שיווק ופרסום

מבצע עתיק-חדש: יש לכם ענתיקה בבית? הכתבה הזו בשבילכם

משרד המורשת ורשות העתיקות מכריזים היום על מבצע משותף להחזרת עתיקות שנמצאות בידי הציבור. המבצע בשם "אם זה עתיק - מחזירים בקליק" יתקיים בתאריכים 5-15.6
מערכת ice |  1
מבצע מחזירים בקליק (צילום דוברות רשות העתיקות)
משרד המורשת ורשות העתיקות מכריזים היום על מבצע משותף להחזרת עתיקות שנמצאות בידי הציבור. המבצע בשם "אם זה עתיק - מחזירים בקליק" יחל מחר, 5.6, ויימשך עד 15.6. 
מטרת המבצע להגביר את המודעות בקרב הציבור לעתיקות ולחשיבותן. רשות העתיקות מבקשת להבהיר כי עתיקה היא פריט או מבנה ידי אדם שנוצרה לפני שנת 1700 לספירה. בסקר שנערך עבור הרשות והמשרד למורשת נמצא כי 15% העידו שיש בידם עתיקות שכאלו. העתיקות הנפוצות ביותר הן מטבעות, כלי מתכת ואז ספרים. כמו כן, נמצא ש-76% מהנסקרים מעל 35 הביעו יותר נכונות למסור עתיקות, 82% מהאנשים בגיל 55 ו-91% מעל גיל 65. 
אלו שבידם עתיקות יוכלו להחזירן באחת מארבע נקודות איסוף שיוקמו ברחבי הארץ. כמו כן, ממחר ייפתח מוקד מיוחד לציבור שיכלול דוא"ל, טלפון, וואטסאפ ומדיות חברתיות שונות כדי לענות על שאלות שונות בנושא.
עמיחי אליהו, שר המורשת, מסר: "מבצע החזרת העתיקות בהובלת משרד המורשת ורשות העתיקות הוא חשוב ומשמעותי. העתיקות שיוחזרו יסייעו בהרכבת הסיפור ההיסטורי של ארץ ישראל. אני קורא לציבור הרחב המחזיק בביתו עתיקות כלשהן להשיב אותן לרשות העתיקות, המחזיקה אותן בתנאי שימור נאותים. חלק מהעתיקות יוצגו לציבור בתערוכות שונות במוזיאונים".
אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, הוסיף: "אנשים רבים מחזיקים בביתם הפרטי עתיקות שהגיעו לרשותם בנסיבות שונות. חלקן בליקוט בשטח, חלקם בירושה, ועוד. חלק גדול מהם, לא מודע לכך שלפי חוק צריך לדווח על העתיקות, שהן אוצר היסטורי ציבורי. הקמפיין מבקש את שותפות האזרחים בהחזרת העתיקות למקומם הטבעי והחוקי של נכסי המורשת שלנו. אצלנו, באוצרות המדינה, הפריטים הרגישים יתועדו ויישמרו מפני פגעי הזמן. חלקם יעברו לתצוגות, ואולי אפילו יוסיפו לנו מידע על עברה של הארץ. אנחנו מאוד סקרנים לגלות מה יגיע לפתחנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון מצויין
    משה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשלב הבא יבקשו שניפרד ונחזיר זהב שיש לנו בבית אחר כך מהדולרים ..... אולי שיתקשרו לתשובה ויבקשו שיחזיר את הגז שהוא מצא?
    סגור