רכב

תביעה ייצוגית נגד לקסוס בישראל: זה הסכום שדורשים הנהגים

בקשה לייצוגית נגד יצרנית ויבואניות לקסוס מבית טויוטה עקב תקלה רוחבית במערכת המולטימדיה והדיבורית בדגמי רכב היוקרה המשווקים בישראל. לקסוס ישראל בתגובה: "מדובר בתופעה שחוו חלק מהלקוחות בדגם אחד"
כפיר אדר |  17
לקסוס (צילום unsplash)
בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יצרנית ויבואניות מותג היוקרה לקסוס הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בעניין פגם סדרתי המונע מנהגי הרכב מלשוחח בטלפון הנייד באמצעות מערכת המולטימדיה, כך נודע היום (רביעי) ל-ice לראשונה.
לטענת עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, המייצגים את התובעים: "כאשר אנשי השיווק של לקסוס הגו את הסלוגן: 'לקסוס יוקרה שקטה', הם לבטח לא התכוונו  לכך כי ברכבי לקסוס, לא ישמעו את הנהג כאשר הוא משוחח בנייד תוך כדי נהיגה".
 


על פי התובענה מדובר בתקלה סדרתית, שנמצאה בדגמים שונים של רכבי לקסוס המפחיתה באופן משמעותי מערך הרכבים, פוגמת מהותית באיכותם, גורמת לנזק ואי נוחות לנהגים, תוך יצירת סיכון בטיחותי (ככל שהנהג יתפתה לשוחח ישירות מהמכשיר הסלולארי ולא באמצעות מערכת המולטימדיה והדיבורית). לתובענה צורפה חוות דעת שמאי, לפיה רק בשל ירידת הערך מדובר בנזק של כ-20,000 שקל לכל רכב.

סכום התביעה האישית של שני המבקשים עומד על סך 20 אלף שקלים כל אחד, והסכום הכולל של התובענה הייצוגית עומד על סך 7.5 מיליון שקל. התביעה הוגשה היום (17/8/2022) בשם כל בעלי הרכבים שבהם התגלתה התקלה.


עו"ד גרי וסרוסי, המתמחים בתובענות ייצוגיות, מסרו כי הם בטוחים שבעקבות התביעה יפעלו בלקסוס על מנת לתקן את התקלה בהקדם האפשרי ולפצות את חברי הקבוצה בפיצוי הולם.
מלקסוס ישראל נמסר: "התביעה הגיעה לידי החברה בתאריך 17.8 וכעת נלמדת. מדובר בתופעה שחוו חלק מהלקוחות בדגם אחד בעת שימוש במכשירי אייפון באפליקציית CAR PLAY. עוד לפני הגשת התביעה – היצרן העביר עדכון תוכנה למערכת המדיה אשר פותר את התופעה, וזאת לאחר בדיקות מעמיקות ויסודיות. בשבועיים האחרונים, החברה החלה כבר לפנות לכל הלקוחות הרלוונטיים על מנת להזמינם להטמיע את עדכון התוכנה. לקס מוטורס גאה בסטנדרטים הגבוהים שלה ותמשיך להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר".

תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מי שירוויח מהתביעה זה העו"ד
    חיים 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראו תביעת צ'מפיון עם הגירים התקולים שלהם עד היום
    סגור
  • 10.
    הבעייה הייתה רק אצל ... ותוקנה
    אביב 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבעייה הייתה רק אצל מי שהשתמש באפליקצית האייפון הייחודית שלהם, ותוקנה בעדכון גרסה. אין פה באמת הילה לתביעה.
    סגור
  • לא נכון! אצלי היא לא תוקנה ולא הצליחו לסדר
    אלי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בעיה שנמשכת מעל שנתיים
    סגור
  • 9.
    מותג יוקרה זה לא..
    סתם אחד.. 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אכן כן ולהוסיף שהשירות שלקסוס נהיה מזעזע במיוחד בסוכנות בחיפה!! נראה לי שהאחראי על השירות שם פשוט אין חשק לעבוד!! אף פעם לא נמצא וצריך לחפש אותו חבל מאוד..
    סגור
  • 8.
    עוכרי דין יהודים ותביעות השילוש הקדוש (ל"ת)
    אבי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    בושה וחרפה לשלם כ''כ הרבה כסף על מותג יוקרה ולקבל
    ביזיון 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    דפקט שכזה. איך קורה דבר כזה לחטיבת ה"יוקרה" של טויוטה?
    סגור
  • 6.
    עו"ד נבזיים, זה הכל
    אייל הן 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 5
    צמד לוכחים מחפשים בנרות "הצלחה" וכיסים עמוקים להתעלק עליהם. לקסוס רכב מדהים, נקודה.
    סגור
  • 5.
    שילמתי ללקסוס 600 ש"ח
    9רפאל 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שילמתי ללקסוס 600 ש"ח שיתקינו אלמנט שיקלוט טלפון סמסונג, יצא מזה כלום, ואני חושש להוריד את התוספת שהמערכת לא תשתגע.
    סגור
  • עבור האלמט לא חייבנו, מה היה לנו פה? ככה וככה. (ל"ת)
    הגשש 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    חברה מדהימה שירות אדיב אישית מאוד מרוצה מהרכב והשירות
    יפית 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אז תקלה לא התנערו מיכם ומאחריות ישר לרוץ לתבוע? מה נסגר
    סגור
  • אמינים בכל בפרמטרים,
    ינוס גדעון 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אצבע אותם יסגרו וזהו,נצלנים.
    סגור
  • 3.
    אמרתי את זאת לחברה.חבל שהשירות ירד באיכותו
    אזרח מודאג 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בזמנו טענתי (היום כנראה בצדק) שלקסוס שמוכרת דגמי יוקרה, לא מביאים לארץ את הלוקסוס שיש למכוניות האלו להציע ופונים לגיל קטר שיתקינו כאן. עכשיו שיאכלו את הצפרדע..... יבואן הזוי. ( השירות שלהם ע"י הנציגים היה מעולה, וקצת הדרדר לאחרונה.
    סגור
  • 2.
    איזה חוצפה! גם אני תובע!
    אלעד 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אה שיט,יש לי מאזדה..
    סגור
  • 1.
    איך קורה שמשווק רכב יוקרה
    ליטל 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    7 1
    איך קורה שמשווק רכב יוקרה, מגיע למצב שלקוחות תובעים אותו בגין תקלה??? מכרת רכב יוקרה? התגלתה תקלה? אתה אמור לעשות שמיניות באוויר גם אחרי שתתקן אותה מיידית, כדי לשמור על הלקוחות שלך וכדי לשמור על המותג. עם איזה חלק בגוף חושבים שם אצל המשווק?
    סגור
  • אם קוראים את תוכן הכתבה עד הסוף מבינים.
    אביב 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר בתקלה שפתרו על ידי עדכון גרסה. עו"ד נבזיים מתחכמים ולא מעדכנים את האפליקציה כתירוץ ללעשות עוד כסף.
    סגור
  • גם אצלי ישנה תקלה כזו
    גם אצלי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא נפתר אחרי מס׳ נסיונות תיקון
    סגור
  • איתמר 4 ר"ג
    כינגי דוד 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם אצלי התגלתה תקלה ברכב ב31/8/22 מעוניין להיות בין התובעים , מוכן להישתתף בתביעה ליצור קשר ,
    סגור