קריירה ולימודים

ההפגנה נגד הילד הטרנסג'נדר: ראש העיר הדתי מגיב לסערה

יוסי ברודני, יו"ר הבית היהודי שחבר במירוץ לבחירות לשקד, ומשמש גם כראש העיר גבעת שמואל, במבחן ראשון כדמות ציבורית ארצית בהתייחסות להפגנות ההורים נגד התלמיד הטרנסגנ'דר בעירו
מערכת ice |  11
יוסי ברודני (צילום דוברות עיריית גבעת שמואל)
העיר גבעת שמואל סוערת, וזאת לאחר מקרה של תלמיד בית ספר דתי ("מורשת נריה") שחבריו לכיתה כמו גם ההורים גילו רק בסוף שנת הלימודים אחרונה כי אותה תלמיד המזדהה כבן נולד למעשה כבת, וזאת מבלי שנאמר להורים על כך דבר.
כזכור, המקרה נחשף לפני כשבועיים וההורים ביקרו קשות את החלטת הצוות החינוכי, בהיות בית הספר משוייך למגזר הדתי-לאומי ובסביבה דתית. הורי חלק מהתלמידים לא עצרו בהאשמות נגד הצוות החינוכי בבית הספר ששמר על כך, לכאורה בסוד, אלא אף קראו ליו"ר החמ"ד (חינוך-ממלכתי-דתי) שוש נגר להתפטר ואף יצאו בהפגנות מול שערי בית הספר והחליטו שלא לשלוח את ילדיהם עד שיתבהרו הדברים. 

מאחורי הקלעים של הפרשה התברר כי מיניותו של התלמיד כבר הייתה ידועה מאז שנכנס לבית הספר בכיתה א', ומספר מצומצם של הצוות החינוכי בבית הספר ידע על כך. אף משרד החינוך ידע על כך ושמר את הדבר לעצמו. אחד ההורים גילה על כך ופנה לעו"ד רוני ססובר - פעילה בכל הנושא על זהות התא המשפחתי - ומאז הפרשה התפוצצה. במהלך הקיץ, החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר, וסירבו לפשרה שילדיהם יפוזרו בכיתות אחרות בשכבת ג'. ססובר עצמה הגיבה: "ההורים זכאים למערכת חינוך עבור ילדיהם שתתאים לעולם הערכים שלהם".
ססובר כזכור הייתה גם מי שהובילה את ההפגנה נגד התלמיד הטרנסג'נדר בהרצליה, שם גם סגן ראש העיר היה מעורב ולהפגנה שאורגנה הגיעו פעילים בודדים בלבד.
 
כך או כך, ראשי החמ"ד והנהלת בית הספר הוציאו הוראה לצוות ההוראה לפנות אל התלמיד בלשון זכר בלבד, למרות התנגדות המורים. גם אמו של הילד מסרבת לפשרה ודורשת שיישאר בבית הספר כרגיל.
חברת הכנסת מהעבודה, נעמה לזימי, יצאה בתקיפות נגד החלטת ההורים וההפגנות שאליהן גם הצטרפו חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ורוני ססובר, ואמרה בריאיון אתמול ברדיו 103 כי "הילד הקטן הזה שפשוט חווה את ההורים של החברים שלו מפגינים מולו ועוד עם שתי נבחרות הציבור, זה באמת שפל גדול", אמרה והוסיפה: "יש אקט בריוני לחלוטין להפגין בבית ספר יסודי מול ילד בן שמונה, מול הילד הזה, לא מול אף אחד אחר. זה דבר שמבחינתי שקול לחרם לכל דבר ועניין".
יו"ר הבית היהודי, שרק הלילה הכריז על ריצה משותפת עם שקד, המשמש גם כראש עיריית גבעת שמואל, הגיב על הדברים בריאיון הבוקר בגלי צה"ל, "להפגין נגד ילד? זו טעות בכל צורה - ברור שיש דעות שונות, אבל לא צריך לנהוג בקיצוניות", אמר ברודני והוסיף עקיצה כנגד יריביו הפוליטיים: "אני לא מתפלא שמי שבא להפגנה זה רוני ססובר ומיכל וולדיגר".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אם
    מיכל 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לבית המשפט . אם הבית ספר באמת היה דתי לא היה מגיע אליהם ילד שכזה. אי אפשר לעשות כל מה שרוצים בחסות הדת ושזה נוגע אליכם להזדעק .. קיצר בבית ספר פושר ילד כזה מתאים מאוד. אתם לא מתאימים וסגורים על עצמכם עדת צבועים. במציאות אתם כמו הילד אם לא גרוע ממנו
    סגור
  • 9.
    לא היה הפגנה נגד הילד - שקר!!!!
    יוסף 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכתובת הסתה נגד הציבור הדתי - היה כן הפגנה נגד הבית ספר!
    סגור
  • 8.
    לימודים
    ם 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזה שקרים האמת ההורים הפגינו נגד צוות בית הספר נגד מערכת חינוך רקובה ונגד משרד החינוך ההורים לא שונאים להטבים ההורים נגד שיכניסו וילמדו את ילדהם תכנים מיניים ותכנים של שינוי זהות ושינוי מגדר ההורים צודקים שיוציאו את ילדהם מבית הספר או שהילד/ה שאמא שלו המטורללת שינתה לו את הזהות שלו תעביר אותו בית ספר
    סגור
  • 7.
    אולי אתם "דתיים" אבל אין לכם אמונה באלוהים
    מאיר נתיב 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חלאות! מנהלים מאבק מלוכלך על גב של ילד בן שמונה! אתם אנשים רעים. אין לכם אלוהים כי אם הייתם מאמינים באלוהים הייתם מפחדים מאוד מהעונש על המעשים הנלוזים שלכם! חלאות המין האנושי!
    סגור
  • 6.
    תתעסקו בציונות ולא במכנסיים
    הושיעו נא 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בושה וביזיון לפאנטים מגבעת שמואל, שהם שכניי, במקרה זה.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    הצביעות במיטבה
    לירן 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ההפגנה לא נגד הילדה אלא נגד בית הספר שנהג ברמאות ובניגוד לחוק החמד. ולברודני - האם הציע לאמא להעביר את ביתה לבית הספר הדתי היוקרתי בו לומדים ילדיו? בטוחני שלא תסרב. מה גרם לו להדיר מאותו בית ספר את אנשי הותיקה שגרים קרוב לאותו בי"ס יותר מלנריה ? ברודני יודע להעביר בקורת אבל על בני ביתו הוא שומר!!!!. מאחלת לו שבניתיו יתחתנו עם ילדה מחופשת לבן. בטוחני שהדבר ישמח אותו......
    סגור
  • 4.
    גועל נפש של אנשים (ל"ת)
    יקקוקח 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    אמר בדיוק כלום
    טוני 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה דעתך, איך לנהוג, מה לעשות, מה הפתרון.. ככה מנהל את העיר כבר שנים
    סגור
  • 2.
    אז יש תלמיד טרנסג'נדר... מה קרה? גלו קצת סובלנות לאחר!
    אבינועם הרמלך 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    16 8
    אתם כל כך חסרי ביטחון שילד טרנסג'נדר אחד מרסק אתכם? קצת פרופורציות.... טפחו אותו.... קדמו אותו... מי יודע? אולי מדובר ברב הראשי לישראל של עוד 30 שנה?
    סגור
  • צביעות
    לירן 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שברודני יכניס את הילדה המחופשת לבית הספר הדתי היקרתי בו לומדים ילדיו. בטוחני שהאמא לא תתנגד. ועוד משהו ההורים לא מפגינים נגד הילדה אלא נגד ביס שנהג ברמאות ובניגוד לחוק החמד
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד, ברודני. טוב לראות דתיים נורמליים סוף סוף.
    דליה ארצי 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    10 6
    שמחה לראות שיש סרוגים קצת יותר מכילים ופחות פרימיטיבים מסמוטריץ.
    סגור