קריירה ולימודים

מגדל ביטוח חילקה מלגות לסטודנטים, כמה השקיעה?

חברת הביטוח קיימה מזה שנה שנייה ברציפות אירוע להענקת מלגות לסטודנטים מתוכנית האקטואריה של אוניברסיטת חיפה, ובסה"כ תחלק מלגות בשווי של כ-100 אלף שקל
מערכת ice |  1
הענקת המלגות (צילום יחצ)
מגדל ביטוח קיימה זו השנה השנייה ברציפות אירוע להענקת מלגות לסטודנטים מתוכנית האקטואריה של אוניברסיטת חיפה, היחידה בישראל המעניקה תואר אקדמי ומוכרת על ידי אגודות האקטוארים בארץ ובבריטניה. בסה"כ תחלק החברה מלגות בשווי של כ- 100,000 ש"ח. בנוסף, מפעילות מגדל והאוניברסיטה את תוכנית "מחשבים עתיד", שיתוף פעולה אקדמי-מקצועי.  
באירוע הענקת המלגות השתתפו פרופ' אודי מקוב, ראש תכנית האקטואריה באוניברסיטת חיפה; דפנה קאופמן, נשיאת אגודת האקטוארים בישראל; יפתח רון טל, יו"ר מגדל ביטוח; שגיא יוגב, מנכ"ל מגדל ביטוח; ענת עופרי, מנהלת מעורבות חברתית בקבוצת מגדל; אסף מיזן, האקטואר הראשי במגדל ביטוח ובכירים נוספים בחברה.
המלגות שמחלקת מגדל מיועדות לתמיכה בסטודנטים מצטיינים בשנת הכנה וכן בשנתיים להשלמת התואר השני. במסגרת תכנית "מחשבים עתיד" מקיימת מגדל קשר רציף ומתמשך עם קבוצת מקבלי המלגה וכן מפגשים תקופתיים נושאי תוכן מקצועי, הדרכות, סיורים בחברה ובמחלקות האקטואריה ועוד.
יפתח רון טל, יו"ר מגדל ביטוח, ציין כי "אני גאה לעמוד בראש חברת מגדל, שהיא המובילה מבין חברות הביטוח בפעילות למען הקהילה עם היקף תרומות של כ-7 מיליון שקל בשנה ומעורבות מנהלים ועובדים בפעילויות שונות בתחומים שונים. אחד התחומים שחשוב לנו לקדם במגדל הוא נושא הלימודים האקדמיים - קידום מקצועי בכלל וקידום מקצועי ואקדמאי בעולמות הביטוח בפרט. אנחנו מאמינים שכחברה גדולה ומובילה במשק יש לנו מחויבות להוביל גם תהליכים חברתיים וסביבתיים ואני מאחל בהצלחה לסטודנטים שיושבים איתנו פה היום".
שגיא יוגב, מנכ"ל מגדל ביטוח, ציין כי "אחד היעדים של מגדל בהשקעה בקהילה הוא עידוד מוביליות חברתית באמצעות תמיכה בלימודי השכלה גבוהה. בתכנית המלגות "מחשבים עתיד" עם אוניברסיטת חיפה אנו מקדמים הצעת ערך משותף המשלבת תמיכה במצויינות מקצועית בתחום שהוא מרכזי בתחום הביטוח – אקטואריה וניהול סיכונים. ידוע כי הביקוש למועמדים איכותיים בחברות שונות בתחומי האקטואריה גדול משמעותית מההיצע הקיים, והפער עומד על כ-1,000 משרות פתוחות. לפיכך, כחברה מובילה בענף ובמשק, בחרנו לסייע בקידום הכשרת דור העתיד ולעודד מצויינות בתחום הליבה של עסקינו, ותוך כך למנף ערך משותף המחבר בין מכלול בעלי עניין".
פרופ' אודי מקוב, ראש התכנית הבהיר כי "כיום מסיימים מידי שנה את לימודי התואר הראשון באקטואריה כ- 20-25  סטודנטים בלבד, כאשר התכנית לתואר שני אורכת שנתיים ולעיתים נדרשת גם שנת הכנה נוספת לסטודנטים שלא למדו סטטיסטיקה לתואר ראשון. מנגד, בהשוואה למדינות מפותחות, חסרות במשק הישראלי 1000 משרות של אקטוארים שלא יהיה ניתן למלאן. פרויקט המלגות של מגדל ביטוח יאפשר הגדלת מספר הסטודנטים בתכנית ומספר המצטיינים בה ובכך למלא חלק מהמחסור באנשי מקצוע בתחום ניהול הסיכונים".
דפנה קאופמן, נשיאת אגודת האקטוארים בישראל, אמרה: "הסטודנטים שבחרו ללמוד אקטואריה החליטו נכון. זהו מקצוע המשלב בתוכו את כל המקצועות הריאליים, כמו מתמטיקה, סטטיסטיקה, כלכלה, פיננסים ומדעי הנתונים. ארגז עצום של התמחויות אשר מהווה גם את כלי העבודה החשוב ביותר לקבלת החלטות עסקיות, פיננסיות וחשבונאיות בחברות הביטוח ובקרנות הפנסיה. לכן, האקטוארים ניצבים כיום בליבת העשייה העסקית והניהולית של אותם גופים, הנדרשים ליותר מוחות אקטואריים בעולם של חישובי הון, רווחיות וחדשנות. הביקוש הרב אף פותח בפני האקטוארים חלון הזדמנויות רחב מאוד לקריירה מבטיחה ומעצימה; במגוון תפקידים מרכזיים ולרבות בתפקידי ניהול. אין ספק כי תכנית המלגות של מגדל מתכתבת באופן מלא עם אותן הזדמנויות וממחישה את מעמד האקטוארים וחשיבות עבודתם, כך שקיים צורך אמיתי מצד כל החברות בענף הביטוח, הפנסיה והפיננסים ללכת בעקבות מגדל ולתמוך בטיפוח עתודה אקטוארית חדשה, שתרחיב את מעגל העוסקים בתחום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין ספק ש 4000 שקל מילגה
    עריד 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקפיץ את הביקוש לענף הזה.
    סגור