שיווק ופרסום

אנליסטים: אפל תגרום לפייסבוק הפסד של מיליארדי דולרים

ענקית הטק של טים קוק הוציאה עדכון שפוגע ביכולת של פייסבוק לטרגט קהלי יעד למטרות פרסום, מה שיפגע משמעותית בהכנסותיה. פייסבוק: "אנו חושבים על ההשלכות של המהלך ועל דרכי הפעולה שלנו"
רועי בהריר-פרל |  1
מארק צוקרברג, טים קוק (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, ויקיפדיה, freepik)
האם אפל ופייסבוק בדרך להתנגשות חזיתית? כך, בכל אופן, משתמע מהודעתה של פייסבוק אתמול (רביעי) למפתחי אפליקציות, לפיה העדכון האחרון של הגדרות הפרטיות למערכת ההפעלה של אפל IOS14, שנמצאת כרגע שהושקה השבוע בגרסת בטא, פוגע ביכולת של החברה לטרגט (לפנות אל) קהלי יעד למטרות פרסומיות כשאותם קהלים משתמשים ביישומונים חיצוניים.
כתוצאה מכך, על פי חישובים של אנליסטים צפויה הכנסתה של פייסבוק להיפגע בהיקף של מיליארדי דולרים - זאת, בהסתמך על הודעת החברה מ-2018, בה ציינה פייסבוק כי רווחיה באותה שנה ממפעילי אפליקציות וממפתחים עמדו על 1.5 מיליארד דולר.
בפייסבוק ממתינים כעת להסברים של אפל על העדכון האחרון ול"הוראות ברורות בנושא", כפי שנמסר בהודעת החברה ומדגישים כי השינוי יפגע קשות במפתחים דווקא בתקופה שבה עסקיהם נמצאים בקשיים ממילא נוכח משבר הקורונה העולמי.
 "היכולת שלנו לפרסם לקהלי יעד מובחנים במערכת iOS14 הוגבלה", נכתב בהודעה של פייסבוק, "כתוצאה מכך משתמשי iOS14 לא יראו את הפרסומות הנ"ל בזמן שמשתמשים אחרים כן יראו אותן. למרות מאמצי החברה להתאים את המערכת שלה לשינוי, נראה כי ההגעה לקהלי יעד ספציפיים למשתמשי iOS14 לא תהיה מספקת, כך שזה לא יהיה הגיוני להציע את השירות הזה בעתיד".
אפל הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה IOS14 ביוני השנה והמערכת אמורה להגיע למכשירי החברה בגרסה רשמית במהלך הסתיו הקרוב. לטענתה, העדכון נועד לשדרג את ההגנה על פרטיות המשתמשים שלה, אבל היא עדיין לא הגיבה להודעתה של פייסבוק. יש לציין כי הרשת החברתית של מארק צוקרברג עובדת מול 19 אלף מפתחים ומפרסמים בעסקאות בשווי מיליארדי דולרים, כשחלק ניכר מרווחי החברה מגיע מפעילות זו.
"אנחנו עומדים לצד קהילת המפתחים וברגע שנדע עוד פרטים על העדכון החדש נשתף אותם ונחשוב ביחד על ההשלכות של המהלך ועל דרך הפעולה שלנו מולו", נמסר מפייסבוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוי,אוי,אוי, המולטי מיליארדר יפסיד קצת כסף. נורא! (ל"ת)
    ינון 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור