טלוויזיה

רביב דרוקר והמקור תחת מתקפה: "למה ככה? מנת פופוליזם"

המגיש ותכניתו ברשת 13 תחת ביקורת חריפה של משפחות לוחמי סיירת מטכ"ל שנפלו בהגנה על כפר עזה ב-7.10: "הופתענו. למען האמת היינו עצובים לראות את הדרך בה בחרו אנשי "המקור" לשטח את המציאות המורכבת שהייתה בכפר עזה באותו בוקר נורא. הופתענו כי אהובי ליבנו דווקא הגיעו ואיבדו את חייהם"
מערכת ice |  10
רביב דרוקר, אגדת חורבן (צילום מסך רשת 13, כאן 11)
פוסט שעלה בשם אופיר צור בפייסבוק עורר סערה גדולה, כאשר הוא הציג את עמדתן של משפחות לוחמי סיירת מטכ"ל שנהרגו בכפר עזה  נגד תוכנית "המקור" של רביב דרוקר, ששידרה פרק על כפר עזה ו"הצבא שלא היה שם" לכאורה.
בפוסט נטען על ידי צור: "פופוליזם פוגעני  בשבת השחורה, ב-7 באוקטובר, איבדנו בכפר עזה את היקר לנו מכל. הלב שלנו נשבר. אנחנו אוספים ועוד נאסוף את הרסיסים. דרך ארוכה עוד לפנינו. הצטערנו שדווקא תוכנית התחקירים, "המקור", ששודרה בשבוע שעבר, פוגעת בנו מבפנים ומקשה על נסיונותינו הקשים ממילא, להתמודד עם המשבר בו אנו נתונים".

עוד נכתב: "הפרומו לכתבה שנקראה "הגיבורה מכפר עזה", הכריז בכותרת גדולה: "כשהצבא לא הגיע". מוזר. הופתענו. למען האמת היינו עצובים לראות את הדרך בה בחרו אנשי "המקור" לשטח את המציאות המורכבת שהייתה בכפר עזה באותו בוקר נורא. הופתענו כי אהובי ליבנו סרן אמיר צור, סרן הדר קמה, רס"ן טל כהן ורס"ן עילי זיסר, מסיירת מטכ"ל, דווקא הגיעו ואיבדו את חייהם על מנת להציל את אנשי המקום הנצורים ובתוכם גם את נירה שפק ובני משפחתה. הם הגיעו ונלחמו לוחמה הרואית. לצידם, בגבורה, לחמו ונפצעו לוחמים נוספים מהיחידה. יחידות נוספות שלחמו בעוז במקום, בנחישות גדולה וללא מידע מודיעיני מספק, איבדו את מיטב לוחמיהם".
כמו כן הובהר: "בתוך כך, הבחירה להכריז שהצבא פשוט לא הגיע, היא פשוט בלתי נסבלת.  חשוב לנו להדגיש, אנו מזדהים עם התחושות הנוראות של אנשי כפר עזה באותה שבת שחורה. אנו מזדהים עמוקות ומהמקום האישי ביותר, עם האובדן, שמקורו במחדל הקשה, קשה מנשוא. יחד עם זאת, תמונה מורכבת, מדויקת ופחות צהובה חשובה ביותר דווקא בימים האלו! נירה שפק מציגה עצמה, בעזרתו של רביב דרוקר, שמכווין, שואל ומגיש את התוכנית, כגיבורה המובילה שהצילה את אנשי הקיבוץ ועשתה רבות למענם, בין היתר, על ידי החמ"ל שפתחה. מבלי להקטין את חשיבות מעשיה הרבים והמסורים של נירה, מורגש לא פעם בפרק, שלידה כולם קטנטנים. זאת, למרות שחרפו את נפשם באותו המקום ובאותו הזמן".
לסיום נכתב: "למה ככה? למה הרוח הזו? ולמה לאפשר זאת? מרגיש שהעורכים, התחקירנים והמגיש של תוכנית "המקור" דאגו למנת פופוליזם גדושה. אולי בעבר עוד ניתן היה להכיל זאת אבל לא עוד! אנחנו מצפים ליותר מהתקשורת שלנו שיש לה אחריות רבה בתיווך המציאות באופן איכותי על המורכבת שבה. עורכי התוכנית וודאי יגידו שהם מספרים סיפור מזווית אחת (לא עיתונות אלא סיפור אישי מעניין), אנחנו נגיד אלוהים נמצא בפרטים, שאינם קטנים כלל וכלל. כנגד מגמות ההשטחה, הכותרות הריקות והפופוליזם הגואה, שהביא אותנו למצב הנורא בו אנו שרויים - יש להתעקש על האמת, על פרטיה ומורכבותה הרב ממדית. זה - באחריות כולנו. אל יאוש - האמת מצויה ברווח שבין השבר ותיקונו. משפחות קמה וצור"
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    היו לאורך הגבול כ 500 חיילים שיכלו לעכב לבלום את החמס
    רוני 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש למעלה מ 100 חיילים חטופים מאות הרוגים וחיילים שלא ניפגעו, הם יכלו לבלום את החמס שהגיעו לא ממוגנים ללא קסדות ללא אפודים על קטנוע פגיע,,, החיילים פשוט לא ידעו להילחם, לא חתרו למגע, העדיפו להסתתר לסגת, ליפול בשבי. אלה העובדות העצובות גם אנשי החמס שאלו כל הזמן היכן הצבא
    סגור
  • 7.
    מתי רביב קעקער לא היה פופוליסט רדוד? (ל"ת)
    בוקר 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אמרנו לכם .לא האמנתם שדרוקר הוא דרעאקר פוליטיקאי קטן (ל"ת)
    מאיה 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אל תבלבלו את השופר הדמגוג עם העובדות (ל"ת)
    עובדות חלופיות... 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לא מאמינה לו ,
    Chani Manhaim 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא מוטה ולא אמין . כולו שלילה הדגשת הרוע , והקטנת האנשים שעליהם הוא מדבר. שילך לטיפול
    סגור
  • 4.
    דרוקר הדרק
    סימה 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא רואה ערוץ 13 בגללו
    סגור
  • 3.
    שונא את דרוקר, אבל באותו בוקר באמת הצבא לא הגיע (ל"ת)
    ישראל 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • זה לא נכון
    חנה ליברמן 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש ביקורת אדירה שאפשר להעביר על התנהלות הצבא ב07.10 אבל זה לא מבטל את העובדה שיחידות המיוחדות הגיעו לבד וראשונים לכל זירות המלחמה וחירפו את נפשם כדי להציל את התושבים האלו. סיירת מטכ״ל, מגלן, דובדבן, יהלום, שלד״ג, ימ״ם ועוד איבדו אנשים יקרים שעשו מעשי גבורה למען האזרחים ותושבי הקיבוצים.
    סגור
  • 2.
    תוכנית תחקירים?
    יהודי 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אחד יודע בדיוק מה היא תוכנית כזו .השאלה לאן אתה מכוון ומה הדעות הפוליטיות שלך. לכל מטבע שני צדדים כך שמצד אחד אתה יכול לראות דעה ומה שאני רוצה לראות ומצד שני מה שאני לא רוצה לראות היות וזה שונה
    סגור
  • 1.
    עוכרי ישראל התשקורת הנוראית מסיתה ממרידה ודרקר איכס ! (ל"ת)
    דן 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור