רכב

פורשה שברה שיא וגייסה מיליארדי דולרים

יצרנית רכבי הספורט הגרמנית השלימה גיוס הון באמצעי פופולארי בקרב חברות גרמניות, והסכום שגייסה הפתיע אפילו אותה - כמעט 3 מיליארד דולר, יותר מפי חמישה מהסכום שביקשה לגייס. עם זאת, היא כבר הצהירה שזה לא גיוס ההון האחרון שהיא מתכננת
יאיר מור | 
פורשה (צילום pexels)
זה התחיל בסכום מרשים ממילא - חצי מיליארד אירו. זה היה הסכום שביקשה יצרנית רכבי הספורט הגרמנית פורשה, שנמצאה בעשורים האחרונים בשליטת ענקית הרכב השכנה פולקוואגן, לגייס על ידי מה שנקרא "שולדשיין" - מעין הלוואות המשלבות אגרות חוב וניירות ערך עם ריביות קבועות או משתנות, שנמכרות באופן פרטי למשקיעים גדולים, ומהוות שיטת גיוס הון פופולארית בקרב חברות מהמדינות דוברות הגרמנית, ובשנים האחרונות גם ממדינות אירופיות אחרות.
היום (שלישי) הודיעה החברה כי התעלתה על התחזיות של עצמה - שכאמור, היו גבוהות מלכתחילה, לאור העובדה שגובה הגיוס הממוצע בשולדשיין ב-2022 היה 207 מיליון אירו. למרות שפורשה כיוונה מלכתחילה ליותר מפי שניים מזה, לא פחות מ-120 משקיעים, ביניהם בנקים, חברות ביטוח וקרנות פנסיה מכל רחבי העולם, נהרו להזרים לה הון על ידי רכישת שטרי שולדשיין עם תקופות פירעון של 3, 5, 7 ו-10 שנים בסכום כולל של 2.7 מיליארד אירו, שהם קרוב לשלושה מיליארד דולא.
מדובר בשיא חדש בעסקה מסוג זה - השיא הקודם היה גיוס של 2.2 מיליארד אירו על ידי חברת חלקי הרכב המקומית ZF Friedrichshafen בשנת 2015. בנוסף, הסכום הזה מהווה קרוב לעשירית מכלל שוק השולדשיין אשתקד, שעמד על 33 מיליארד דולר.
החברה מסרה כי "אנחנו מתכננים מימון נוסף, או באמצעות שטרי חוב או באמצעות שילוב של כלים, ואולי הצעת שולדשיין שנייה". 
הגיוס הזה מגיע לאחר שבשנה שעברה כבר שברה החברה שיא אחר, כאשר הונפקה בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 78 מיליארד אירו (יותר מ-90 מיליארד דולר), והפכה להנפקה הגדולה באירופה בעשור האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה