השוק

פורשה בהנפקת ענק: כמה מיליארדים שווה חברת רכבי היוקרה?

ההנפקה הראשונית של פורשה AG בבורסת פרנקפורט מעריכה את המותג ב-79 דולר למניה באחת הרשימות הגדולות באירופה אי פעם. פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, צפויה לקבל יותר מ-9 מיליארד דולר עבור חלקה
מערכת ice | 
פורשה (צילום pexels)
פורשה מתכננת לצאת להנפקה היום (חמישי) לפי הערכת שווי של 73 מיליארד דולר, מה שיזניק את החברה להפוך ליצרנית הרכב הרביעית בעלות הערך בעולם ומכניסה מיליארדי דולרים לחברת האם פולקסווגן כדי לקדם את השאיפה שלה לעבר כלי רכב חשמליים.
ההנפקה הראשונית של פורשה AG בבורסת פרנקפורט מעריכה את המותג ב-79 דולר למניה באחת הרשימות הגדולות באירופה אי פעם. פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, צפויה לקבל יותר מ-9 מיליארד דולר עבור חלקה, מה שממצב אותה לאתגר את טסלה על כתר ה-EV.
הג'ורג'נאוט מוכן לעקוף את טסלה במכירות EV בשנת 2024, על פי ניתוח של בלומברג מודיעין. פולקסווגן קבעה יעד לרכבי רכב חשמליים להוות רבע ממכירותיה עד 2026, בסיוע השקת 16 דגמי סוללה חשמליים, כולל אודי A4 e-tron, Audi A6 e-tron ו- Volkswagen ID. באז ואן. ההכנסות מההנפקה עשויות לסייע במימון ה-50 מיליארד דולר שפולקסווגן מתכננת להשקיע בחשמול בחמש השנים הקרובות.

מחיר המניה האיתן מעיד על אמון המשקיעים בפורשה, שעומדת להפוך לחברת הרכב הרביעית בגודלה לפי הערכת שווי אחרי פולקסווגן, טסלה וטויוטה, גם כשהכלכלה צונחת לקראת מיתון. ההנפקה זכתה למחיר מניה גבוה בהתחשב בכך שהחברה הנפיקה רק 911 מיליון מניות, קריצה למודל הדגל שלה.
ובכל זאת, פורשה מייצרת קרוב לרבע מהרווח התפעולי של פולקסווגן, הפסד פוטנציאלי לפולקסווגן כאשר העלויות, אילוצי שרשרת האספקה ​​והאינפלציה מתחילים להטריד את התעשייה ומאיימים להפחית את המכירות.
פורשה ביצעה מספר מהלכים לקראת מעבר ירוק, כולל השקעה בדלק, בניית רשת של תחנות טעינה ממותגות פורשה באירופה ולקחת את פורשה 718 הרודסטר החשמלית האייקונית שלה עד שנת 2025. ה-Taycan EV שלה האפיל על ה-911 במכירות, והזניק את התוכניות של פורשה לחשמל 80% מתיק ההשקעות שלה עד 2030.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה