קריירה ולימודים

מגדל נגד רשות שוק ההון: זו תגובתה לטענות נגדה

החברה טענה בדיווח לבורסה: "בכוונת הממונה להתנגד למינוי מאחר שלעמדתו הוצאתו לפועל של המינוי המבוקש טומנת בחובה חשש לפגיעה בעצמאות דירקטוריון מגדל ביטוח"
מערכת ice | 
תביעה נגד מגדל ובעל השליטה שלמה אליהו (צילום Magma Images, יחצ, shutterstock)
מגדל אחזקות פרסמה היום (ראשון) דו"ח מיידי לבורסה לניירות ערך בתל אביב, במענה למכתבי הממונה על הביטוח ושוק ההון בעניין "פגיעה בניהול התקין של החברה", בהמשך לדוח התקופתי של החברה לשנת 2022 שפורסם ביום חמישי האחרון.
בדו"ח צוין: "מספר פניות שהתקבלו מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אשר הופנו לחברי דירקטוריון החברה ודירקטוריון החברה הבת, מגדל חברה לביטוח בע"מ בהן העלתה הרשות טענות בנוגע ליציבותה וניהולה התקין של מגדל ביטוח ולממשל התאגידי שלה, ביניהן מכתב הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון מה-17 בינואר 2023 במסגרתו הורה הממונה למגדל ביטוח לפעול לתיקון שורה של פגמים שנטענו על ידו במכתב האמור".

מגדל מסרה: "החברה מתכבדת להודיע כי ב-28 ביולי 2023 שלח הממונה מכתב נוסף לחברי דירקטוריון מגדל ביטוח שכותרתו "פגיעה בניהול התקין של החברה. לאחר שהממונה בחן את טענות החברה ומגדל ביטוח שהועלו במכתבים, החליט הממונה על מינויו של יו"ר דירקטוריון בעל רקע וניסיון הולמים, באשר להפרה לכאורה של חובת האמונים אותה הזכיר הממונה במכתבו מיום 14.3.2023, ציין את עמדת מגדל ביטוח, לפיה חוק הפיקוח אינו מקנה לממונה סמכות לקבוע כי הופרה חובת האמונים. כמו כן, ציין הממונה במכתבו את עמדת מגדל ביטוח, לפיה דירקטוריון מגדל ביטוח הפעיל שיקול דעת עצמאי באירועים מושא השימוע וכי לא נפל פגם בהתנהלות הדירקטורים במגדל ביטוח בגין התחשבותם בשיקולים של החברה. במכתב ציין הממונה כי הוא מקבל את טענות מגדל ביטוח ואינו קובע כי הופרה חובת האמונים של מי מחברי דירקטוריון מגדל ביטוח".
עוד דרש הממונה: "יו"ר דירקטוריון ימונה לתקופה של 3 שנים לכל הפחות, במכתב מיום 17 בינואר 2023 דרש הממונה כי לפחות מחצית מחברי דירקטוריון מגדל ביטוח יהיו דירקטורים בלתי תלויים. במכתב צוין כי הממונה דוחה את טענות החברה כי מעורבותו של יו"ר דירקטוריון החברה בהליך מינוי מנכ"ל מגדל ביטוח הייתה תקינה והכרחית, וזאת, בין היתר, מאחר שיו"ר דירקטוריון החברה אינו דירקטור משותף, ולכן התערבותו פגעה, לטענת הממונה, בסמכות דירקטוריון מגדל ביטוח למינוי מנכ"ל באופן עצמאי".
לסיום הוסבר: "בכוונת הממונה להתנגד למינוי מאחר שלעמדתו הוצאתו לפועל של המינוי המבוקש טומנת בחובה חשש לפגיעה בעצמאות דירקטוריון מגדל ביטוח. בין יתר הדברים שפורטו בהודעה כאמור, ציין הממונה כי לאור היכרותו המקצועית ואישית רבת השנים של מר בן ברוך עם בנו של בעל השליטה, מר ישראל אליהו, בנוסף לקשרים ההדוקים ורבי השנים לבעל השליטה בחברה, מר שלמה אליהו, ניכר לעמדתו כי מינוי זה ישחוק באופן משמעותי את הגשמת תכלית ההסדר עם הרשות לביסוס הפרדה בין החברה לבין מגדל ביטוח במסגרתו התפטר מר שלמה אליהו מתפקידו כדירקטור במגדל ביטוח", החברה מאיימת בפנייה לבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה