שיווק ופרסום

טדי שגיא מזהה הזדמנות: מסתער על דלק קידוחים

הטייקון הציע 62 מיליון דולר על 12% מיחידות ההשתתפות של החברה, המשועבדות לסיטיבנק והיו על סף מכירה למשפחת דיין. קבוצת דלק מתנגדת למכירת יחידות ההשתתפות וקיבלה צו מניעה זמני: "מכירת המניות במצב שפל זמני עלולה לגרום נזק אדיר"
רביב שכטר | 
טדי שגיא (צילום יח"צ שרף)
איש העסקים טדי שגיא מנסה לנצל את המצב של יצחק תשובה וקבוצת דלק, וחברה בבעלותו הציעה לרכוש את יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, המשועבדות ל"סיטיבנק".
ההצעה של שגיא גבוהה ב-10% מהסיכום שיש לסיטיבנק למכירת יחידות ההשתתפות למשפחת דיין, העומדת על 57 מיליון דולר עבור 12% מהיחידות שמשועבדות לטובת ההלוואה שנלקחה. שגיא, באמצעות חברת גלוב אינבסט, מציע לרכוש את היחידות הללו תמורת 62 מיליון דולר.
אתמול התפרסם כי סיטיבנק סיכמה עם משפחת דיין על עסקה שאמנם נמוכה ב-55% מערך השוק האמיתי של יחידות ההשתתפות המשועבדות, אך הייתה מבטיחה שתקבל את החזר ההלוואה שנתנה.
בקבוצת דלק כמובן לא אהבו את העסקה עם משפחת דיין, וכבר ביום ראשון פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב ודרשו הוצאת צו מניעה לביצוע העסקה. נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, נענה לבקשה והוציא צו זמני נגד השלמת העברת יחידות ההשתתפות.
"דלק אנרגיה מתנגדת באופן נחרץ לתוקפה של העסקה המותנית וחוקיותה, והיא תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לוודא שהיא תהיה מבוטלת מעיקרה, כפי שנכתב גם בדוח המקורי", נאמר בהודעה שהוציאה החברה לבורסה.
 בהודעה נוספת, שהוציאה דלק אל בית המשפט ואל סיטיבנק נאמר בהקשר להצעה של שגיא כי "התמורה הנ"ל תועבר במזומן כנגד קבלת יחידות ההשתתפות ואישור בית המשפט למכר, ואינה כפופה למימון בנקאי כלשהו או לבדיקת נאותות או לאיזשהן בדיקות נוספות ותועבר בתוך 2 ימי עסקים או לכל גורם אחר שיורה הבנק".
יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים מעוררות עניין רב למרות העובדה שערכן ירד ביותר מ-60% מאז תחילת משבר הקורונה שאליו הצטרפה גם מלחמת הנפט בין אופ"ק לרוסיה שגרמה לירידה חדה במחירי הנפט והגז בעולם. שוויה של דלק קידוחים, שנאמד בכ-10 מיליארד שקל רק לפני מספר חודשים מוערך היום בכ-4 מיליארד בלבד.
בעקבות קריסת המחיר ביקשו בסיטיבנק למכור את המניות ששועבדו עבור ההלוואה שנתנו, כדי להבטיח את ההחזר שלה, אך כעת המאבק המשפטי על הזכות לרכוש אותן כנראה יגרום לעיקוב נוסף.
לדברי קבוצת דלק, שלא אישרה גם את העסקה עם שגיא נכון לעכשיו,מכירת המניות במחיר כזה יגרום לקבוצה נזק גדול. "אין הכוונה רק לנזק הישיר כתוצאה ממימוש הבטוחות בשפל עמוק וזמני, אלא גם בתגובות שרשרת שעלולה לגרום לנזק אדיר לבעלי המניות והנושים של קבוצת דלק", נכתב בבקשה לבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה