קריירה ולימודים

בעקבות אסון נחל צפית: זה הסכום שאושר למכינות הקד"צ

ועדת הבדיקה הממשלתית למניעת אסונות שהוקמה בעקבות אסון נחל צפית, הגישה היום את מסקנות הביניים שלה שכוללות דגש על בטיחות במכינות הקדם צבאיות, ותוכנית בקרה על פעילות המוסדות, "אימוץ ההמלצות - מניעת אסונות"
מערכת ice | 
אסון נחל צפית (צילום הדס פרוש פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון, קיבלו לידיהם היום את המלצות הביניים של ועדת הבדיקה הממשלתית למניעת אסונות תוך כדי פעילות מכינות קדם צבאיות.
בראשות הוועדה עמדה השופטת (בדימוס) שולמית וסרקרוג, והיו חברים בה האלוף (במיל׳) גרשון הכהן ומר אבי נעים. כזכור, הוועדה הוקמה בשנת 2021 ע"י ממשלת ישראל, ופועלת לבחינה של סוגיית המכינות הקדם צבאיות, לרבות היבטי פיקוח, נהלי עבודה, כפיפות ואחריות מיניסטריאלית, כפועל יוצא של האסון שאירע בנחל צפית בשנת 2018.
עם הגשת מסקנות הביניים, המהוות חלק מהותי מהדו"ח הסופי שיוגש בהמשך, ילמדו ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החינוך את המלצות הוועדה ויבחנו את אופן יישומן המיטבי במערכות השונות עליהן הם אמונים.
פעילות הוועדה נשענת על הוקרה והערכה למפעל המכינות הקדם צבאיות, אשר מהוות שלב חשוב ביצירת שכבת מנהיגות ופיקוד לצבא ההגנה לישראל ובהמשך לחברה הישראלית כולה.
מוסכם, כי על המכינות להמשיך לטפח דורות של חניכים לציונות, ערכים וקידום החברה בישראל, תוך שמירה על חיי אדם, ביטחון ובטיחות החניכים והצוותים החינוכיים.
יצוין, כי בשנה האחרונה הוגדל באופן משמעותי תקציב המכינות הקדם צבאיות, הן על מנת להרחיב את מעגל המשתתפים בשנת המכינה, והן על מנת לשמור על בטיחותם של החניכים. בהתאם לכך ומעבר לתקציב התקינה השנתי, הועברו מעל 10 מיליון ש"ח לטובת שיפור הבטיחות והמתקנים במכינות בכל רחבי הארץ.
כמו כן, התקשר משרד ההתיישבות עם חברת הייעוץ KPMG על מנת לגבש תכנית בקרה ופיקוח סדורה על פעילותן של המכינות, אשר נמצאת בשלבים מתקדמים ודו"ח הוועדה עתיד לסייע בידיה במילוי המשימה.
בנוסף, בחודשים הקרובים עתידה לקום פינת זיכרון ולמידה בכניסה לנחל צפית, בו אירע האסון, לשם הנצחת זכר הנספים והדגשת החשיבות שבמניעת אסונות מעין אלו בעתיד. ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החינוך הודו לחברי ועדת הבדיקה על עבודתם המסורה והיסודית, ומסרו כי ילמדו את ההמלצות ויבחנו את אופן יישומן.
יו"ר הוועדה, השופטת (בדימוס) שולמית וסרקרוג: "הוועדה מצפה מממשלת ישראל לאמץ את המלצותיה באופן שיחולו על המכינות כבר בשנת הפעילות הקרובה ובכך ימנעו אסונות נוספים ומיותרים כפי שקרה באסון מכינת בני ציון בנחל צפית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה