פרויקטים

ויתניה נכנסת לתחום המגורים: תקים מאות יחידות דיור בלב אזורי הביקוש

חברת הנדל"ן המניב, מרחיבה את פעילותה ומשתלבת בענף המגורים – עם  מגוון פרויקטים בפינוי-בינוי ובבנייה על קרקע פנויה. המנכ"ל עפר זיו: "נביא את היכולות שלנו בתכנון ובביצוע גם למיזמי המגורים"

עפר זיו, מנכ"ל ויתניה (צילום דורון סהר)
בזכות שלושה עשורי פעילות אינטנסיבית, חברת ויתניה היא מהשמות המזוהים ביותר עם תחום הנדל"ן המניב בישראל. מגדל ויתניה ברמת החייל, פארק העסקים VICA בפתח תקווה, ויתניה בהר חוצבים בירושלים, מתחם המשרדים והמעבדות לנדא-ויתניה בפארק המדע בנס ציונה ומגדלי ויתניה תל אביב על ציר לה גווארדיה – הן רק דוגמאות בולטות לפרויקטים שמובילה החברה באזורי הביקוש, וממצבים אותה בחוד החנית של הענף.
את היכולות וטביעת האצבע של החברה, מבקשים כעת בויתניה להרחיב גם לתחום המגורים, כשבקנה 3 פרויקטים בנפח גבוה, העתידים להוות את אקורד הפתיחה לפעילות החברה בגזרות ההתחדשות העירונית והבנייה החדשה – ובדגש על הטמעת מודל עירוב שימושים.
"לכניסה לענף המגורים וגיוון הפורטופליו של החברה יש משקל משמעותי באסטרטגיה של ויתניה – וזאת לצד ליבת העיסוק שלנו כחברת נדל"ן מניב", מספר עפר זיו, מנכ"ל ויתניה, בשיחה עם אתר  .ice "חשוב לנו להרחיב את היריעה, ולהביא את היכולות שלנו גם בכל מה שנוגע ליזמות, תכנון והקמה של מיזמי מגורים – מיזמים שכל כך חיוניים היום בישראל".
את פעילותה בתחום המגורים, ממקדת ויתניה בשלב הראשוני בערים תל אביב ונתניה, בשותפות עם חברת הנדל"ן SGS, המהווה גם את זרוע הביצוע של ויתניה. "בפרויקט ויתניה תל אביב, הכולל 3 מגדלים – אנו נשלב לצד  משרדים, מסחר ושטחי ציבור, גם מגורים – ונציע כ-130 יחידות דיור", מפרט זיו. "בנוסף, אנו מקדמים שני פרויקטים של התחדשות עירונית, הכוללים הריסה ובינוי של מתחמים ותיקים והקמת מאות יחידות דיור חדשות – האחד בשכונת נווה שרת בתל אביב, והשני במרכז העיר בנתניה".

חדש מול ישן: פרויקט הפינוי-בינוי במרכז העיר נתניה (צילום דורון סהר, הדמיה ישר אדירכלים) 
מודל להתחדשות עירונית
פרויקט ההתחדשות העירונית עליו אמונות ויתניה ו-SGS במתחם שבמפגש הרחובות ברודצקי-דוד שוב-הגליל, משתלב היטב בתהליך השדרוג שעובר מרכז העיר הוותיק של נתניה. בימים האחרונים רשם הפרויקט קפיצת מדרגה משמעותית – כשאושר למתן תוקף על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנתניה.
"מדובר במתחם הכולל עשרות דירות שהוקמו בשנות ה-60 של המאה הקודמת ונמצאות במצב פיזי ירוד", מציינת שרית סבן שליט, מנכ"לית חברת SGS LIVING, המובילה את הפרויקט מטעם ויתניה ו-SGS. "התשתיות ישנות, הצנרת  בעייתית – וזה עוד לפני שהזכרנו דברים בסיסיים כמו ממ"ד, מעלית או חניה. הבניינים כאן נדרשים בהריסה ובנייה מהיסוד, בטח במציאות של ירי טילים על העורף – וכולם מבינים את זה. מעבר לזה, חשוב לזכור שמרכז העיר המתבגר, משווע למשפחות צעירות – ולשם כך יש צורך גם בהוספת שטחי ציבור ושטחים ירוקים לרווחת הדיירים".
במסגרת הפרויקט, עתיד להיהרס המתחם הישן על 7 בנייניו ו-81 יחידות הדיור שבשטח, לטובת הקמתו של מתחם מודרני – ובו מגדל בן 30 קומות, לצד 2 בניינים נמוכים יותר, בני 16 ו-10 קומות. בסך הכל ייבנו במתחם 275 יחידות דיור.
"יצירת חווית מגורים איכותית, מחייבת לא רק בניית דירות חדשות וממוגנות, אלא גם התחדשות של כל המעטפת", מבהירה סבן שליט. "הטמענו כאן עירוב שימושים מושכל, כך שהפרויקט יכלול גם גני ילדים, ואפילו קומת משרדים. בלב המתחם יקום פארק ירוק, עם פינות מנוחה, ומתקני משחקים".
ההתחדשות העירונית במתחם שבמרכז העיר נתניה, מסמלת דיאלוג מוצלח בין 3 הצלעות המרכיבות את הפרויקט: בעלי הדירות, החברות היזמיות ועיריית נתניה. "הפרויקט הוא מודל לשיתוף פעולה פורה בין כלל הגורמים המעורבים", מרחיבה סבן שליט. "העובדה שבתוך 3 שנים בלבד הצלחנו לקבל את אישור בעלי הדירות ולהעביר את התוכנית בוועדה המקומית בנתניה – מעידה על ההתגייסות הקולקטיבית. יש כאן אוכלוסיית דיירים נהדרת, שמבינה את הצורך בההתחדשות עירונית ונרתמת למהלך. מילים חמות מגיעות גם לעיריית נתניה, שיודעת להניע תהליכים באופן מהיר ואפקטיבי".
פוטנציאל השבחה גבוה
על התחדשות המתחם במפגש ברודצקי-דוד שוב-הגליל, חשוב להתבונן גם בקונטקסט רחב יותר – כחלק ממתיחת הפנים המקיפה שעוברת נתניה. "העיר מצויה בתנופת צמיחה", מנתחת  דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים. "נתניה מיתגה עצמה כעיר תיירות מובילה, וחוותה פיתוח תשתיות מרשים. היא נהנית מרצועת חוף באורך של כ-13.5 ק"מ, אזור תעסוקה, מסחר ובילוי מהגדולים בארץ, וגם התחדשות עירונית אינטנסיבית".
"לפי הנתונים שברשותי, התואמים את מינהלת ההתחדשות העירונית בנתניה", ממשיכה עסיס, "פוטנציאל ההתחדשות העירונית בנתניה עומד על קרוב ל-30 אלף יחידות דיור. בשנה החולפת אושרו בעיר שורה של מתחמים, ובשנים הקרובות אנו צפויים לאישור של מתחמים נוספים".
עבור סבן שליט, כמי שגדלה והתחנכה בנתניה, להתחדשות מרכז העיר הוותיק יש גם היבט אישי. "האזור הוא אחד העורקים החשובים של נתניה, ובעשורים האחרונים הוא הזדקן והתיישן. אני למדתי בבית הספר טשרניחובסקי שנמצא ממש מול המתחם, ויש לי המון סנטימנטים לאזור הזה", היא מספרת. "בית הספר הזה שכבר נסגר, עתיד לפעול מחדש במסגרת קרית חינוך שתקום במרכז העיר, וכולנו בויתניה וב-SGS  שמחים להיות שותפים להחייאת האזור ולהזרמת דם צעיר אליו. מבחינתי, יש פה בהחלט ממד של שליחות וסגירת מעגל"  

שרית סבן שליט, מנכ"לית SGS LIVING
 (צילום דורון זהר)
בהתאם לחזון שמתארת סבן שליט, מציע הפרויקט של ויתניה ו-SGS תמהיל מגוון – 3, 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים – המאפשרים לכל סוגי הקהלים למצוא דירה המתאימה לצרכים ולתקציב שלהם. "אנו רוצים לבנות כאן קהילה, למשוך אוכלוסייה צעירה וחזקה ולייצר אינטגרציה עם הדיירים הוותיקים", מרחיבה  סבן שליט. "הפרויקט שלנו פונה גם למשפרי דיור וגם למצמצמי דיור, לתושבי נתניה שרוצים להמשיך לגור בעיר, לבני נתניה שעזבו ושואפים לחזור אליה – ובעצם לכל מי שרוצה להתגורר בפרויקט מגורים חדש ובאזור מבוקש, שנמצא במרחק הליכה מחוף הים ומספק את כלל השירותים לתושבים".
התעוררות האזור, מתורגמת גם למחירים. על פי נתוני אתר מדלן, ערך הנכסים באזור הדרומי של מרכז העיר, כמעט והכפיל עצמו בתוך כעשור. בעוד מחיר ממוצע של דירה עמד במרץ 2011 על סכום של כמיליון שקלים שקלים, הרי שבמרץ כבר טיפס לסכום של כ-1.87 מיליון מיליון שקלים 
"נתניה היא אחת הערים המובילות בפוטנציאל השבחה בישראל", קובעת השמאית ומתכננת הערים, עסיס. "קיים בה פוטנציאל השבחה לטווח הבינוני והארוך, כשהעיר מהווה גם אלטרנטיבה מעניינת לתל אביב – הן ברכישת דירה למטרת מגורים ובייחוד במיזמי התחדשות עירונית, והן למטרת השקעה."

דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים (צילום אלן צ'פלסקי)
(בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן)