו״ל או שהחיסכון עלול להתפוגג ברגע שמוסיפים משלוח, מסים ובעיות אחרות. אתרים כמו SHEIN, Temu ו‑Amazon מציעים לרוב מחירים נמוכים משמעותית מהחנויות המקומיות, במיוחד על בגדים, גאדג’טים ואביזרים לבית. המגוון באתרי חו״ל גדול בהרבה וכולל דגמים ומותגים שאינם זמינים בארץ, ומבצעים והנחות עונתיות הופכים את הקנייה לאטרקטיבית עוד יותר. לפי סקר, 45% מהישראלים בגילאי 16‑39 מעדיפים לקנות מוצרים מחו״ל בשל המגוון והמחירים הנמוכים. עם זאת, קנייה מחו״ל נושאת גם חסרונות בולטים. פעמים רבות המשלוח לישראל לוקח בין שבועיים לחודש, וסחורה מעל ערך מסוים מחויבת במע״מ, במכס ולעיתים גם בעמלות נוספות. חישוב שגוי עלול להפוך את המחיר הזול למחיר יקר יותר מהחנות המקומית. במידה שהמוצר אינו תואם את התיאור או נפגע במהלך המשלוח, הטיפול בבעיה עלול להיות מסובך וממושך, וסקר מצא כי 56% מהישראלים חששו שהמוצר שירכש מחו״ל לא יהיה כפי שמתואר באתר.
קנייה ברשתות המקומיות מציעה יתרונות אחרים. אספקה מהירה, לרוב תוך ימים ספורים, אחריות ושירות מקומי שמאפשרים טיפול מהיר בתקלות או החזרת מוצר, ותמיכה בעסקים המקומיים הם יתרונות ברורים. עם זאת, המחירים ברשתות המקומיות לרוב גבוהים יותר והמבחר קטן יותר, ומבצעים והנחות אינם תמיד אגרסיביים. קנייה אונליין מחו״ל יכולה להיות משתלמת אם המחיר נמוך משמעותית גם לאחר חישוב משלוח ומס, אם אפשר להמתין למשלוח ארוך ואם ברור מדיניות ההחזרה והאחריות. לעומת זאת, רכישה ברשתות מקומיות מתאימה אם נדרש המוצר במהירות, אם אחריות מקומית חשובה או אם רוצים לתמוך בעסקים המקומיים.

לפני כל רכישה כדאי לבצע השוואת מחירים אמיתית, לחשב את המשלוח, המסים והחזרות ולבדוק את מדיניות השירות, כדי להבטיח שהקנייה תהיה באמת משתלמת ולא רק נראית כך על המסך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה