כסף וצרכנות

חיסכון של אלפי שקלים לכיס: בדרך להוזלה משמעותית בסופרמרקט?

שר הכלכלה ניר ברקת הכריז אמש על רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", והבטיח חיסכון של אלפי שקלים למשק בית. כך זה אמור לקרות
שירה יום טוב |  2
כסף (צילום shutterstock)
שר הכלכלה ניר ברקת הכריז אמש (רביעי) על רפורמה חדשה בשוק מוצרי הצריכה על ענפיו השונים, תחת הכותרת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". מדובר במהלך בן שלושה שלבים שמטרתו לצמצם בירוקרטיה בתחום הייבוא באמצעות יישור קו מלא עם התקינה האירופית.
ברקת נאם והציג את סעיפי הרפורמה, אשר חלקם כבר נמצאים בשלבי הבשלה בתום אישור במליאת הכנסת בימים האחרונים, ופנה במהלך נאומו ל"מונופולים וקרטלים", שנכון להיות שולטים בשוק, כדבריו, והכריז כי ימי המונופלים נגמרו.
המהלך שמקודם מאחד כוחות בין משרד הכלכלה למשרד האוצר והבריאות כאשר בשלושת המשרדים נדרשו לעסוק באופן שבו יטופל התהליך שצפוי להכניס עשרות אלפי מוצרים חדשים לשוק, כששתי קטגוריות משמעותיות שמקודמות ברפורמה הן מוצרי מזון ומוצרי חשמל.
בתחום מוצרי החשמל, מדובר בפתיחת ערוץ ייבוא מקביל שמקל משמעותית על הליך הייבוא ואישור מוצרים. שוק מוצרי החשמל נאמד במעל ל-10 מיליארד שקלים בשנה. הרפורמה מביאה להוזלת עלות ייבוא מכשירי חשמל, בפתיחה של מדפי החנויות למוצרים שעד כה לא נמכרו בישראל מכיוון שלא עברו אישור של מכון התקנים. הכניסה של מוצרים חדשים לשוק תהיה קלה משמעותית. המכשירים שייכנסו לשוק בשיטה הזאת יהיו מראש זולים יותר, וגם יאתגרו את מחירי ההיצע של הייבואנים הרשמיים.
עוד נקודה משמעותית היא שבזכות הרפורמה צפויים להגיע לישראל מכשירי חשמל עם רמת נצילות אנרגטית גבוהה יותר, דבר שיביא לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית.
גם בתחום המזון ומוצרי הסופר הרפורמה נוגעת, ובאותו אופן שבו ייכנסו מוצרי חשמל חדשים לשוק, כך ייתאפשר ייבוא רחב יותר של עשרות אלפי מוצרים שמשווקים באירופה, ומעתה יוכלו להיכנס לשוק הישראלי בהיסתמך על התקינה האירופית. 
ש הכלכלה טען אמש בהצהרתו כי מדובר בחיסכון של בין 6,000 שקלים ל-10,000 שקלים למשק בית, והגדיר זאת כמשכורת 13. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהתקציב שעבר אמש, בו נוספו ספר סעיפי מיסוי לצרכן הישראלי כשלפנינו עליות מחירים במע"מ, ארנונה, וחשמל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברקת חולנ (ל"ת)
    ירון 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    זהבה 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שתהיה מהפכה בתחום, כמו כחלון לסלולרי. ישר כח
    סגור