קריירה ולימודים

הכאוס בבתי הספר בישראל: "מורים מפחדים מילדים, הם מאבדים שליטה"

הכאוס בבתי הספר בישראל נמשך, כאשר מורים רבים טוענים: "יש מורים שמפחדים מילדים. כשמתחיל כאוס בכיתה זה משפיע על כולם. הם מאבדים שליטה". אז מי הגורם האשם ומה ניתן לעשות?
מערכת ice | 
כיתה (צילום freepik)
האלימות בבתי הספר בישראל ממשיכה והכאוס בכיתות הלימודים לא עוצר. נציגי הורים, מנהלים ומורים מוזמנים בשבוע הבא לדיון חירום במשרד החינוך. רק בשבוע שעבר, שר החינוך יואב קיש התייחס לנושא במסיבת עיתונאים והבהיר כי "המערכת לא תסבול אלימות במערכת החינוך".
יפית שמואלי, אשת חינוך, טענה בפני N12 כי "יש מורים שמפחדים מילדים. כשמתחיל כאוס בכיתה זה משפיע על כולם. אחד קם, אחד יוצא, אחד מדבר, השני עונה לו, השלישי מוסיף מילה, ההוא עם המרקר, הם מאבדים שליטה".
אודליה שיינדורף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית טענה גם היא: "היום לא רואים את הילד בבית הספר. מהיום שהוא נכנס לבית הספר הוא נמצא עם 40 ילדים. אין כוח אדם, אין כוח אדם ראוי. ואז הילד לומד למעשה שאם הוא רוצה שיראו אותו - הוא צריך להיות עם הקול הכי גבוה ולצעוק".
עוד הוסיפה כי "אולי צריך להפוך שולחן, ולהתנהג באלימות. תסתכלו מה קורה בכנסת, תסתכלו מה קורה בכבישים. הילדים שלנו לא שונים מכל מה שהם סופגים ורואים. אם לא כולנו נשנה את ההתנהגות, נדבר יותר בנימוס נכבד, גם הילדים שלנו לא. אי אפשר לצפות מהם למשהו אחר".
הטענה הגדולה ביותר שמשמיעים כל הגורמים בנושא, כולל שיינדורף היא ההורים. "אני חושבת שהרבה הורים לא יודעים איך לגדל ילדים, לא נעים לומר", טענה כרמית. "היום אין סמכות הורית. וכן, ואז ילדים מגיעים לאיזושהי מסגרת ופה מציבים להם את המסגרת מחדש", הוסיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה