רכב

טסלה מסוכנת לנהגים? זה מספר התאונות הקטלניות שדיווחה החברה

חברת המכוניות החשמליות שמתהדרת במנגנון הטייס האוטומטי, נאלצת שוב להתמודד מול התקלות של השימוש בו. החודש דיווחה החברה על עוד שתי תאונות קטלניות
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
טסלה של אילון מאסק אמרה לרגולטורי בטיחות הרכב בארה"ב כי יש לה דיווחים על שני הרוגים חדשים בתאונות במכוניות דגם 3 הקשורות למערכות סיוע מתקדמות לנהג. הדיווחים התקבלו השבוע.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב החל לפרסם ביוני נתונים שסיפקו יצרניות רכב על דיווחים על תאונות הקשורות למערכות סיוע לנהג כמו הטייס האוטומטי של טסלה.
"NHTSA בחנה את הנפילות הללו ומבצעת מעקב מתאים. NHTSA משתמשת במקורות מידע רבים בתהליכי האכיפה שלה", אמרה הסוכנות ביום שלישי.
NHTSA הוציאה צו ביוני 2021 המחייב יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה לדווח מיידית על כל התאונות שבהן מעורבות מערכות סיוע מתקדמות לנהג וכלי רכב המצוידים במערכות נהיגה אוטומטיות שנבדקו בכבישים ציבוריים. רגולטור הבטיחות אמר ביום שלישי שהוא משתמש בנתונים שהוגשו על ידי יצרניות רכב במסגרת צו 2021 כחלק מהחקירות שלו.
מתוך 18 התאונות הקטלניות שדווחו מאז יולי 2021, שהיו קשורות למערכות סיוע לנהג, כמעט כולן היו מעורבות רכבי טסלה.
הסוכנות הדגישה כי יצרני רכב בודדים עוקבים אחר תאונות דרכים שונות, ומנעה השוואות של ביצועים בין יצרני רכב, בין היתר בשל היעדר מדדים מקיפים כדי לעקוב אחר מידת השימוש בכל מערכת או כיצד מדווחות תאונות.
מלבד זאת, מאז 2016, NHTSA פתחה 38 חקירות מיוחדות של תאונות בהן היו מעורבים רכבי טסלה, שבהם נחשדו בשימוש במערכות סיוע מתקדמות לנהג כגון טייס אוטומטי. בסך הכל, דווחו 19 מקרי מוות בהתרסקות בחקירות הקשורות לטסלה.
טסלה טוענת כי הטייס האוטומטי מאפשר לכלי רכב לבלום ולנהוג אוטומטית בנתיבי הנסיעה שלהם, אך אינו גורם להם לנהוג בעצמם.
ביוני, NHTSA שדרגה את חקירת הליקויים שלה ב-830,000 רכבי טסלה עם טייס אוטומטי, שלב נדרש לפני שתוכל לבקש ריקול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה