קריירה ולימודים

רקטור סמי שמעון דורש להסיר את הסעיף המבטל את מלגת לימודים בפריפריה

פרופ יהודה חדד, רקטור מכללת סמי שמעון, דורש להסיר מיידית מחוק ההסדרים את הסעיף המבטל את המלגה לשנת לימודים ראשונה בפריפריה חדד אמר כי האקדמיה שקבעה את מושבה בפריפריה הינה הזדמנות לצעירות וצעירים לרכוש השכלה גבוהה שתאפשר להם עתיד חברתי, כלכלי ותעסוקתי טוב יותר

מערכת ice |  4
פרופסור יהודה חדד (צילום ויקיפדיה)
פרופ' יהודה חדד, רקטור SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ששלוחותיה בבאר שבע ובאשדוד קרא לשר האוצר ולממשלה להסיר מיידית מחוק ההסדרים את הסעיף המבטל את המלגה לשנת לימודים ראשונה בפריפריה. פרופ' חדד אמר כי האקדמיה שקבעה את מושבה בפריפריה הינה הזדמנות לצעירות וצעירים לרכוש השכלה גבוהה שתאפשר להם עתיד חברתי, כלכלי ותעסוקתי טוב יותר.
ההשכלה הגבוהה בפריפריה מציעה כיום מגוון רחב של מסלולים מבוקשים בשוק העבודה: הנדסה, מדעי המחשב, מקצועות ההייטק, אדריכלות ועוד. חשוב לזכור כי רוב הצעירים הם דור ראשון להשכלה גבוהה וזו ההזדמנות שלהם למוביליות חברתית. יתרה מכך, המכללות בפריפריה מהוות היום הודות למגוון המקצועות הרחב, אבן שואבת לצעירות וצעירים ממרכז הארץ, ואלה בסיום לימודיהם קובעים  את מקום מושבם, ומקימים את ביתם  בישובי הפריפריה ובכך מחזקים את חוסנה של מדינת ישראל.
מכאן שלהשכלה הגבוהה בפריפריה חלק חשוב בהגשמת החזון הציוני של יישוב הנגב והגליל במשפחות צעירות ומשכילות. פרופ' חדד הזהיר כי פגיעה בהזדמנות למלגה לשנת הלימודים הראשונה תהווה מכה אנושה לאותם עשרות אלפי צעירות וצעירים בדרכם לעשות את הצעד הראשון למובילות חברתית, וחלילה אף עלולה להעמיק את הפערים החברתיים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כן יש חוכמה בדבריך
    אורניהו 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מי יעזור לפרפריה אמסלם הדוקטור לעינייני חפצים נוצצים ביטן שרקח בחנות רהיטים מעשים פלילים לכאורה תבינו אנשי האקדמיה למנהיגים עדיף אזרחים חסרי השכלה ככה יותר קל לשלוט בהם
    סגור
  • 3.
    מלגות לפריפריה
    קעטבי דליה 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתם רוצים שהצעירים יסעו ללמוד בחו"ל ויחזרו רופאים ברמה בינונית..מה עוד תעשו?
    סגור
  • 2.
    אצבע בעין למצביעי הליכוד ומפלגות הטומאה (ל"ת)
    אלכס 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    המטרה בערות
    משה 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המטרה של הימין שהמצביעים שלהם ימשיכו לעבוד בגננות משם באים המנדטים עדיף מצביעים נטולי השכלה.
    סגור