רכב

מחירי הרכבים בישראל: הפערים הגדולים בין הארץ לחו"ל נחשפים

ההבדלים בין ישראל לארה"ב, בריטניה וגרמניה בדגמים המובילים נע בין 35 אלף לעד מעל 200 אלף שקל, כאשר מומחים אומרים כי העלויות נובעות מרצון לרכש כמה שיותר חדש והימנעות מתחבורה ציבורית
מערכת ice |  1
מכוניות (צילום shutterstock)
יוקר המחייה מקשה על החיים בישראל כמעט בכל תחום, ממזון, לבוש ועד דיור. תחום נוסף שכבר מזמן סובל מהתייקרות הוא מחירי הרכבים. במסגרת "תוכנית חיסכון" בחדשות 12, השוו את המחירים של כמה מהדגמים המובילים בארץ לאילו בארה"ב, בריטניה וגרמניה.
על פי הבדיקה, הפערים יכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. כך, למשל, בדיקה שנעשתה בתכנית על יונדאי טוסון שבישראל המחיר הוא כ-162 אלף שקל. לעומת זאת, בארה"ב המחיר עומד על 126 אלף שקל בלבד (כ-35 אלף דולר). הפער כמעט 36 אלף שקל.

במותג קיה ספורטאז' הפער אף גבוה יותר בין ישראל למדינה הזולה ביותר - שוב ארה"ב - ועומד על 60,900 שקל. בישראל המחיר עומד על 169,900 שקל ובארה"ב הוא מגיע ל-30 אף דולר או 109 אלף שקל. בגרמניה, אגב, המחיר עומד על 129 אלף שקל.
כך גם במותגים נוספים שנבדקו. יונדאי איוניק 5 שהמחיר בישראל עומד 213,900 שקל, ובגרמניה תשלמו על המותג רק 179 אלף שקל (בארה"ב המחיר יקר יותר מגרמניה - 192 אלף שקל). במותג BYD ATTO 3 הסיני, לעומת זאת, בישראל המחיר עומד 164 אלף שקל, כאשר בארה"ב 166 אלף שקל, ובבריטניה הוא יכול להגיע ל-205 אלף שקל. כך שלא כל המותגים שנבדקו מעידים על כך שישראל היקרה ביותר.
ענת דניאל, עורכת אתר הרכב מלכת הכביש אמרה ל"תוכנית חיסכון": "למחיר הרכב בישראל מתווסף עליות מס בקניית הרכב. שער הדולר והאירו מול השקל ועובדה אחת ניצחת וברורה – הישראלים מעדיפים רכב צמוד על פני תחבורה ציבורית, ורצוי שהוא יהיה חדש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנתונים לא מדיוקים.
    מוטי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית, למה שיקנו byd במדינות הללו, היות והן יצרן מקומי של רכבים חשמליים טובים. אם כבר משווים byd השוואה צריכה להיות מול מדינת המקור שלו סין, ששם הרכב עולה 100 אלף ש"ח. יונדאי-קיה יש מפעלים באירופה וארהב לייצור מקומי.
    סגור