רכב
כאוס בנתב"ג רגע לפני החג? זה האיום הצפוי לחוזרים היום
נהגי המוניות מאיימים להשבית את הפעילות בנתב"ג היום אחר הצהריים, במחאה על הצהרת שרת התחבורה מירי רגב, כי בכוונתה להכניס את שירות אובר לישראל
רגע לפני ראש השנה, השבים לארץ שינחתו בנתב"ג עלולים להיתקל בבעיה קשה מאוד: שירות המוניות בשדה התעופה, שגם ככה סובל מבעיה של תורים ארוכים, עלול לשבות היום אחר הצהריים לחלוטין.
כזכור, ביום שלישי האחרון הצהירה שרת התחבורה מירי רגב כי שירות ההיסעים Uber ינחת בקרוב בישראל, אחרי שנתנה אור ירוק למהלך. לפי התכנון, שירות Uber יחל לפעול בישראל כבר ברבעון הראשון של שנת 2026.
בתגובה, ארגון נהגי המוניות, הביע חשש כבד מאוד מפגיעה בפרנסת הנהגים, והודיע כי הוא מאיים להשבית את הפעילות בנתב"ג היום (ראשון) אחר הצהריים - אחד מהימים העמוסים ביותר בשדה.
Uber, שירות התחבורה שכבש מדינות רבות ברחבי העולם, ניסה בעבר להיכנס לשוק הישראלי, אך הניסיונות הללו נבלמו פעם אחר פעם, בעיקר בשל התנגדות נחרצת מצד איגוד נהגי המוניות, שטען כי השירות פוגע בתחרות ההוגנת ובפרנסת הנהגים. איגוד הנהגים דאג גם להזכיר לשרת התחבורה כי רבים מאוד מהם מתפקדי ליכוד, מה שיפגע בה בפריימריס הקרובים.
זוהר גולן, יו״ר התאגדות נהגי המוניות בפורום העצמאיים מבית ההסתדרות, הגיב: "קודם כל — אנחנו לא רוצים לאיים ולא לפגוע בציבור אבל צריך לומר את האמת: הכנסת אובר עשויה לפגוע קשה בנהגי המוניות החוקיים. אם באמת רוצים לעשות סדר בשוק ההיסעים — תשנו את החוק ותדרשו שוויון מלא. היום נהגי המוניות כפופים לשורה ארוכה של חוקים ותקנות, הכשרות יקרות ומחוייבויות; אי אפשר לפתוח את הדלת לכל מי שיש לו רכב פרטי בלי להתייחס לזה.
"רצינו להבהיר שאנחנו בפורום העצמאיים מובילים קו שונה — פחות דוגלים באיומים ובחסימות. תמיד אמרתי שצעד של חסימות ופגיעה בציבור יהיה נשק אחרון בלבד; כרגע יש הרבה דיבורים באוויר אבל זה לא מחייב אותנו לצאת להפגנות מיידיות. עם זאת, אם לא תהיה לנו ברירה והמצב יידרדר — נדע לפעול ביחד, והמחאה העתידית לא תסתמך על מחאה נקודתית אלא תהיה נחושה ומשמעותית.
"אנחנו בטוחים שיש פה שאלה של מניעים פוליטיים. הכנסת אובר כפי שמתנהלת כעת עלולה להכשיר את תופעת ה”דרייברים” הלא חוקיים במקום לטפל בהם — וזה פוגע בהגינות ובבטיחות. יש להבהיר: זה לא רק ויכוח על תחרות — זה על אכיפה, תקנים וזכויות של עובדים. המאבק שלנו מתחיל בדיאלוג רציני מול משרד התחבורה — נדרשת שקיפות ותוכנית שמגנה על זכויות הנהגים ולא נותנת “פרצה” שתאפשר להרחיב פעילות לא מפוקחת.
"המסר שלנו פשוט — בואו לשולחן. אנחנו לא רוצים להילחם בשביל המלחמה, אנחנו רוצים פתרון הוגן: שוויון חוקים, דרישות הכשרה זהות, ופתרון אמיתי לדרייברים הלא חוקיים. אם תהיה הידברות אמיתית ונקודתית — לא יהיה צורך במאבק ואם לא — נשתמש בכל האמצעים שיידרשו כדי למנוע פגיעה בזכויות נהגי המוניות ושלום הנוסעים".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



