כסף וצרכנות
אותו מוצר - פער של 100%: מי רשת המזון הזולה ביותר?
בבדיקה שבועית שערכנו לסל מזון וירקות, מצאנו הבדלים ניכרים בין הסלים, ופערי מחירים על אותו מוצר במחירים כפולים. מי הרשת הזולה ביותר?
השוואת מחירים שבוצעה באמצעות אתר השוואת המחירים פרייסז חושפת פערים ניכרים בין רשתות השיווק בישראל במחירי הפירות והירקות. הבדיקה כללה סל זהה של מוצרים טריים ופופולריים בדיוק כמו זה שנמצא כמעט בכל עגלת קניות של משק בית ממוצע, והציגה תוצאה ברורה: רשת רמי לוי מציעה את הסל הזול ביותר, במחיר של 250.02 שקלים, בעוד שברשת קרפור היפר אותו סל בדיוק יעלה 324.36 שקלים. מדובר בפער של 74.34 שקלים, שהם כ-30%,הבדל משמעותי מאוד על קנייה בסיסית ויומיומית.
כזכור, בבדיקה האחרונה שביצענו עם סל קניות טרום החג, הרשת שנמצאה הזולה ביותר הייתה רשת רמי לוי.

הסל שנבדק כלל עגבניות, מלפפונים, קישואים, גזר, בצל יבש, תפוחי אדמה, בטטה, חסה, תפוחים ועוד. רשימת מוצרים שנכנסת כמעט לכל קנייה שבועית, במיוחד בקרב משפחות.
בהשוואה מצאנו פערים ניכרים במוצרים: כך למשל תפוחים מסוג חרמון נמכרים במחיר הזול שלהם של 10.90 שקלים ברשת יוחננוף ורמי לוי ובמחיר היקר שלהם ברשת קרפור היפר בעלות של 13.90 שקלים. מדובר בפער של 27%.
עוד פער ניכר נמצא בתפוזים שנמכר בעלות מוזלת של 6.90 שקלים ברשת רמי לוי ובמחיר היקר בעלות של 9.90 שקלים בשופרסל דיל, מדובר בפער של 43%.
עוד פער גדול נמצא במחיר הגמבה שנמכר בעלות של 5.90 שקלים ברשת רמי לוי במחיר המוזל שלו, ובמחיר היקר בעלות של 9.90 שקלים ברשת ויקטורי, פער של 67%.
ירק נוסף בולט עם הבדלי מחירים נמצא בענבים ירוקים שנמכר בעלות המוזלת שלו ברשת ויקטורי ב-14.90 שקלים ובמחיר היקר שלו בעלות של 29.90 שקלים ברשת קרפור היפר, מחיר כפול ופער של 100%.
המשמעות ברורה: צרכנים שלא מבצעים השוואה בין הרשתות עשויים להוציא מאות שקלים מיותרים מדי חודש, על אותם מוצרים בדיוק. רמי לוי מצליחה גם הפעם, לשמור על המקום הראשון בתחום הפירות והירקות הטריים.
הנתונים הללו מדגישים עד כמה חשובה צרכנות מודעת, ובמיוחד בתחום הסל הטרי. מדובר במוצרים בעלי תוקף קצר, שנרכשים לעיתים תכופות, ולכן כל חיסכון מצטבר במהירות לכדי סכומים משמעותיים.
עוד ב-
הצרכנים הישראלים כבר מבינים את זה: במצב הכלכלי הנוכחי, גם פער של כמה שקלים בין רשת לרשת הוא לא שולי ובמקרה של סל הפירות והירקות, מדובר כבר בעשרות רבות של שקלים בכל קנייה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.תותים תותים באו נקנה רק תותיםאבי 09/2025/09הגב לתגובה זו0 0כל רשת דופקת פה ושם . אני קונה הכל רק באושר עד תמיד יוצא לי יותר רווחיסגור
-
2.אתם טועים בגדולאביגדור גוטמן 09/2025/04הגב לתגובה זו2 0תלוי באיזה יום בדקתם ובאיזה שעות? אין ארוחות חינם,מחיר שירד במוצר מסוים יעלה באותו פער אם לא יותר במוצר אח, מעניין למה אתם לא משווים מחירים במוצרי מזון לתינוקות?סגור
-
1.השפה העברית, מה יהיה עליה???????המורה לזמרה 09/2025/02הגב לתגובה זו1 0תעסיקו עורך לשון או שתחליפו כתבת. זה מביך הכתיבה שלהסגור



