כסף וצרכנות

יוקר המחייה מחריף: סל הקניות הממוצע בישראל זינק בעוד 6%

המועצה לצרכנות בישראל ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 822 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. מהבדיקה עולה כי קיימת עלייה מובהקת בסל בממוצע של 6% ביחס לבדיקה שנעשתה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה (3.5.2023), בין יום העצמאות לשבועות
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
המועצה לצרכנות בישראל ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 822 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. מהבדיקה עולה כי קיימת עלייה מובהקת בסל בממוצע של 6% ביחס לבדיקה שנעשתה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה (3.5.2023), בין יום העצמאות לשבועות, אז גם הייתה עלייה של 5%.
כמו כן קיימת עלייה מובהקת של 2%  ביחס לסקר הגדול לפני כ-3 חודשים  (21.2.2024), טרום מבצעי פסח. עיתוי הבדיקה הנוכחית הוא קרוב לחג השבועות ובהרבה מן רשתות החלו מבצעים על הגבינות, אך למרות זאת יצויין שלעומת הזמן המקביל בשנה שעברה, המחיר הממוצע של מוצרי החלב עלו באופן ניכר: מחירי הגבינות עלו בכ-8%, החלב בכ-9%, משקאות החלב בכ-5% והחמאה בכ-11%.
הבדיקה נעשית בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר. 
הסקר משקף את יום הבדיקה. המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות 80% מסך המוצרים (הורכב סל של 770 מתוך 821). כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה