השוק

קרדיט סוויס ניצל: UBS מסכים לרכישה ב-3.2 מיליארד דולר

סוף לסאגה הכלכלית? הפיננשל טיימס מדווח כי בנק UBS השוויצרי הסכים לרכוש את המתחרה הקורס קרדיט סוויס תמורת יותר משני מיליארד דולר. הממשלה תתערב בעסקה?
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
לאחר משא ומתן בזק והכנות מצד הממשלה להלאמה של בנק קרדיט סוויס שנמצא בסכנת קריסה, עיתון הפיננשל טיימס מדווח כי UBS נעתר להעלות את מחיר הרכישה ל-3 מיליארד פרנק שוויצרי (3.2 מיליארד דולר).
UBS הסכימה לרכוש את קרדיט סוויס כאשר הרשויות בשוויץ מוכנות לשנות את חוקי המדינה ולעקוף הצבעה של בעלי המניות כשהם ממהרים להכריז על עסקה לפני יום שני.
הבנק הלאומי של שוויץ הסכים להציע קו נזילות של 100 מיליארד דולר ל-UBS כחלק מהעסקה, לפי שני מקורות המכירים את הנושא. UBS הסכימה גם לריכוך של סעיף שינוי מהותי שיבטל את העסקה אם מרווחי ברירת המחדל שלה יקפצו, הם הוסיפו.
סעיף השינוי המהותי חל על התקופה שבין החתימה לסגירת העסקה, אמרו האנשים. הרגולטורים והבנקים פועלים להכרזה על העסקה היום (ראשון) בערב. עם זאת, חלק מהאנשים מתחו ביקורת על התוכניות לעקוף כללי ממשל תאגידי רגילים על ידי מניעת הצבעה של בעלי המניות של UBS. 

מוקדם יותר הרשויות בשוויץ שקלו להתחיל בתהליך הלאמה מלא או חלקי של קרדיט סוויס שנמצא בשקיעה, וזאת לאחר שהבנק סירב להצעת UBS לרכוש אותו תמורת מיליארד דולר.
שווי השוק של UBS הוא כ-65 מיליארד דולר, לעומת כ-8 מיליארד דולר בקרדיט סוויס. כך על פי על פי FactSet. הבנק עשה רווחים נטו בגובה כ-7.6 מיליארד דולר בשנת 2022 בעוד שבקרדיט סוויס הציגו הפסדים נטו בגובה כ-7.9 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה