טלוויזיה

קופה ראשית חזתה את העתיד? "שתי ציפורים בחזיר אחד"

אחרי ההצעה המוזרה של חבר מועצת העיר חיפה למלכד את חזירי הבר בעיר ולהכניס למנהרות הטרור בעזה, הצעה זהה אותרה בפרק של 'קופה ראשית' בכאן 11. בן כספית הגיב: "זה קורע, כפי שטען התמהוני ההוא בערוץ 14"
תום נחום | 
קופה ראשית (צילום משה נחומוביץ', באדיבות כאן 11)
פתרון למלחמה במחבלי חמאס במנהרות הטרור בעזה ובמקביל - פתרון גם למשבר חזירי הבר בחיפה? בסדרת ראיונות ביומיים האחרונים חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קרטניק, סיפק הצעה מפתיעה במיוחד - ללכוד את חזירי הבר בחיפה, למלכד אותם בחומרי נפץ ולהכניס למנהרות הטרור בתוך רצועת עזה.
בתוך כך, היה מי שזיהה את המקור המפתיע והמשעשע למדי לרעיון - בפרק של 'קופה ראשית' בכאן 11, שם אנטולי, דמות אותה מגלם דניאל סטיופין, מתייחס למלחמה בעזה: "באסלאם, מה אסור? חזירים! אם אני גלנט, נוסע לחיפה, אוסף את כל החזירים מהרחובות, מכניס אותם אחד-אחד למנהרות חמאס, כל המחבלים בורחים. זה שתי ציפורים בחזיר אחד, תודה רבה שבת שלום". בן כספית הגיב לכך וכתב: "טוב, זה קורע. לדעתי כבר אז התכנית "הועברה לרמטכ"ל ונבדקה", כפי שטען התמהוני ההוא בערוץ 14".
קרטניק אמר בראיון לערוץ 14 למשל: "מה שאני מציע בעצם זה להכניס אותם למנהרות ממולכדים וכך בעצם להפחית את הרג החיילים, אחים שלנו. בחיפה יש שפע של חזירי בר שגורמים נזק עצום לתושבי העיר, ולפי ההצעה שלי נשלח אותם לרצועת עזה במשאיות והם ייכנסו למבנים ממולכדים ומקומות מסוכנים. אני מעדיף שאלף חזירות בר יבכו על הגורים שלהן מאשר שאמא יהודיה אחת תקבור את בנה בהר הרצל. פניתי בנושא לראשת העיר עינת קליש רותם ולצערי, היא כמו תמיד, טרילילי טרללה, לכן נראה לי שחשוב בשבילה יותר חיי החזירים מאשר חיי החיילים".
 פעיל המחאה נגד הרפורמה המשפטית, רן הרנבו, הגיב לנושא וכתב: "חברים אנחנו נמצאים בעידן המטומטם ביותר בתולדות האנושות והשיא שלו, הפיסגה, הקצפת, הטופ של הטופ, יוצא דווקא מאצלנו ישראל הקטנה. כבוד גדול!". 
בתוך כך, בחודש שעבר, במהלך חג החנוכה, כוח צה"ל בגבול הצפון זיהה שלושה מחבלים חמושים של ארגון חיזבאללה אשר ניסו לחדור לשטח ישראל. על המחבלים היו כמויות רבות של רימונים ורובי קלצ'ניקוב. "הצינור" פרסם כי החיילים ירו לעבר המחבלים אבל לא היו בטוחים אם ניטרלו אותם לחלוטין או לא. החיילים גיששו את דרכם באפלה בחושך דרך הצמחייה במטרה לוודא שהמחבלים אכן נוטרלו ואין הם עוד בחיים. 
להפתעת המחבלים וגם חיילי צה"ל, לפתע צץ לו חזיר בר שהגיח מן השיחים. מחבלי חיזבאללה, חשבו שמדובר בכוח צה"ל וירו בחזיר הבר. כך למעשה, חשפו את עצמם אל מול חיילינו. החיילים ניטרלו סופית את המחבלים וניצלו בנס. בתקרית נפצע חייל אחד באורח קל מרסיס של רימון שהתפוצץ שהיה על אחד מגופות המחבלים. אתמול (שבת) הלוחמים הדליקו נר חנוכה ובירכו  את ברכת הגומל.
תופעת חזירי הבר בחיפה ובצפון בכלל היא תופעה שהתפשטה בשנים האחרונות. חזירי בר רבים משוטטים במרחבים עירוניים וכן בשטחי הטבע הפתוח. אוכלוסיית חזירי הבר גדלה בקצב גבוה יחסית. בעקבות זאת נרשמו עדויות רבות יותר על מפגשים בין בני אדם לחיות הבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה