רכב

טסלה ממשיכה להתרחב: זה הרכב החדש שלה שבקרוב יגיע לישראל

לא הרבה יודעים, אבל מלבד רכבים פרטיים טסלה מייצרת גם משאיות חשמליות. החברה השיקה לפני שלוש שנים את ה-Tesla Semi Turck, משאית חשמלית עם טווחי נסיעה מרשימים. כעת, החברה חושפת התוכנית שלה להתרחבות גלובלית שעשויה להביא למהפכה בתחום | כל הפרטים 
עידו מור |  3
אילון מאסק חוגג (צילום shutterstock, אינסטגרם/ אילון מאסק)
טסלה ממשיכה להתרחב. לאחר שענקית הרכבים החשמליים עשתה הייתה ממובילות מהפכת הרכבים החשמליים העולמית, כעת היא מפנה משאבים רבים להגדלת המכירות של סדרת משאיות הסמי טריילר שלה. 
הטסלה סמי, היא משאית חשמלית שהוצגה לראשונה על ידי החברה כבר בשנת 2017, אך היא נכנסה לייצור רק במהלך 2021 והושקה באופן רשמי שנה לאחר מכן. בסדרת המשאיות של טסלה ישנם שני דגמים: דגש הבסיס עם טווח נסיעה של 500 קילימטרים וגרסת ה-Long Range, אשר מתהדרת בטווח נסיעה של 800 קילומטרים.

Tesla Semi Turck, צילום: טסלה
למרות הפוטנציאל שלה להביא למהפכה של ממש תחום ההפכה עד כה, הטסלה סמי של נמכרה בכמויות גדולות. הלקוחה הראשונה של החברה הייתה ענקית המזון האמריקאית פפסיקו שרכשה מהחברה למעלה מ-21 משאיות. כעת, דיווחים מעבר לים חושפים שעל מנת להגדיל את התפוצה שלה, טסלה עומלת על להתחיל לשווק ולהפיץ אותה גם בשוק העולמי.
אין ספק שמלבד השאיפה להגדיל את היקף המכירות, החזון של טסלה הוא מרשים וחשוב לצמצום משבר האקלים העולמי, אך השאלה הגדולה האם במקביל להגדלת התפוצה החברה גם פועלת להרחיב את התשתיות שהיא דורשת. 
כאמור, על מנת שהנסיעה ברכבים חשמליים בכלל תהיה משתלמת ואפקטיבית, יש צורך בתכנון נכון של פריסת תחנות טעינה. מלבד מכוניות, טסלה גם בונה תחנות טעינה ייעודיות לכלי הרכב שלה. על כן, החברה צריכה להבין שעל מנת החזון שלה יעבוד היא צריכה להשקיע גם בהיבט הזה. 
 
כמו כן, למרות ההתקדמות הטכנולוגית תחום הלוגיסטיקה העולם מאופיין בשמרנות יחסית. כמו כן, בהשוואה למשאיות הדיזל שנמצאות היום עלויות הרכישה והתפעול של המשאיות של טסלה גבוהות בהרבה. על כן, למרות החשיבות של המהלך לעתיד כדור הארץ, זה לא מובן מאליו שהחברות יחליטו לתת אמון בשחקנית החדשה בשוק ולקחת במהפכה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שימוש ברכב חשמלי לא חוסך דלק
    כרמלה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שחושב שמכוניות חשמליות חוסכות שימוש בדלק מאמין כנראה שיש "מכונות נצח"perpetuum mobile, אם הדלק לא נשרף במנוע המכונית הוא נשרף בחברת החשמל, רק שהניצולת נמוכה בהרבה
    סגור
  • 2.
    עלויות תפעול נמוכות
    אזרח 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלויות הרכישה צפויות להיות גבוהות יותר. עלויות התפעול(דלק ותחזוקה) נמוכות יותר.
    סגור
  • 1.
    נראה שכל מה שלא עובד מגיע לישראל.
    יאיר 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבת שפפסיקו הענקית קנתה 21 משאיות... ארהב זה שוק שהכל זז כאן ממקום למקום עם משאיות. 21 משאית פיפס זה כלום בפיתה ואנחנו בביצה המקומית צמאים למשאית פח הזו שכל שנייה יצטרכו להטעין אותה כי הסוללה התבזבזה כי המשקל היה גבוה.
    סגור