רכב

טסלה במהלך ענק: התכנית שתעניק לה ניצחון יוקרתי על פולקסווגן

היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות חשמליות הגישה בקשה להכפיל את כושר הייצור של המפעל שלה ליד ברלין למיליון כלי רכב חשמליים בשנה. המשמעות של ההתרחבות היא שמפעל טסלה יעקוף את המפעל רחב הידיים של פולקסווגן בעיר וולפסבורג שבגרמניה ויגנוב את התואר שלו כמפעל הרכב הגדול באירופה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
טסלה הגישה בקשה להכפיל את כושר הייצור של המפעל שלה ליד ברלין למיליון כלי רכב חשמליים בשנה. היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות חשמליות המונעות על ידי סוללות גם רוצה שהמפעל, הממוקם כ-30 ק"מ דרומית מזרחית לבירת גרמניה, ייצר יותר תאי סוללה.
אם התוכניות יאושרו, המפעל, ששמו הוא Gigafactory, יוכל לייצר קיבולת אחסון סוללה של 100 ג'יגה-וואט לשנה, לעומת 50 ג'יגה-וואט כיום, כך לפי הבקשה שפורסמה על ידי רשויות הסביבה במדינה ביום רביעי.
המשמעות של ההתרחבות היא שמפעל טסלה, שמסר את הרכב הראשון שלו במרץ אשתקד, יעקוף את המפעל רחב הידיים של פולקסווגן בעיר וולפסבורג שבגרמניה ויגנוב את התואר שלו כמפעל הרכב הגדול באירופה.
ההרחבה עשויה גם לפגוע ביצרנית הרכב הגדולה באירופה בתחרות שלה מול טסלה על נתח גדול יותר משוק הרכבים החשמליים העולמי. פולקסווגן מכרה בשנה שעברה 572,000 מכוניות חשמליות, הרחק מאחורי 1.31 מיליון המסירות של טסלה. ה-BYD של סין, בגיבוי וורן באפט, מקדימה את שתיהן, אם כלולים היברידיות פלאג-אין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה