שיווק ופרסום

גל תורג'מן: "במשבר מפרסמים צריכים להעדיף אתרים מקומיים"

מנכ"ל ארטימדיה מסביר מדוע החברה עלתה עם קמפיין הקורא להפסיק לפרסם בגוגל ובפייסבוק, ולמה אסור להאמין לענקיות הטכנולוגיה כשהן מודיעות שיילחמו בפייק ניוז המשתולל בגלל הקורונה
עינת שחק |  15
גל תורג'מן (צילום יח"צ)
משבר הקורונה גרם לירידה חדה בתקציבי הפרסום בעולם, ובשוק המקומי בפרט. כשהמשק כולו בהאטה מסיבית, עסקים לא בהכרח נותרים פעילים, ולכן אין להם בהכרח מה לפרסם.
על כן, ארטימדיה, המשווקת פרסום באתרים מקומיים, העלתה לפני כשבוע קמפיין המתריע מפני פרסום בפייסבוק ובגוגל בצל הקורונה, לעומת פרסום באתרי החדשות והתוכן המקומיים. הקמפיין טוען כי האתרים הישראליים לוקחים אחריות על המידע המתפרסם בשטחם, ופחות חשופים לפייק ניוז המשתולל בימים אלה. הקמפיין עלה במעברוני מובייל כמעט בכל האתרים המקומיים ועולה גם כסרטון וידאו בכל האתרים שחברים ברשת ארטימדיה. 

צילום מסך מתוך הקמפיין של ארטימדיה
"יש שתי מטרות עיקריות לקמפיין", מסביר גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה. "הראשונה, שגם בשגרה צריכה להדיר שינה מעינינו כמפרסמים, היא שחברות המפרסמות בפלטפורמות כמו יוטיוב ופייסבוק חשופות לנושא של ברנד סייפטי. כלומר, לצד מה הפרסומת של אותה חברה עולה – אם זה פייק ניוז, הסתה, גזענות או פדופיליה. 
"רק לפני ימים ספורים עלה תחקיר של ה"הפינגטון פוסט" על תופעה נרחבת של פדופיליה ושימוש של פדופילים ביוטיוב. בנושא הברנד סייפטי הקורונה לא שונה ממקרים קודמים של פייק ניוז, פדופיליה או גזענות שמתרחשים גם בפייסבוק וביוטיוב". 
והמטרה השנייה? 
"הנושא השני דווקא כן ספציפי למשבר הקורונה: אנחנו נמצאים בסיטואציה בה המשק כמעט משותק ואנחנו עדים לחצי מיליון מפוטרים, הרבה עסקים בקשיים. בצד זאת, אתרי התוכן וערוצי הטלוויזיה לא מפסיקים לעבוד - אלא עובדים יותר עכשיו, כי הצריכה באתרים המקומיים גדלה בצורה דרמטית. הם צריכים לספק את החדשות האלה או את מקור הבידור הזה.
"מנגד, מפרסמים עדיין הולכים לפלטפורמות בינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק. לעניות דעתי מפרסמים צריכים, בטח בתקופה הזאת היא להעדיף את הפלטפורמות המקומיות ולהעדיף את תעשיית התוכן המקומית. בסוף כשכואב לנו, וכשאנחנו רוצים מידע אמין אנחנו נכנסים לאתרים המקומיים ולערוצי הטלוויזיה בעברית".
גם אתרים ישראלים נופלים בטעויות של מידע כוזב או לא אחראי על קורונה.  
"אין מאה אחוז הגנה, כל אחד יכול ליפול בזה וגם כתבים אמינים נופלים בזה מדי פעם. אבל אי אפשר להשוות בין זה שכל משתמש אנונימי יכול להעלות מידע, לבין מערכת מסודרת שבה המידע עובר בדיקה ועל ידי אנשי מקצוע. הרי במערכות חדשות עובדים אנשים שזה המקצוע שלהם. תפקידם לוודא את אמיתות המידע, להצליב מקורות – אין השוואה בכלל. 
"זה גם מה שגורם למרבית ההוצאות בגופים אלה, כי יש מערכת שלמה של כתב, עורך, עורך אחראי וצלמים וגרפיקאים וכו. לגוגל ופייסבוק אין את זה. הם מאפשרים לכל אחד להעלות כל מה שחפץ בו בלי לבצע שום בקרה לזה. גם בצד הכספי, גם בעלויות וגם ביכולת לשלוט בזה – אין סיכוי לשלוט במידע בגוף שלא עושה ניטור לתוכן, לעומת גוף מערכתי שיש בו מערכת חדשות". 
בימים האחרונים ענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי יאחדו כוחות על מנת להילחם בפייק ניוז בחסות הקורונה.
"כמה שנים אנחנו כבר שומעים את זה? כמה שערוריות פדופיליה עברו אצלם בחודשים ובשנים האחרונות? זה לא עובד. הן עדיין מסרבות בכל כוחן לקחת אחריות על התוכן. גם גוגל ופייסבוק טוענות כי הן פלטפורמות פרסום שאינן אחראיות על התוכן, ויש סיבה לכך – אחרת הן יצטרכו להעסיק כמויות עובדים בשביל לייצר תוכן  כזה או אפילו רק לפקח עליו. כך הם נהנים מלקחת את כספי המפרסמים מבלי לקחת אחריות על התוכן שעולה".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    נכון להיום אין הצדקה לקיום חברת ארטימדיה (ל"ת)
    We 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    מאמר בדיחה, פרסומת נוראית ונוכלית (ל"ת)
    We 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    אתם חזירים!
    אני 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתם הפלטפורמה הכי מתחזרת בשוק הישראלי.. Cpm של 80 שקל לפרירול.. אין שום סיבה לעזור לל לא "להפסיד"... ובואו.. אתם לא עומדים לא בעלויות, לא בנוחות ולא ביתרונות של גוגל או פייסבוק. גם בשיגרה אעדיף לא לעלות איתכם. והכי חשוב.. יש הבדל עצום בין לא להרוויח ללהפסיד כמו שאתה כותב.. אין לכם חנויות פיזיות או סחורה וכד'.. אתם אולי לא מרוויחים כבל אתם בטח שלא מםסידים.. ובטח אחרי החזירות המטורפת שלכם.. תוציאו רזרבות......
    סגור
  • 6.
    דווקא נפרסם בגוגל ופייס בוק. טובים מכם פי מאה (ל"ת)
    קשקשן 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    אתה ממש מנצל את המצב להגדיל לך מכירות. לא עוש ים
    אלמוני 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דברים כאלה...
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    תתחיל להביא איכויות צפייה ואז נתחיל לדב. ארטי על הפנים
    אלמוני 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האיכויות של ארטימדיה ממש גרועות, לא רואים בכלל את הפרסום, זה ממש גרוע. תטפל בזה קודם כל ואחכ תבקש את הכסף של המפרסמים.
    סגור
  • 3.
    תורידו מחירים
    עדי 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    העלויות של המערכת שלכם גבוהות מאוד לעומת פייסבוק וגוגל וגם יכולות הטרגוט שלכם לא מספיק טובות ומדויקות לפי אימותי טראפיק שביצענו בעבר שפרו את חווית המפרסם במקום ללכלך על המתחרים הגדולים שלכם. רוצים שיפנו לעסקים מקומיים בעת משבר? תורידו מחירים שיהיו תחרותיים
    סגור
  • תגיד/י עדי ...
    חי 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כמה עולה ליוטיוב לייצר תוכן?? ו לפייסבוק כמה עולה לייצר תוכן??? אהה לא עולה, הרי זה אתה/את שמייצרת עבורם את התוכן ואיזה קטע על התוכן שלך מגישים פרסומות .... ואתה (אסיים פה עם זכר נקבה) באמת חושב שמפרסם צריך לשלם תשלום זהה בין פרסומת שמוגשת על תוכם שעלה כסף לייצר אותו מול תוכן גולשים?? עבדת פעם בגוף שמייצר תוכן?? אתה בכלל יודע מה מצבם הכלכלים של גופים מסוג זה?? אז במקום לתקוף פלטפורמה שמייצרת נתח משמעותי מההכנסה בעבור יצרני התוכן תחשוב על נתון אחד פשוט. ביום שיצרני התוכן לא ישרדו התוכן היחיד שיהיה נגיש עבורך זה ילדה עם קוקיות בפייסבוק לצד סרט ויראלי על חתולים ביוטיוב. שיהיה לנו בהצלחה ...
    סגור
  • הי משה
    ברק 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשמע משה, זה שאתה מוכר ארטימדיה אומר הכל. אף אחד לא קונה מילה ממה שכתבת. אנשי המכירות של גוגל ופייסבוק עושים ממכם צחוק ורק אתה וגל לא מבינים שהבדיחה עליכם. בהצלחה בקריירה החדשה שלך בעוד כמה חודשים כסוכן ביטוח
    סגור
  • הורדנו
    גל תורג'מן 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ראשית הורדנו מחירים ובכל האמור לגבי יכולות טרגוט לפרסומות.וידיאו צעדנו כברת דרך עצומה הן בדיוק והן במגוון הכלים. תבדוק אותנו
    סגור
  • אז בדקנו
    אז בדקנו 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טירגוט נשים נתן לי 76% גברים. מספר היוניקים גדול ממספר הצפיות (איך זה אפשרי בכלל). זמן שהיה באתר הוא 2 שניות עם אחוז נטישה של 96%. בגוגל בפייסבוק זמן שהיה מעל דקה, מחיר צפייה הוא 40% ו50% בהתאמה ממה שעולה ארטימדיה. אם יש מפרסם אחד אבל אחד שעדיין עולה שם הוא חייב להבין שכמו גל תורג'מן הוא בדיחה בתעשייה. לא מכיר אדם מתחת לגיל 38 שמבין למה תורג'מן עובד בתחום.
    סגור
  • מכירים אתכם היטב
    אני 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עובדים איתכם מחוסר ברירה והסכמים ושנים ברמת המשרד! לא כי אתם טובים. אתם חזירים.
    סגור
  • 2.
    אוקיי בומר (ל"ת)
    יוחאי 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מה שבטוח הוא נקי מאינטרסים... (ל"ת)
    הילה 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • למה פייסבוק וגוגל לא פועלים מאינטרס? ברור שיש לו אינטרס
    שאול 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז מה? רעיון מבורך!
    סגור