רכב

תחב"צ בשבת: מצביעי המפלגות האלה מציגים תמיכה מפתיעה

סקר חדש של עמותת חדו"ש מציג תמונה מעניינת בנוגע לתמיכה של האוכלוסיות השונות בארץ בפתיחת קווי תחבורה ציבורית גם בשבת. לפי הנתונים, מצביעי הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי ועוד תומכים - אך גם רבים בציונות הדתית
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני)
לקראת תחילת פעילותה של הרכבת הקלה ביום שישי הקרוב, עמותת חדו"ש שפועלת למען חופש דת ושוויון, קיימה סקר בקרב הציבור הישראלי ובדקה מה היקף ההתנגדות והתמיכה של הציבור היהודי בהפעלת תחבורה ציבורית גם אחרי כניסת שבת.
הסקר נערך טלפונית בקרב 800 אנשים שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בארץ. תוצאות הסקר מציגות כי 96% מהחילונים תומכים בתחב"צ בשבת, בעוד שהיקף התמיכה בקרב הציבור המסורתי לא-דתי עומד על 81%. מגמה מעורבת נרשמה בקרב הציבור המסורתי-דתי - תמיכה של 54% לעומת התנגדות של 46%. 
מנגד, הציבור הדתי והדתי לאומי לא תומך במהלך ברוב של 71%, והחרדים לא תומכים ב-90% - דבר שעדיין מעיד על חלקים באוכלוסיות אלו שכן מעוניינים בכך.
בבחינה של הציבור מבחינה פוליטית מתקבלת תמונה מעניינת נוספת. מצביעי הליכוד תומכים בפתיחת תחב"צ ברוב של 64% ועם התנגדות של 36%. מצביעי יש עתיד, ישראל ביתנו, המחנה הממלכתי, העבודה ומרצ הצביעו כמעט ברוב שלם בעד תחב"צ בשבת, ותמונה נגדית נרשמה מצדן של המפלגות ש"ס ויהדות התורה.
עם זאת, בקרב מצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית יש קרב צמוד - 51% הצביעו נגד פתיחת תחבורה ציבורית בשבת, אבל ישנם 49% שהצביעו בעד.
מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב מסר בעקבות ממצאי הסקר: "נתוני הסקרים הרבים של חדו"ש וגורמים אחרים מצביעים באופן ברור על התמיכה הנחושה והחזקה של רוב הציבור היהודי בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת וההתנגדות למדיניות הממשלה אשר שבה ונכנעת לתכתיבי המפלגות הדתיות והחרדיות בניגוד לרצון העם. ניתוח הממצאים מהווה גם רמז עבה למפלגות השונות על כך שהמשך הכניעה לכפיה הדתית יהיה כרוך במחיר פוליטי בבחירות הבאות, הן ביחס למפלגות השלטון והן ביחס למפלגות האופוזיציה הקיימות אשר הפנו את גבן להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בקואליציה הקודמת ובעבר. אין לי ספק שנושא זה, כמו גם שאר נושאי חופש הדת ימלאו תפקיד מרכזי בבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר, וכי אנו מתקרבים למהפך חיובי הן בתחום יחסי הדת והמדינה והן באשר להגנה על הדמוקרטיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התורה כותבת מחלליה מות יומת (ל"ת)
    דובי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור