רכב
תביעה ייצוגית נגד לקסוס בישראל: זה הסכום שדורשים הנהגים
בקשה לייצוגית נגד יצרנית ויבואניות לקסוס מבית טויוטה עקב תקלה רוחבית במערכת המולטימדיה והדיבורית בדגמי רכב היוקרה המשווקים בישראל. לקסוס ישראל בתגובה: "מדובר בתופעה שחוו חלק מהלקוחות בדגם אחד"
בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יצרנית ויבואניות מותג היוקרה לקסוס הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בעניין פגם סדרתי המונע מנהגי הרכב מלשוחח בטלפון הנייד באמצעות מערכת המולטימדיה, כך נודע היום (רביעי) ל-ice לראשונה.
לטענת עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, המייצגים את התובעים: "כאשר אנשי השיווק של לקסוס הגו את הסלוגן: 'לקסוס יוקרה שקטה', הם לבטח לא התכוונו לכך כי ברכבי לקסוס, לא ישמעו את הנהג כאשר הוא משוחח בנייד תוך כדי נהיגה".
על פי התובענה מדובר בתקלה סדרתית, שנמצאה בדגמים שונים של רכבי לקסוס המפחיתה באופן משמעותי מערך הרכבים, פוגמת מהותית באיכותם, גורמת לנזק ואי נוחות לנהגים, תוך יצירת סיכון בטיחותי (ככל שהנהג יתפתה לשוחח ישירות מהמכשיר הסלולארי ולא באמצעות מערכת המולטימדיה והדיבורית). לתובענה צורפה חוות דעת שמאי, לפיה רק בשל ירידת הערך מדובר בנזק של כ-20,000 שקל לכל רכב.
סכום התביעה האישית של שני המבקשים עומד על סך 20 אלף שקלים כל אחד, והסכום הכולל של התובענה הייצוגית עומד על סך 7.5 מיליון שקל. התביעה הוגשה היום (17/8/2022) בשם כל בעלי הרכבים שבהם התגלתה התקלה.
עו"ד גרי וסרוסי, המתמחים בתובענות ייצוגיות, מסרו כי הם בטוחים שבעקבות התביעה יפעלו בלקסוס על מנת לתקן את התקלה בהקדם האפשרי ולפצות את חברי הקבוצה בפיצוי הולם.
מלקסוס ישראל נמסר: "התביעה הגיעה לידי החברה בתאריך 17.8 וכעת נלמדת. מדובר בתופעה שחוו חלק מהלקוחות בדגם אחד בעת שימוש במכשירי אייפון באפליקציית CAR PLAY. עוד לפני הגשת התביעה – היצרן העביר עדכון תוכנה למערכת המדיה אשר פותר את התופעה, וזאת לאחר בדיקות מעמיקות ויסודיות. בשבועיים האחרונים, החברה החלה כבר לפנות לכל הלקוחות הרלוונטיים על מנת להזמינם להטמיע את עדכון התוכנה. לקס מוטורס גאה בסטנדרטים הגבוהים שלה ותמשיך להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(17):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.מי שירוויח מהתביעה זה העו"דחיים 09/2022/03הגב לתגובה זו2 0ראו תביעת צ'מפיון עם הגירים התקולים שלהם עד היוםסגור
-
10.הבעייה הייתה רק אצל ... ותוקנהאביב 09/2022/03הגב לתגובה זו1 1הבעייה הייתה רק אצל מי שהשתמש באפליקצית האייפון הייחודית שלהם, ותוקנה בעדכון גרסה. אין פה באמת הילה לתביעה.סגור
-
לא נכון! אצלי היא לא תוקנה ולא הצליחו לסדראלי 09/2022/04הגב לתגובה זו2 0בעיה שנמשכת מעל שנתייםסגור
-
9.מותג יוקרה זה לא..סתם אחד.. 09/2022/02הגב לתגובה זו3 0אכן כן ולהוסיף שהשירות שלקסוס נהיה מזעזע במיוחד בסוכנות בחיפה!! נראה לי שהאחראי על השירות שם פשוט אין חשק לעבוד!! אף פעם לא נמצא וצריך לחפש אותו חבל מאוד..סגור
-
8.עוכרי דין יהודים ותביעות השילוש הקדוש (ל"ת)אבי 09/2022/02הגב לתגובה זו3 2סגור
- טען עוד
-
7.בושה וחרפה לשלם כ''כ הרבה כסף על מותג יוקרה ולקבלביזיון 09/2022/02הגב לתגובה זו3 3דפקט שכזה. איך קורה דבר כזה לחטיבת ה"יוקרה" של טויוטה?סגור
-
6.עו"ד נבזיים, זה הכלאייל הן 09/2022/01הגב לתגובה זו2 5צמד לוכחים מחפשים בנרות "הצלחה" וכיסים עמוקים להתעלק עליהם. לקסוס רכב מדהים, נקודה.סגור
-
5.שילמתי ללקסוס 600 ש"ח9רפאל 09/2022/01הגב לתגובה זו3 1שילמתי ללקסוס 600 ש"ח שיתקינו אלמנט שיקלוט טלפון סמסונג, יצא מזה כלום, ואני חושש להוריד את התוספת שהמערכת לא תשתגע.סגור
-
עבור האלמט לא חייבנו, מה היה לנו פה? ככה וככה. (ל"ת)הגשש 09/2022/03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.חברה מדהימה שירות אדיב אישית מאוד מרוצה מהרכב והשירותיפית 09/2022/01הגב לתגובה זו6 2אז תקלה לא התנערו מיכם ומאחריות ישר לרוץ לתבוע? מה נסגרסגור
-
אמינים בכל בפרמטרים,ינוס גדעון 09/2022/02הגב לתגובה זו1 0לא אצבע אותם יסגרו וזהו,נצלנים.סגור
-
3.אמרתי את זאת לחברה.חבל שהשירות ירד באיכותואזרח מודאג 09/2022/01הגב לתגובה זו5 3בזמנו טענתי (היום כנראה בצדק) שלקסוס שמוכרת דגמי יוקרה, לא מביאים לארץ את הלוקסוס שיש למכוניות האלו להציע ופונים לגיל קטר שיתקינו כאן. עכשיו שיאכלו את הצפרדע..... יבואן הזוי. ( השירות שלהם ע"י הנציגים היה מעולה, וקצת הדרדר לאחרונה.סגור
-
2.איזה חוצפה! גם אני תובע!אלעד 09/2022/01הגב לתגובה זו6 2אה שיט,יש לי מאזדה..סגור
-
1.איך קורה שמשווק רכב יוקרהליטל 09/2022/01הגב לתגובה זו7 1איך קורה שמשווק רכב יוקרה, מגיע למצב שלקוחות תובעים אותו בגין תקלה??? מכרת רכב יוקרה? התגלתה תקלה? אתה אמור לעשות שמיניות באוויר גם אחרי שתתקן אותה מיידית, כדי לשמור על הלקוחות שלך וכדי לשמור על המותג. עם איזה חלק בגוף חושבים שם אצל המשווק?סגור
-
אם קוראים את תוכן הכתבה עד הסוף מבינים.אביב 09/2022/03הגב לתגובה זו1 0מדובר בתקלה שפתרו על ידי עדכון גרסה. עו"ד נבזיים מתחכמים ולא מעדכנים את האפליקציה כתירוץ ללעשות עוד כסף.סגור
-
גם אצלי ישנה תקלה כזוגם אצלי 09/2022/04הגב לתגובה זו1 0זה לא נפתר אחרי מס׳ נסיונות תיקוןסגור
-
איתמר 4 ר"גכינגי דוד 09/2022/01הגב לתגובה זו0 1גם אצלי התגלתה תקלה ברכב ב31/8/22 מעוניין להיות בין התובעים , מוכן להישתתף בתביעה ליצור קשר ,סגור