קריירה ולימודים

מאסק תחת סחיטה של סטודנט? זה הפחד של המיליארדר

סטודנט אחד עם נגישות למידע קצת פרוץ הצליח להפחיד את אילון מאסק שמישהו עלול לפגוע בו. הסטודנט, שמפרסם פרטים על מיקומו של המטוס הפרטי של המיליארדר בזמן אמת קיבל הצעה להפסיק זאת, ודרש הרבה כסף
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
צעיר בארה"ב קיבל השבוע הודעה מהאיש העשיר בעולם, אילון מאסק בה נכתב, "אתה יכול להוריד את זה? זה סיכון ביטחוני". מדובר בג'ק סוויני, סטודנט צעיר שעומד מאחרוי עמוד טוויטר שמבצע מעקב אחר מטוסו הפרטי של אילון מאסק.
לפי דיווח של האתר Protokol, ההודעה נשלחה לסוויני בשעות הלילה המאוחרות. בתחלופת ההודעות, מאסק נאלץ להבין שזה לא יעבור לו בקלות. תשובתו של סוויני, כמעט שבע שעות מאוחר יותר היתה: "כן אני יכול אבל זה יעלה לך דגם 3 רק בצחוק אלא אם כן?"
@ElonJet החשבון שעוקב אחרי המטוס שמאסק, הוא אחד מ-15 חשבונות מעקב טיסות שסוויני יצר, המנוהלים על ידי בוטים שהוא תכנת לניתוח ולציוץ אוטומטי של הנתונים בכל פעם שמטוס נבחר ממריא או נוחת. כל אחד עוקב אחר אדם בעל פרופיל גבוה, כמעט כולם בתחום הטכנולוגיה, כולל ביל גייטס וג'ף בזוס. אבל הגשש של מאסק הוא הפופולרי ביותר, עם כמעט 83,000 עוקבים.
נראה שהפופולריות של החשבון הפחידה את מאסק. "אני לא אוהב את הרעיון שיורה לי מטורף", הוא אמר לסוויני בשיחת ה-DM שלהם.
השיחה נמשכה  מעט ובמהלכה מאסק שאל את סוויני כמה הוא מרוויח מחשבונות הטוויטר, שלדברי סוויני היה לא יותר מ-20 דולר לחודש. ואז אילון מאסק הציע הצעה משלו: 5,000 דולר כדי למחוק את החשבון ולעזור למיליארדר למנוע מ"משוגעים" לעקוב אחר מיקומו. סוויני אמר למאסק להוסיף עוד 0 להצעה וביקש, "יש סיכוי לעלות את זה ל-50 אלף דולר? זו תהיה תמיכה מצוינת בקולג' ואולי תאפשר לי להשיג מכונית אולי אפילו דגם 3".
 
מאסק אמר שהוא יחשוב על זה. אבל עד כה, הוא לא שילם לסוויני אגורה, והחשבון עדיין פועל. סוויני משיג את הנתונים באמצעות פרצה באבטחה בפרופיל גבוה שנמצאת מתחת לרדאר. הנתונים לא במקרה נמצאים אצלו: אביו עובד בתעשיית התעופה, וסוויני עוקב אחר מטוסים מאז שהיה ילד. כמו נערים צעירים רבים, הוא אומר שהוא ינסה לזהות סוגי מטוסים כשהם טסים על פני השמים, ולעתים קרובות בודק את הניחושים שלו מול מה שהוא יכול למצוא באפליקציות מקוונות למעקב אחר טיסות.
ברגע שסוויני הסביר למאסק היכן הוא מוצא את הנתונים, היזם הופתע מכמה הכל נגיש. "בקרת התנועה האווירית היא כל כך פרימיטיבית", אמר. ההחלפה האחרונה של DM מאסק וסוויני הייתה ביום רביעי שעבר, כשסוויני אמר שהוא מעדיף התמחות על פני תשלום בתמורה למחיקת החשבון. מאסק לא פתח את ההודעה, אומר סוויני, אבל הוא לא נעלב. למעשה, הוא חושב שהוא יודע למה מאסק השתתק: "אני חושב שהוא בחופשה בהוואי אם תבדוק את אילונ ג'ט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמות פעמים שיש לכם מילה זה בכותרת
    זה 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מוגזמת
    סגור