קריירה ולימודים

אחרי רכישת קרדיט סוויס: UBS תפטר כ-11 אלף עובדים

יתכן כי סבב הפיטורים המאסיבי מגיע עקב חפיפה בתפקידים של שני הבנקים; גם קרדיט סוויס הכריזה על פיטורים של 9,000 עובדים לפני שנרכשה
מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
לאחר שתשלים את רכישת הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, הבנק UBS צפוי לפטר כ-30% מהעובדים שלו, כך על פי דיווחים בתקשורת השוויצרית. על פי הדיווחים מדובר בכ-11 אלף, מתוך כ-36 העובדים של החברה ברחבי העולם. 
לפני הרכישה על ידי UBS, גם קרדיט סוויס הודיע על פיטורים של כ-9,000 עובדים. יתכן כי החפיפה בין התפקידים בבנקים היא הסיבה לגודל סבב הפיטורים. 
כאמור, בחודש שעבר, לאחר משא ומתן בזק והכנות מצד הממשלה להלאמה של בנק קרדיט סוויס שנמצא בסכנת קריסה, UBS רכש את הבנק ב-3 מיליארד פרנק שוויצרי (3.2 מיליארד דולר), כאשר הרשויות בשוויץ מוכנות לשנות את חוקי המדינה ולעקוף הצבעה של בעלי המניות.
הבנק הלאומי של שוויץ הסכים להציע קו נזילות של 100 מיליארד דולר ל-UBS כחלק מהעסקה, לפי שני מקורות המכירים את הנושא. UBS הסכימה גם לריכוך של סעיף שינוי מהותי שיבטל את העסקה אם מרווחי ברירת המחדל שלה יקפצו, הם הוסיפו.
סעיף השינוי המהותי חל על התקופה שבין החתימה לסגירת העסקה, אמרו האנשים. הרגולטורים והבנקים פועלים להכרזה על העסקה היום (ראשון) בערב. עם זאת, חלק מהאנשים מתחו ביקורת על התוכניות לעקוף כללי ממשל תאגידי רגילים על ידי מניעת הצבעה של בעלי המניות של UBS.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה