רכב

טירוף הרכב החשמלי: בכמה זינקו המכירות העולמיות ב-2022?

נתוני שיא למכירות הרכבים החשמליים בעולם, הכלולים ב-Global EV Outlook של סוכנות האנרגיה הבינלאומית. מכירות מכוניות חשמליות - כולל רכבים חשמליים עם סוללות (BEV) וכלי רכב היברידיים נטענים (PHEVs) - עלו על 10 מיליון בשנה שעברה, עלייה של 55% ביחס לשנת 2021
מערכת ice | 
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
מכירות המכוניות החשמליות בעולם זינקו ליותר מ-10 מיליון בשנת 2022, כאשר סין מהווה כ-60% מהשוק. כך לפי דו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית שפורסם אתמול (רביעי).
נתוני שיא המכירות, הכלולים בתחזית ה-EV Global של ה-IEA לשנת 2023, ממשיכים מגמה של צמיחה מתמשכת עבור התעשייה. "מכירות מכוניות חשמליות - כולל רכבי סוללה חשמליים (BEV) וכלי רכב היברידיים נטענים (PHEVs) - עלו על 10 מיליון בשנה שעברה, עלייה של 55% ביחס לשנת 2021", נכתב בדו"ח ה-IEA.
"נתון זה - 10 מיליון מכירות EV ברחבי העולם - עולה על המספר הכולל של מכוניות 'רגילות' שנמכרו ברחבי האיחוד האירופי כולו (כ-9.5 מיליון כלי רכב) והוא כמעט מחצית ממספר המכוניות הכולל שנמכרו בסין בשנת 2022", הוסיפו.
ה-IEA הגדירו "מכירות" בדו"ח שלהם כ"אומדן של מספר כלי הרכב החדשים שעלו לכבישים". בסך הכל, אמרו שיותר מ-26 מיליון מכוניות חשמליות היו על כבישי העולם בשנת 2022, מה שמייצג עלייה של 60% ביחס ל-2021.

במבט קדימה, IEA שבסיסה בפריז - שנחשב בעיני רבים כקול סמכותי לגבי שינויי האנרגיה - אמרו כי הם מעריכים שהמכירות ברחבי העולם יגיעו לכמעט 14 מיליון ב-2023. "הצמיחה הנפיצה הזו פירושה שחלקן של המכוניות החשמליות בשוק הרכב הכולל עלה מכ-4% ב-2020 ל-14% ב-2022 ואמור לגדול עוד יותר ל-18% השנה, בהתבסס על תחזיות ה-IEA האחרונות", הצהרה המלווה. הדוח ציין.
ה-IEA תיארו את סין כ"מובילה" בכל הקשור למכירת מכוניות חשמליות. הם הוסיפו כי כעת ניתן למצוא למעלה מ-50% מהמכוניות החשמליות על הכביש בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. "באירופה, השוק השני בגודלו, מכירות המכוניות החשמליות עלו ביותר מ-15% בשנת 2022, כלומר יותר מאחת מכל חמש מכוניות שנמכרו היו חשמליות", אמרו ב-IEA והוסיפו כי מכירות המכוניות החשמליות בארה"ב עלו ב-55% ב- 2022.
"רכבים חשמליים הם אחד הכוחות המניעים בכלכלת האנרגיה העולמית החדשה שמתעוררת במהירות - והם מביאים לשינוי היסטורי של תעשיית ייצור הרכב ברחבי העולם", אמר פאטיח בירול, מנכ"ל ה-IEA. "למגמות שאנו עדים להן יש השלכות משמעותיות על הביקוש העולמי לנפט", הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה